W 2000 roku Euro NCAP przeprowadziło na Matizie I testy zderzeniowe. Uzyskał on 3 gwiazdki na 5 możliwych. Jak na tamte czasy mały samochód który uzyskał 3 gwiazdki to było coś. Tu po raz kolejny przebija swoją konkurencje. Dla przykładu Fiat Seicento (testy jego również odbyły się w 2000 roku) uzyskał dwie gwiazdki, ale jedną przekreśloną. Seicento uzyskało 12 na 37 punktów, natomiast Matiz zdobył 19. Dopiero w 2004 roku testy zderzeniowe Fiata Pandy dogoniły Matiza. Panda uzyskała 20 punktów i 3 gwiazdki (a więc minimalnie lepiej niż Matiz). Warto dodać że Matiz powstał 6 lat przed Pandą! Oczywiście były samochody lepsze od Matiza. Przykładowo Lupo z 2000 roku zdobyło 4 gwiazdki, ale ciężko porównywać Lupo i Matiza, a poza tym Lupo jest znacznie droższe od Matiza. Hyundai Atos (obok Seicento główny konkurent Matiza) uzyskał 3 gwiazdki i 18 punktów (a więc o jeden mniej niż Matiz). Nie znana w Polsce Honda Logo uzyskała też trzy gwiazdki i 17 punktów, więc jak widać Matiz w swojej klasie cenowej jest jednym z najbezpieczniejszych aut. Ciekawostką jest fakt że bezpośredni następca Matiza Spark uzyskał o 2 punkty mniej od protoplasty, a zatem następca zaprezentowany 7 lat później okazuje się mniej bezpieczny niż Matiz.
kudlaty1125, wiesz o tej marce tyle, że nawet się płakać nie chce
pozdrawiam
tazmandu, jeśli tak to rozumujesz to już Twój problem :]
Tyle samo co z matiza zostałoby z waszych 20-letnich wypasionych fur od dziadków z niemiec ;p