18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Moc fiata 126

Pfciuki • 2013-02-19, 16:14
Mały fiat potrafi pociągnąć 16 ton.


Kalor

2013-02-21, 13:43
Tu raczej chodzi o przełożenie w samochodach offroadowych wyciągarki o mocy 1 KM z przełożeniem planetarnym wyciągają 2 tonowe auta z błota po szyby ;]

oldsoul166

2013-02-21, 13:51
tak, faktycznie- teoretycznie do najmniejszej siły wystarczy skonstruować teoretycznie odpowiednią przekładnie i pociągniecie wszystko.

qbak

2013-02-21, 14:17
@sajmonowski

ale to chyba wlasnie na wstecznym samochod ma bezposrednie przelozenie

Ksawi

2013-02-21, 14:29
Wsteczny najmocniejsze przełożenie ma :)

EmpTy212

2013-02-21, 14:53
Znawcy wsteczny ma ciut mocniejsze przełożenie od pierwszego biegu zaraz zaraz mocne przełożenie ? Tego nie było. 5 bieg albo 6 lub 7 lub 20 to jest przełożenie zazwyczaj najbliżej wartości 1 czyli bezpośredniego przełożenia obrotów silnik - koła tylko do tego dochodzi jeszcze przełożenie główne fd ch*jki. Poczytajcie potem piszcie.

lechu123

2013-02-21, 14:56
Powierzchnia styku kół lokomotywy z szynami w rzeczywistości jest bardzo mała (mniejsza niż się nam wydaje), więc problemem jedynie jest ruszenie tego z miejsca, bo jak już się ruszy, to zaczynają działać siły bezwładności, które ułatwiają sprawę.



Co do przełożenia na wstecznym - nie mam pewności jak to działa, ale bieg pierwszy i drugi na pewno nie mają synchronizacji :P

drowac

2013-02-21, 15:57
@ EmpTy212
Znawco znawco. Nie obrażaj ludzi, którzy mogą nie wiedzieć wszystkiego. A zwłaszcza "ch*jku" ludzi, którzy się na tym znają. Bo jeżeli chcesz udawać biegłego w dziedzinie przekładni manualnych samochodów, to pisz konkretnie, a nie wykrzykujesz niektóre, jak domniemam, znane Ci hasła.

@ lechu123
126p ma synchronizowane trzy biegi: II, III i IV. Przełożenie na biegu wstecznym ma wartość najwyższą. Moment obrotowy na biegu wstecznym w maluchu (czyli podobnie dla samochodów z przednim lub tylnym zblokowanym układzie napędowym - silnik z przodu/tyłu, napędzane koła przednie/tylne) jest przekazywany z silnika przez sprzęgło na wałek pośredni skrzyni, następnie wałek biegu wstecznego i na wałek główny. Ostatecznie napęd jest przekazywany przez przekładnie główną na półosie i koła.

sereg

2013-02-21, 17:36
Przyszłość polskiej kolei...

pietryna

2013-02-21, 17:51
U mnie w samochodzie jedynka ma największą redukcję. 3,545 a główne 3,722 czyli razem redukują obroty silnika o około 13,19 raza.

Wsteczny ma 3,333. Główne pozostaje bez zmian czyli redukcja obrotów jest mniejsza - 12,4. Także mój wóz najlepiej by ciągnął na jedynce.


Dżizas_kurde

2013-02-21, 19:04
Nie moc, tylko moment obrotowy...
Przy odpowiedniej przekładni silniczek z wibratora który masz w telefonie potrafiłby pociągnąć ciężarówkę.

devil95

2013-02-21, 19:39
Sajmonowski napisał/a:

I to k***a na wstecznym!! :)





na wstecznym bo nie chciał przekraczać prędkości światła

Sajmonowski

2013-02-21, 23:49
devil95 napisał/a:





na wstecznym bo nie chciał przekraczać prędkości światła


Sprawa jest prosta: Zima, parkujesz auto tylnonapędowe to tylko tyłem do wyjazdu bo inaczej nie ma takiej opcji żebyś się nie zakopał... to mówiłem ja posiadacz... sami sobie dopowiedzcie :)BMW dlatego niech moc będzie z Wami jak w tym Maluszku

Fifrucz

2013-02-23, 14:58
Sajmonowski napisał/a:

I to k***a na wstecznym!! :)



Bo wsteczny jest "mocniejszy" ....wielcy znawcy pracy samochodu :/

taziu

2013-02-23, 16:06
Sajmonowski napisał/a:


Sprawa jest prosta: Zima, parkujesz auto tylnonapędowe to tylko tyłem do wyjazdu bo inaczej nie ma takiej opcji żebyś się nie zakopał... to mówiłem ja posiadacz...



A ja zawsze delikatnie ruszałem ze sprzęgła zamiast wkładać cały moment obrotowy w ślizganie się w miejscu.. Ale ze mnie niedoinformowany człek :oops: :lol: :lol: :lol: