18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Gothic, kurwa!

Pa...........an • 2012-11-11, 15:25
Trochę wspomnień ;-)


Cytat:

Pierwsze trzy gry zostały wyprodukowane przez niemiecką firmę Piranha Bytes. Po wydaniu trzeciej części JoWooD Entertainment zerwał umowę z twórcami gry i stworzenie kolejnych części zlecił Spellbound Entertainment i Trine Games.


Gothic

Pierwsza gra z serii Gothic. 15 marca 2001 roku ukazała się w Niemczech, a 28 marca 2001 roku w Polsce.
Gra toczy się w fikcyjnym świecie, w którym od lat toczy się wojna ludzi z orkami. Bohaterem jest mężczyzna zwany przez graczy Bezimiennym, który z powodu popełnionych zbrodni został zesłany do pracy w kopalni specjalnej magicznej rudy niezbędnej do wykuwania broni i zbroi. Z polecenia króla Rhobara II Kolonia, w której znajdują się kopalnie, została otoczona magiczną barierą uniemożliwiającą ucieczkę. Pierwszym zadaniem Bezimiennego jest dostarczenie listu do siedziby magów ognia w Starym Obozie.


Gothic II.

Druga gra z serii Gothic. W Niemczech jej premiera nastąpiła 23 listopada 2002 roku, a w Polsce 29 listopada tego samego roku. Gra ta jest bezpośrednio związana z częścią poprzednią.
Bezimienny po wygnaniu Śniącego w poprzedniej części gry zostaje uratowany przez maga Xardasa który przeteleportował go z świątyni śniącego gdzie leżał pod stertą głazów do swojej wieży. Dowiedziawszy się, że bariera otaczająca Górniczą Dolinę została zniszczona, otrzymuje zadanie zdobycia amuletu zwanego Okiem Innosa. Amulet ten jest niezbędny do pokonania smoków, które przybyły na wezwanie Śniącego. Niestety uciekinierzy z Kolonii Karnej spowodowali wzmożone kontrole strażników miejskich, przez co zadanie Bezimiennego staje się cięższe.


Gothic II: Noc Kruka.

Gothic II: Noc Kruka to oficjalny dodatek do gry Gothic II. Wydany został 22 sierpnia 2003 roku w Niemczech, swoją premierę w Polsce miał 20 stycznia 2005 roku. Do zainstalowania dodatku niezbędna jest podstawowa wersja gry.
Dodatek wprowadza Bezimiennego w nowy świat zwany Jharkendar. Jharkendar to wyspa mieszcząca się na północnym wschodzie od miasta Khorinis. Wyspa jest zamieszkiwana głównie przez dzikie zwierzęta, ale znajdują się tam także dwa obozy: bandytów i piratów. Zadaniem Bezimiennego jest pomoc magom wody, którzy są zaniepokojeni trzęsieniami ziemi nawiedzającymi okoliczne tereny. Bezpośrednio po przybyciu bohater dowiaduje się, że za te anomalie odpowiada jeden z mieszkańców upadłej Kolonii Karnej, Kruk.


Gothic 3.

Gothic 3 jest kolejną, trzecią grą serii Gothic. Nawiązuje bezpośrednio do historii Bezimiennego z Gothic II. Premiera gry w Polsce nastąpiła 3 listopada 2006 roku.
Historia Bezimiennego rozpoczyna się po przybyciu na Myrtanę. Staje się jasne, że kraj został niemalże całkowicie zdominowany przez orków. Złość Bezimiennego potęguje fakt, że jego mentor, Xardas, wykorzystał go do zabicia Smoka Ożywieńca w Dworze Irdorath. Los bohatera nie jest znany, jego przyszłość zależy od tego, po której stronie się opowie. Bezimienny może podążać drogą Innosa, Beliara lub Adanosa. Końcowa część gry zależy od tego, po czyjej stronie stanie bohater.


Gothic 3: Zmierzch Bogów.

Gothic 3: Zmierzch Bogów to oficjalny dodatek do Gothic 3. Swoją premierę w Polsce miał 5 grudnia 2008 roku.
Bezimienny przypatrując się losom Myrtany widzi jak cały kraj jest bliski rozpadu. Orkowie niemalże codziennie napadają na kupców a kraj podzielony pomiędzy różnych władców jest bliski rebelii. Główny konflikt toczy się między Gornem zarządzającym Gothą a Thorusem zarządzającym Trelis. Bezimienny nie mogąc patrzeć na podzielony kraj postanawia zjednoczyć Myrtanę i przywrócić jej dawną świetność.


Arcania: Gothic 4.

