18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Dlaczego nie warto tankować do pełna?

Pawlik88 • 2013-07-13, 13:39
Angielski podstawowy wymagany :)



Do not Pump Full Tank of Petrol.......

READ THE REASONS -- DO NOT DONATE FUEL
Recently I came across a very useful tip. I was surprised to know it but had a doubt so I talked to one of the pump technicians and he too accepted it as a fact. I think apart from providing space for the gas generated inside the petrol tank this is yet another reason why we shouldn't fill the tank to the brim. Many of us are not aware that the petrol kiosk pump has a return pipe-line (in Pink). When the petrol tank (in the car) reaches full level, there is a mechanism to trigger off the pump latch and at the same time a return-valve is opened (at the top of the pump station) to allow excess petrol to flow back into the pump. But the return petrol has already pass through the meter, meaning you are donating the petrol back to the Oil Dealer.

Also only fill up your car or truck in the early morning when the ground temperature is still cold. Remember that all service stations have their storage tanks buried below ground. The colder the ground the more dense the petrol, when it gets warmer petrol expands, so buying in the afternoon or in the evening....your liter is not exactly a liter. In the petroleum business, the specific gravity and the temperature of the petrol, diesel and jet fuel, ethanol and other petroleum products plays an important role.

A 1-degree rise in temperature is a big deal for this business. But the service stations do not have temperature compensation at the pumps.

When you're filling up do not squeeze the trigger of the nozzle to a fast mode If you look you will see that the trigger has three (3) stages: low, middle, and high. You should be pumping on low mode, thereby minimizing the vapours that are created while you are pumping. All hoses at the pump have a vapour return. If you are pumping on the fast rate, some of the liquid that goes to your tank becomes vapour. Those vapours are being sucked up and back into the underground storage tank so you're getting less worth for your money.


One of the most important tips is to fill up when your Petrol tank is HALF FULL. The reason for this is the more Petrol you have in your tank the less air occupying its empty space. petrol evaporates faster than you can imagine. petrol storage tanks have an internal floating roof. This roof serves as zero clearance between the Petrol and the atmosphere, so it minimizes the evaporation. Unlike service stations, here where I work, every truck that we load is temperature compensated so that every litre is actually the exact amount.

Another reminder, if there is a petrol truck pumping into the storage tanks when you stop to buy Petrol, DO NOT fill up; most likely the petrol is being stirred up as the Petrol is being delivered, and you might pick up some of the dirt that normally settles on the bottom.

cenius

2013-07-13, 15:19
No k***a jeszcze po rusku wklej tekst.

Polski serwis i piszemy po polsku do ch*ja.

Hrodgar

2013-07-13, 17:25
Afgański ku*as w dupę za pisanie po angielsku na POLSKIM serwisie.

mare30ks

2013-07-13, 17:39
najlepiej tankowac kilka litrow i zatrzymywac sie co 30km na stacji

bloodwar

2013-07-13, 18:29
No cóż, idea zrozumienia licznika na stacji benzynowej lewel 9000 - jeżeli ktoś myśli, że rzeczywiście płaci za paliwo które w momencie "odbicia" pistoletu było jeszcze w rurce łączącej zbiornik paliwa stacji z pistoletem i że to paliwo "wraca" do zbiornika stacji benzynowej a Ty jesteś stratny ten litr-dwa który przepływa w rurce - mam propozycję eksperymentu: weź 100 litrową beczkę, napełnij ją "pod korek" i zobacz ile litrów paliwa będziesz miał na liczniku - czy 98 czy może 100. I własnie DOKŁADNIE za te 100 płacisz, nic z "rurki" nie jest liczone do Twojego rachunku

Kojak

2013-07-13, 22:22
Chodzi tu dokładnie o opary powstające na skutek tankowania. Opary z benzyny trafiają z powrotem do zbiornika stacji po czym ulegają skropleniu. Autor tekstu ma na celu uświadomienie że klient który zapłacił za benzynę podczas poprzedniego tankowania oddaje ją w postaci oparów przy kolejnym tankowaniu dla stacji.

mare30ks

2013-07-14, 13:30
a ile tych oparow jest?

di...........os

2013-07-15, 00:20
@ Kojak

To żeś się wysilił przy wyłuszczaniu meritum tegoż tekstu... Tam kilka tipów z, wydaje się na mój chłopski rozum, dosyć sensownymi uzasadnieniami, a ty znajdujesz tu jedynie odsysanie oparów benzyny.

