18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach

mamo kocham cie..

sadolkaniesadol • 2024-05-02, 14:54
25 września 1978
San Diego, California
Pacific Southwest Airlines, lot 182
Boeing B-727-214
N533PS

08.59:30 APLIKACJA PSA jeden osiemdziesiąt dwa, ruch o dwunastej, jedna mila w kierunku północnym.
08.59:35 PSA RT 1 Szukaliśmy.
08.59:30 APLIKACJA PSA jeden osiemdziesiąt dwa, dodatkowy ruch, ach, godzina dwunasta, trzy mile na północ od pola, w kierunku północno-zachodnim, Cessna jeden siedemdziesiąt dwa wznosząca się w locie VFR z tysiąca czterystu.
08:59:50 PSART2 OK, mamy jeszcze tę dwunastkę.
08.59:57 APLIKACJA Cessna siedem siedem jeden jeden golf, kontakt radarowy odlotu z San Diego, utrzymuj warunki VFR na poziomie trzech tysięcy pięćset lub poniżej, leć w kierunku zero siedem zero, wektorowy kurs podejścia końcowego.
09:00:16 APLIKACJA PSA jeden osiemdziesiąt dwa, ruch jest o dwunastej, trzy mile z tysiąca siedemset.
09.00:21 KRZYWKA 2 Mam je.
09:00:22 PSA RT 1 Ruch w zasięgu wzroku.
09.00:23 APLIKACJA Dobra, proszę pana, zachowajcie separację wizualną, skontaktujcie się z wieżą Lindbergha jeden, trzy, trzy, przecinek trzy, miłego dnia.
09:00:28 PSA RT 1 Dobra.
09:00:34 PSA RT 1 Lindbergh PSA jeden osiemdziesiąt dwa z wiatrem.
09:00:38 TWR PSA jeden osiemdziesiąt dwa, wieża Lindbergh, ach, ruch o dwunastej, jedna mila, Cessna.
09.00:41 CAM-2 Klapy piąte.
09.00:43 KRZYWKA 1 Czy to ten, na który patrzymy.
09.00:43 KRZYWKA 2 Tak, ale teraz go nie widzę.
09:00:44 PSA RT 1 OK, byliśmy tam minutę temu.
09:00:47 TWR Jedna osiemdziesiąt dwa, Roger.
09:00:50 PSA RT 1 Myślę, że przeszedł po naszej prawej stronie.
09.00:51 TWR Tak.
09.00:52 KRZYWKA 1 Był tu minutę temu.
09.00:53 TWR Jak daleko zamierzasz jechać z wiatrem sto osiemdziesiąt dwa, ruch firmowy czeka na odjazd.
09.00:57 PSA RT 1 Pewnie jakieś trzy do czterech mil.
09.00:59 TWR Dobra.
09.01:07 TWR PSA jeden osiemdziesiąt dwa, zezwolenie na lądowanie.
09.01:08 PSA RT 1 Jedna osiemdziesiąt dwa może lądować.
09.01:11 KRZYWKA 2 Czy jesteśmy wolni od tej Cessny?
09.01:13 KRZYWKA- Powinno być.
09.01:14 KRZYWKA 1 Chyba.
09.01:20 KRZYWKA 4 Mam nadzieję, że.
09.01:21 CAM-1 O tak, zanim skręciliśmy pod wiatr, widziałem go około pierwszej, prawdopodobnie teraz za nami.
09.01:38 CAM-2 Jest jeden pod spodem.
09.01:39 KRZYWKA 2 Patrzyłem na to przychodzące tam.
09.01:45 KRZYWKA 1 Wydać okrzyk radości!
09.01:46 KRZYWKA 2 Achhhh!
09.01:47 KRZYWKA Dźwięk uderzenia
09.01:48 KRZYWKA 1 Na cholerę!
09.01:49 CAM-1 Spokojnie, kochanie, spokojnie.
09.01:51 KRZYWKA [dźwięk sygnału reaktywacji układu elektrycznego w CVR, system wyłączony na mniej niż jedną sekundę]
09.01:51 CAM-1 Co my tu mamy?
09.01:52 CAM-2 To jest złe.
09.01:53 CAM-2 Jesteśmy trafieni, jesteśmy trafieni.
09.01:56 RDO-1 Wieża, schodzimy w dół, tu PSA.
09.01:57 TWR OK, zadzwonimy po sprzęt za Ciebie.
09.01:58 KRZYWKA [dźwięk ostrzeżenia o przeciągnięciu]
KRZYWKA 1 To jest to, kochanie!
KAMERA? Bob [imię F/O]
KRZYWKA 1 Przygotuj się.
KAMERA? Hej mała..
KRZYWKA? Mamo kocham Cię..
09.02:04 [Koniec nagrania]





Kolizja w powietrzu. PSA opadał i miał wylądować na Lindbergh Field. Cessna
wspinała się podczas wykonywania podejść praktycznych. 727 wyprzedził i uderzył w Cessnę
od tyłu. Główną przyczyną było to, że załoga PSA straciła Cessnę z oczu i nie powiadomiła
o tym kontrolera ruchu lotniczego. ATC nie zorientował się z transmisji PSA, że
stracił Cessnę z oczu. Sto trzydzieści pięć zabitych na PSA, dwóch na Cessnie i
siedmiu na ziemi.