Ciekawi mnie czy gdyby ustawić MiGi, "Suchych" i PAK FA a przeciwko nim amerykańskie odpowiedniki to kto by wygrał (przyjmując, że wszystkie samoloty są kierowane przez pilotów o takich samych umiejętnościach, warunki są identyczne dla dwóch stron itp.)
Szkoda, że zamiast 48 F-16 nie kupiliśmy 100 MiG-29: efekt byłby podobny, utrzymanie tańsze, a warunkach zagrożenia pokoju i tak dostalibyśmy w dupę, nie zależnie czy mielibyśmy F-16 czy MiGi 29 (przy czym możliwe, że z MiGami to powalczylibyśmy troszkę dłużej bo mielibyśmy ich więcej)
PS: czy może mi jakiś spec od militariów zdradzić co znacza ten czarny trójkąt na pomarańczowym tle która ma STAR na masce? (0:31)
Czarny trójkąt to zgodnie z Kodeksem Ruchu Drogowego znak oznaczający "Priorytet drogowy".
Kodeks ruchu drogowego:
Art. 56.
1. Przewóz materiałów niebezpiecznych może odbywać się tylko pojazdem do tego przystosowanym i oznaczonym, stosownie do potrzeb wynikających z właściwości chemicznych, fizycznych lub biologicznych przewożonego materiału.
2. Pojazd przewożący materiały niebezpieczne określone w przepisach, o których mowa w ust. 4 pkt 1, oznacza się z przodu i z tyłu tablicami ostrzegawczymi barwy pomarańczowej. Pojazd Sił Zbrojnych lub jednostki wojskowej podporządkowanej Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji może być oznaczony tarczami okrągłymi barwy żółtej i czerwonej, umieszczonymi odpowiednio z przodu i z tyłu pojazdu. W tarczę powinien być wpisany trójkąt o barwie czarnej.
3. Kierujący pojazdem, przejeżdżając obok pojazdu, o którym mowa w ust. 2, lub jadąc za nim albo zatrzymując się w jego pobliżu, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w celu uniknięcia niebezpieczeństwa, a zwłaszcza pożaru, wybuchu lub skażenia środowiska. Obowiązek ten dotyczy również pieszego przechodzącego obok tego pojazdu.
Wicher napisał/a:
@keyq: Bo to nie odkurzacz. Wlot powietrza jest zasłonięty żeby nie wsysało syfu z ziemi. Powietrze do silnika dostaje się dodatkowym wlotem od góry.
Pytanie do ekspertów: dlaczego wlot powietrza do testowanego silnika jest zamknięty?
Teraz już wiesz po co Dodam, że nowsze wersje migów tego nie mają, bo Rosjanie doszli do wniosku, że lotnisko musi błyszczeć i basta, żadne osłony tego nie zmienią, bo w trakcie startu do tych osłon też potrafi się coś przyczepić i po ich otwarciu i tak wpadnie do środka.
Tutaj Norwedzy testują silnik F-100-PW-220 w F-16AM:
Ten śmieszny gwizd w 0:49 to odgłos dyszy, która w silnikach Pratt&Whitney sterowana jest pneumatycznie gazami z silnika. Zdecydowana większość silników ma od tego hydraulikę. I nie wydaje takich śmiesznych odgłosów.
Wow, polskie siły powietrzne odzłomowały jednego z paru naszych migów... oby tak dalej Panowie, to może w przypadku agresji Rosji czy Niemiec wytrzymamy w bitwie powietrznej więcej niż 10 minut!
Sczycić się szrotem z 1977r. Cud techniki!!! Nie do pokonania!!! musimy je mieć!!! to co na szrot za "gramanicą" idzie do nas, taaaakkk wzmocnimy armię która nie ma sensu