18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

ELV001 - Polska myśl techniczna

freebogdan • 2013-04-28, 19:17
Obecnie Polska niema światowej marki samochodowej, aczkolwiek nie oznacza to braku motoryzacyjnej myśli inżynieryjnej. Jednak na południu kraju, przy współpracy Mieleckiej Agencji Rozwoju Regionalnego z kilkoma innymi firmami powstał prototyp elektrycznego auta.



"ELV001" to robocza nazwa samochodu, który w większości został zaprojektowany przez krajowych konstruktorów.Sam proces tworzenia trwał jedynie trzy lata, a pierwszy egzemplarz samochodu jest już w pełni sprawny i gotowy do jazdy.



ELV001 to czteroosobowe, miejskie auto mierzące niecałe 4 metry i ważące 1,3 tony. Samochód napędzają dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 15 kW, które wbrew pozorom zapewniają bardzo dobre osiągi. Przyspieszenie do setki to jedynie 5,5 sekundy, co zawstydza nawet niektóre samochody sportowe. Niestety okupuję to prędkością maksymalną, której limit to 110 km/h. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych akumulatorów, których ładowanie trwa od 6 do 8 godzin, auto może przejechać nawet do 150 km.



Projekt utknął niestety może zostać anulowany, ponieważ jak to zwykle bywa brakuje pieniędzy. Potrzebne są one na wprowadzenie ELV do seryjnej produkcji i sprzedaży. Mówi się o kwocie rzędu kilkudziesięciu milionów euro. Miejmy nadzieję, żeby ELV001 zagościło na naszych ulicach, bo brakuję w Polsce prawdziwego rodzimego samochodu.



Dane techniczne:

Napęd: elektryczny, dwusilnikowy, na przednie koła
Moc 1 silnika: 15 kW przy 3400 obr./min
Moc maksymalna: 25 kW
Tryby jazdy: Ekonomiczny, Miejski, Sportowy
Sterowanie: elektroniczna zmiana biegów
Maksymalna prędkość: 110 km/h
Maksymalny zasięg: 150 km
Koszt ładowania: ok. 4 zł/100 km
Typ baterii: Li-polimer
Pojemność baterii: 159 Ah
Czas ładowania: 6-8 h
Koła: 195/55 R16
Nadwozie: 4-osobowe pasażerskie lub 2-osobowe towarowe
Wymiary (dł.x szer.x wys.): 3890 x 1770 x 1550 mm
Pojemność bagażnika: 310 l
Ładowność: 550 kg
Masa: 1300 kg (z bateriami)
Lusterka wsteczne: kamery i monitory LCD
Koszt budowy: 8,37 mln zł (?)
Czas budowy: 20 mies.


żródła:
http://www.autocentrum.pl/
http://moto.onet.pl/
http://prawdaxlxpl.wordpress.com/

WP...........PR

2013-04-30, 09:34
Szkoda, że nie można było odpisać 1% na rozwój tego projektu..

wypizdson

2013-04-30, 11:28
Design zerżnięty z nowego Range Rover'a.

PanHT

2013-04-30, 22:57
@dt12550

To sobie policz.

Moment obrotowy jest stały w silniku elektrycznym.

bisfhcrew

2013-05-01, 15:27
wyp*zdson napisał/a:

Design zerżnięty z nowego Range Rover'a.


Dokładnie to samo pomyślałem.