Novotko

2013-07-15, 22:52
tankowac w momencie gdy mamy minimum pol baku, nie tankowac do pelna, nie wciskac pistoletu na maxa tylko tankowac powoli, tankowac z rana nigdy w dzien lub wieczorem.

ScrappyCoco

2013-07-19, 09:59
Czy to jest k***a angielska strona do ch*ja wrocuawia?

cherry_1990

2013-07-22, 08:32
Czy jest tu jakiś poliglota, który aktualnie wrócił na urlop w odwiedziny do polskiej rodziny prosto z zielonych wysp Irlandii i będzie życzliwy przetłumaczyć wstawiony przez autora angielski skrypt? :abused:

makabrax

2013-07-22, 18:53
wdupc se do google translate i będziesz miał 3,14*oko o co kolesiowi chodzi... ale takie najważniejsze:

When the petrol tank (in the car) reaches full level, there is a mechanism to trigger off the pump latch and at the same time a return-valve is opened (at the top of the pump station) to allow excess petrol to flow back into the pump

koleś twierdzi że w momencie gdy pistolet odbija włącza się jakiś wąż powrotny i zasysa nadmiarową ilość paliwa więc jest to nasza strata, tylko jak wytłumaczyć kwestie kałuż przy dystrybutorze, zresztą nie raz udało mi się przelać bo stwierdziłem "a ch*j naleje do równego 40l"

If you are pumping on the fast rate, some of the liquid that goes to your tank becomes vapour. Those vapours are being sucked up and back into the underground storage tank so you're getting less worth for your money.

stwierdzenie że im szybciej się wlewa benzyna do baku tym szybciej paruje... może coś w tym jest, a teraz proszę wyznaczyć deltę dla obu...

The colder the ground the more dense the petrol, when it gets warmer petrol expands, so buying in the afternoon or in the evening....your liter is not exactly a liter.

urban legend o tym że tankując gdy jest zimno(chłodno) zyskujemy bo paliwo ma większą gęstość (mniejszą objętość) a co za tym idzie zyskujemy X hektolitrów... pomijając fakt że zbiorniki są tak izolowane aby nawet największe wachania temperatury nie miały na nie wpływu, to załóżmy hipotetycznie że mamy przymrozek, tankujemy pod korek i dopychamy auto na parking, na następny dzień wali 30C, w aucie jest jeszcze cieplej i bak zostaje rozerwany od tego ciśnienia?


Another reminder, if there is a petrol truck pumping into the storage tanks when you stop to buy Petrol, DO NOT fill up; most likely the petrol is being stirred up as the Petrol is being delivered, and you might pick up some of the dirt that normally settles on the bottom.

koleś mówi że nie powinniśmy tankować gdy akurat podjechała cysterna ponieważ możemy zassać jakiś syf z dna zbiornika... w sumie można się z tym zgodzić, nie wiem jak są skonstruowane stacje/pompy, ile jest zbiorników i jakie są filtry ale to jest akurat możliwe że wpadająca pod dużym ciśnieniem benzyna może podnieść z dna jakiś szlam...

ale wracając jeszcze do sensu objętościowo-temperaturowego
gęstość polskiej benzyny 95 w 15C to wg PKN Orlen 720 - 775kg/m3, podczas gdy niektórzy przyjmują że gęstość 682,8 - 911,2kg/m3... więc ni ch*ja tego nie wyliczymy ile tak naprawdę możemy zyskać albo stracić... jedynie co to przy tankowaniu nalać do wytarowanego słoika litr benzyny, szczelnie zamknąć i zważyć dla obliczenia gęstości, następnie zacząć bawić się temperaturą i ponownie ważyć aby uzyskać kolejne wyniki...
osobiście uważam że zmiany będą się wahać do maks. 0,05l przy ekstremalnych warunkach (-30 lub +40 zakładając że było ok. 15C w momencie tankowania), ale średnio myślę że realne jest 1,5% straty/zysku na litrze...

Kaskaderdx10

2013-07-24, 12:07
ale sie gimbusy denerwują bo nie umieją angielskiego :D