18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Ferrari 360 na rajdzie.

zyzio966 • 2014-01-19, 21:24
Może trochę mało widać, ale ja uwielbiam takie filmiki. Nie będę tłumaczył bo nie trzeba i mi się nie chce.



Prowadzą Yeray Lemes i Samuel Vega.

noctis14

2014-01-20, 22:22
Bym się chyba obsrał jakbym miał siedzieć obok.

Yacooza

2014-01-20, 22:30
ja bym w grze tak nie zapie**alał jak oni w reali... szacun i piwo

Black Snake

2014-01-20, 23:22
Sekwencyjna skrzynia, ale dobry kierowca bieg potrafi wrzucić bez sprzęgła i bez zgrzytu. Jeśli jeździ w takich rajdach to musi być zajebistym kierowcą więc równie dobrze może to być zwykły manual.

gmbs

2014-01-20, 23:47
O widzę, że masa sadoli żyje zgodnie z filozofią - nie znam się to się wypowiem.

Dobry kierowca zmienia biegi na OS-ie w manualu bez sprzęgła? Sprzęgło ewentualnie przy redukcji?

Że tak grzecznie zapytam - ocipieliście?

Wyjaśniam - zmiana w tzw manualu bez sprzegła w aucie rajdowym jest realizowaną tzw skrzynią kłową - odsyłam do wuja. Ważne jest to że żywotność takiej skrzyni jest niewielka a na dojazdówkach w celu nie masakrowania używa się sprzęgła.

A w tym aucie jak już ktoś zauważył mamy zwykłą pospolitą pieprzoną skrzynię sekwencyjną.

Dobranoc.

Aha i prawdziwa rajdówka to każde auto profesjonalnie przygotowane zgodnie z załącznikiem J i adekwatnie do swojej klasy a nie tylko Subaru Impreza czy Lancer Evo. Zresztą jakoś nie przypominam sobie żeby ostatnio widział te "prawdziwe rajdówki" w jakimś fabrycznym zespole czy wygrywające jakiś rajd na szczeblu europejskim czy światowym.

ma...........81

2014-01-21, 01:11
Coś pięknego. Chciałbym mieć możliwość przejazdu taką furą (bez zobowiązań finansowych gdybym w coś przydzwonił) i wykorzystać chociaż 10% jej potencjału. Każdy może się spróbować i wystartować w lokalnym KJS by poczuć namiastkę. Nieważne czym startujesz, adrenalina zawsze podskoczy a i nutka rywalizacji to coś wspaniałlego. Miałem okazję startować i jest to coś czym warto się zainteresować. Poniżej filmik z mojego przejazdu (możecie pisać, że gówno i złom, bo mam tego świadomość, ale na tyle mogę sobie pozwolić póki co jako dzienny student, no i ważne że dupę wiezie). Wrażenia niezapomniane. Prędkość nie była duża, gaz w większości w podłodze, trasa raczej niewymagająca. Maksymalnie jechałem ok 80-85km/h z uwagi na brak przyspieszenia i pojawienie się zakrętu. Pierwszy rajd w życiu, 4 miejsce za mocniejszymi autkami, a niektóre międzyczasy porównywalne. Do 3 miejsca ok 8 seund straty na pierwszym przejeździe (cc sporting 1.1 na bilsteinie, odchozony) więc tragedii nie było. W przyszłości jak będę przy kasie na pewno pomyślę o częstszych wizytach.

fnkdoc

2014-01-21, 09:35
Prawda, że aby jeździć w rajdach trzeba być w tym bardzo dobrym lub mieć dużo kasy.
Oczywiście, że to nie to samo, ale ja swoją potrzebę szybkiej jazdy załatwiam przez symulator.
Nawet sprzedałem swoją miatę i mam tylko auto służbowe 1,4 hdi :)
Wystarczy już 1k pln na sprzęt i można startować w ligach w których biorą udział i profesjonalni kierowcy. Jak ktoś jest zainteresowany tematem to odsyłam do takich symulatorów jak iRacing czy Asetto Corsa.

iRacing


Asetto Corsa

Sethemar

2014-01-21, 09:55
Najlepsze że pilot napie**ala że lewo na trzecim biegu, w prawo na 4 a kierowca ma to głęboko w dupie i leci na 5 przeskakując czasem na 6 :D

Sedenta, sasard, mucio, quatro, sinquenda i tak w kółko :D

ma...........81

2014-01-21, 17:16
@Sethemar
To nie bieg, tylko stopień trudności zakrętu. Im większa cyferka tym bardziej lajtowy. Też kiedyś myślałem, że to bieg i ci bardziej obcykani śmiali się z moich notatek :D

gmbs

2014-01-21, 18:31
Sethemar napisał/a:

Najlepsze że pilot napie**ala że lewo na trzecim biegu, w prawo na 4 a kierowca ma to głęboko w dupie i leci na 5 przeskakując czasem na 6 :D

Sedenta, sasard, mucio, quatro, sinquenda i tak w kółko :D



1 - nawrót
2 - prawie nawrót
3 - 90 stopni
4 - otwarty
5 - łuk
6 - lekki łuk

To tak bardzo ogólnie bo jak się kierownik z pilotem wycieczki umówi to 1 może być zupełnie na odwrót.

Do tego masz komendy:
- plus / minus oznaczający nieco więcej lub mniej niż oznakowanie zakrętu np 3+ to nie taki zupełny kąt prosty ale jeszcze nie 4

- ciąć/nie ciąć - to chyba jasne (czynność wykonywana całym pojazdem)

- zahacz - czyli zazwyczaj żeby powiedzmy tak lekko naciąć (czyli zahacamy tylko kawałkiem samochodu)

- zacisk - czyli zakręt zaciska się na wyjściu

- szeroko - zazwyczaj wychodź szeroko

- no i moje ostatnio ulubione - w ch*j długi ...

oczywiście to tylko mały fragment języka układanego przez zespół kierowca-pilot