ArcaniA: Gothic 4 jest czwartą grą i szóstym produktem z serii Gothic. Swoją premierę w Polsce miała 15 października 2010 roku.
Akcja gry rozpoczyna się 10 lat po zakończeniu wydarzeń ze Zmierzchu Bogów. Główny bohater nie posiada imienia, ale nie jest to ten sam Bezimienny co wcześniej. Stary Bezimienny dalej jest królem i rządzi krajem jako Rhobar III. Nowym zadaniem jest pokonanie Xeshy i wyzwolenie Rhobara III od mocy Śniącego.
Pod względem mechaniki Arcanii bliżej do hack'n'slasha niż wcześniejszych części. Zrezygnowano też z wielu flagowych elementów serii jak chociażby postaci nauczycieli i regenerujących zdrowie właściwości snu. Lokacje są wyraźnie mniejsze, a postaci niezależnych nie można zabić.



Seria Gothic słynie także z pięknego soundtracku:



yoyoyo

2012-11-11, 18:35
Ścieżkę dźwiękową do pierwszej i drugiej części gry, wraz z dodatkiem Noc Kruka, stworzył niemiecki zespół In Extremo.

Charles_Manson

2012-11-11, 20:00
Gothic to chyba mój ulubiony erpeg. Oczywiście mówię o pierwszej i drugiej części(wraz z dodatkiem), majstersztyk. Reszta to kibel jak sam sk***ysyn.

rockface123

2012-11-11, 21:07
dwójka i jedynka jeszcze zyje ;] tworzą do tych części mody

a gothica 3 i 4 serdecznie polecam... jak wam k***a papieru toaletowego braknie w kiblu

Andy Anderson

2012-11-11, 21:08
Nie ma Gothica 4! Arcania to tylko obraza dla wszystkich fanów tej świetnej serii! Zasrany komercyjny chłam!

thcthc

2012-11-11, 21:14
i tak nic nie przebije kwadratowych mord z jednynk, klimat gry niesamowity:)

thoms0n

2012-11-11, 21:18
Szczerze? Nie wiem czym ta cała podnieta, sztywne postacie, sztywne dialogi i ten BEZNADZIEJNY system walki, którego kurczowo trzymają się przez wszystkie części. Z każdą następną myślisz: "może poprawili" i na każdej ta sama siara.
Bachory mnie pewnie zjedzą teraz... cóż, smacznego.

Grandziarz

2012-11-11, 21:24
Plecionkarz napisał/a:


wciskasz b, jak jesteś w charakterystykach postaci to piszesz marvin, wychodzisz, najeżdżasz na zabitego wroga żeby pojawiło się jego imię, wciskasz o, jesteś teraz nim, wciskasz F8 i ożywa, teraz najeżdżasz na swoją postać i znów wciskasz o, wróg żyje i cię atakuje.




:facepalm: Tyś go w ogóle nie zrozumiał.

Miranda

2012-11-11, 21:25
Hmm muzykę do pierwszej części chyba robił ten sam zespół, co muzykę do Warlords Battlecry. Do 1 minuty byłam nawet święcie przekonana, że jest to soundtrack właśnie z tej gry o.O

@Pan kapitan
grałam w sacreda. 1 jeszcze ujdzie w tłoku da się przejść, dodatek też, ale 2 to straszny kał, szczerze nie polecam :( Aha, jeśli ktoś grał w jedynkę i się bardzo stęsknił, to przypominam: PREJ FOR FORGIWNEEEEES!!

Pa...........an

2012-11-11, 21:26
thoms0n napisał/a:


Bachory mnie pewnie zjedzą teraz... cóż, smacznego.



Bo w Gothica to grają same "bachory"... Ta seria ma jedenaście lat i większość jej fanów jest pełnoletnia. ;-)

al...........10

2012-11-11, 21:30
Cały czas mam głowie ten niesamowicie ch*jowy motyw z Gothica 3, który towarzyszył łażeniu po mroźnej krainie (zapomniałem nazwy). Brzmiało to jak coś pomiędzy gitarą elektryczną a dubstepem i wk***iało mnie ilekroć leciało z głośników. W ogóle pamiętam, że trójka była w ch*j zabugowana nawet jak na gothikowe standardy, a wymęczyłem ją do końca z jakiegoś takiego poczucia obowiązku i prawie bez przyjemności.
BTW chce ktoś kupić kolekcjonerkę? Stan idealny, bo siedzi cały czas zapakowana tak jak ją kupiłem.

capoeiramen

2012-11-11, 21:33
Ładnie to to tak k***a? Wczoraj, czy przedwczoraj hejtowaliście zapowiedź gry GTA V i wysylaliście na "sidiakszyn", a tutaj? "Och, moja kochać gotic, moja być wielka fana od zawsze..." Ja pie**ole, większej hipokryzji chyba w życiu nie widziałem na tym portalu. Dobranoc.

