18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Demoscene

NOVAXON • 2014-06-01, 17:26
Czym jest demoscena? Na wikipedii przeczytamy:
"Początki demosceny sięgają lat osiemdziesiątych i były związane z łamaniem zabezpieczeń w komercyjnych programach (głównie grach). Crackerzy dołączali do złamanych przez siebie programów tzw. intra – małe programiki ur*chamiane przed zasadniczym programem, informujące, kto złamał dany software. Z czasem intra ewoluowały: coraz ważniejsza stawała się ich funkcja estetyczna i wykorzystanie wymyślnych efektów. Zaczęły funkcjonować jako odrębne dzieła, zaś ich twórcy stworzyli nową subkulturę. Programiści zaczęli rywalizować na tym polu. Coraz bardziej skomplikowane dema wymusiły łączenie się scenowców w grupy, gdzie każdy z członków miał jakąś specjalizację: kod, grafika, muzyka, design. Licznie powstające grupy zaczęły się spotykać na organizowanych kilka razy do roku zlotach, tzw. demoparty."

Co jest niezwykłe w demoscenach?
Głównie to że z tekstu otrzymujemy niesamowity pokaz, który często jest totalną abstrakcją. Warto również zwrócić uwagę na rozmiar:
demoscena zwykle zajmuje 64kB (niekiedy nawet 4kB) oraz trwa około 5min,
film HD (720p) trwający 5min zajmowałby około 250MB -> 256000kB czyli 4000x więcej.

http://lodev.org/cgtutor/randomnoise.html Tutaj możecie zobaczyć jak powstaje obraz z literek i nie chodzi mi tutaj o ASCII art :mrgreen:

Pora na pokaz

Nazwa: Chaos theory
Autor: Conspiracy
Rok produkcji: 2006
Rozmiar: 64kB.


bonus: wersja Chaos theory zajmujaca zaledwie 4kB stworzona przez naszego rodaka.


Nazwa: Luma
Autor: Merkury
Rok produkcji: 2014
Rozmiar: 64kB


Nazwa: The scene is dead
Autor: Razor1911
Rok produkcji: 2012
Rozmiar: 64kB


Nazwa: The bridge
Autor: Loonies
Rok produkcji: 2014
Rozmiar: 8kB


Jeżeli temat się przyjmie to następnym razem zaprezentuje demka, które nie są ograniczone rozmiarem dzięki czemu wyglądają znacznie lepiej (chociaż nadal zajmują mało co).

mi...........dz

2014-06-01, 23:19
k***a nie wierzę że takie coś zajmuje 64kB :D
Na ch*j zatem ludzkość wymyśliła BR jak 4h film można by na dyskietce (gimby nie znajo) zmieścić ;)

NOVAXON

2014-06-01, 23:22
@michallodz bo się komp sfajczy przy generowaniu tego :D , mówiłem już raz: ściągnijcie sobie chaos theory i odpalcie. Mi na kompie to nie idzie wgle

DevilGoku

2014-06-01, 23:26
@michallodz
Ponieważ komp mógłby nie wyrobić z renderowaniem

Pierwszy

2014-06-01, 23:29
Wrzucaj te nieograniczone rozmiarem demka ;)

kih0n

2014-06-01, 23:42
dam piwo, niech myślą żem hakier :D

dobre gówno, lubię takie dobre gówno!

Dimenzo

2014-06-01, 23:42
Przy rozdzielczości 800x600 mi zjadał z i5 30% mocy i ~450MB RAM :O To cztery razy więcej niż Google Chrome otwarty na trzech kartach (w tym Sadistic.pl). Nie jestem ekspertem. I nie pie**olta, że to się tu nie nadaje, bo ilość pracy włożona w powstanie tego to sadyzm w czystej postaci.

q800

2014-06-01, 23:44
NOVAXON napisał/a:

@q800 moze tutaj znajdziesz http://keygenjukebox.com/

kawalek 905?



No jak nie, jak tak? O krwa... ziom, Dzięki!

Runfinity

2014-06-01, 23:59
Rozdzielczość 1920x1080 na I5 miałem stabilne 60 fpsów. Korzystało to może z 30% mocy procka i 150 mega ramu... Szału ten "Chaos Theory" nie robi nie powiem.

nezumi

2014-06-02, 00:06
LinkinDark napisał/a:

A w kkriegera ktoś grał?



Ja grałem, gra niezła zajmuje 95kb, ( nawet najprostsze programy po kompilacji zajmują od razu ze 15-30kb ), a tam oprócz logiki gry są zaszyte meshe i tekstury obiektów ( pewnie generowane proceduralnie ).
Pomijam ile dll jest zasysanych w czasie odpalenia programu :) , ale i tak ten projekt to jest spora ciekawostka

karbon1992

2014-06-02, 00:53
@up teraz nie ale w 2006 jak powstało, to połowa użytkowników tu jedno rdzeniowo procesory miała...

janusz2222

2014-06-02, 00:57
Czy to nie jest tak ze to zajmuje malo miejsca, bo korzysta z silnika graficznego gry? Tak samo jak sceny w grze...

RejzoR

2014-06-02, 00:59
Za mocne, na harda z tym.

Trzyzet

2014-06-02, 01:45


Macie i drżyjcie przed klasyką!

skinskin

2014-06-02, 06:27
czy mógłbyś wrzucic coś poświęconego tylko rzeczom zrobionym na Atari i 8 bitom? Z chęcią bym więcej o tym poczytała