Pa...........an

2012-11-11, 21:35
alan10,

Do Gothica 3 polecam ściągnąć Community Patch 1.75.14. Modyfikacja dodaje nowoczesne efekty graficzne, tekstury wysokiej rozdzielczości i trochę poprawia płynność. Jak ktoś dopiero zaczyna przygodę z G3
lub kiedyś przerwał przez skopaną optymalizację to powinien wyguglować ten patch.

CBŚ

2012-11-11, 21:36
Ale gówno, nie dawajcie tego na sadola.

stud3nt

2012-11-11, 21:39
Jedynka to gra bezsprzecznie wybitna i kultowa. Klimat kolonii górniczej jest NIESAMOWITY! Więcej, to był pierwszy RPG 3D, w który zagrałem - po przejściu z grafiki izometrycznej (Baldursy, mmm...) szok był ogromny, swoboda porażała. Toż to był cały, nowy, ogromny świat! Dzisiaj już wrażenia nie robi, ale wtedy to było coś...

Dwójka już nieco słabsza, ale dalej wyrywała z butów. Mamy powtórkę z jedynki, ale daleko ulepszoną i poprawioną, z dodatkiem całej masy nowych, fajnych rzeczy. Powrót do Kolonii Górniczej to było niesamowite przeżycie.

Trójka... po Community Patchu, ta gra jest fajna i potrafi wciągnąć. Świat gry jest naprawdę ogromny, do tego podzielony na trzy zróżnicowane obszary - dzięki temu nie nudzi się szybko. Niestety, jest pełna niedoróbek logicznych, fabuła to bieda z nędzą i nie każdemu to się spodoba.

Zmierzch Bogów - po pierwszych dwóch godzinach gry wywaliłem w cholerę. Co dasz ciapatym do roboty, to sp***olą.

Czwórka - po paru godzinach gry, moje wielkie nadzieje na powrót serii wyparowały jak kropla wody rzucona na rozpalony kawał żelaza.


Na koniec mam dla was pocieszającą wiadomość. JoWood ZBANKRUTOWAŁO! Gdyby ktoś nie wiedział o co biega - to właśnie ta banda zasranych pazernych ch*jów jest odpowiedzialna za upadek serii. Pierwsze dwie były pełne niedoróbek i wymagały serii patchy, ale się obroniły. Natomiast w przypadku trzeciej części - pomimo sprzeciwu Piranhy (gra nie była ukończona, optymalizacja jeszcze leżała) zasrańcy wyrwali im tą grę z rąk i rzucili na rynek, bo budżet im się nie zgadzał. W rezultacie dostaliśmy to, co dostaliśmy, było wczesną betą posklejaną na chama.

Mało tego - prawa do gry leżały w rękach sk***ysynów z JoWood, doszło do konfliktu z Piranhą i w rezultacie zamiast porządnych patchów naprawiających to, co skopane, dostaliśmy parę naprędce skleconych prowizorek. Po czym współpraca się zakończyła, kazali twórcom wypie**alać.

Obesrańcy postanowili dalej wyciągać kasę od graczy, ale jak najmniejszym kosztem (do naszego chlewa... tfu, Parlamentu by się nadali). Zatem w ramach redukcji kosztów zatrudnili... Hindusów. Hindusi zrobili szybko, tanio i... tak sp***olili tą grę, że określić ją 'ch*jową' byłoby niczym nie zasłużonym komplementem. Zmierzch Bugów to klasa sama w sobie, jeśli chodzi o niedorobione gry wypuszczone na rynek.

Trzeba ku*asom przyznać, że czegoś się nauczyli - Arcanię zlecili ludziom, którzy wiedzieli, jak się gry robią. Nadali im jednak tyle żądań i ograniczeń, że i tą grę ch*j strzelił. Arcania to Gothic wykastrowany z Gothica. Zwykła siekanka dla bezmózgów, uproszczona do bólu, z durną fabułą i zamkniętym światem. Dodatek dopełnił obrazu całości.

ch*j w dupę JoWood.

Philosophy

2012-11-11, 21:39
Gothic 1 i 2 z Nocą Kruka to są gry, w które gram do teraz :D W 3 pograłam kilka godzin i stwierdziłam, że to nie to, za Arcanię nawet się nie brałam.