18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

thuser

2015-03-15, 00:31
nanab napisał/a:


Doszkol sie, to naprawde nie jest jakas wielka wiedza a pozwoli ci kiedys nie wyjsc na debila tak jak tutaj. poczytaj dlaczego stosuje sie w samochodach dyferencjaly. W tym rowerze masz kola spiete an sztywno wiec zawzze beda sie obracac z ta sama predkoscia



Poczytaj o wolnobiegach rowerowych nie jest jakaś wielka wiedza, a pozwoli ci kiedyś nie wyjść na debila tak jak tutaj.

nanab

2015-03-15, 01:05
bezduch napisał/a:

nanab ale doj***łeś, w samochodzie masz dwa koła na jednej osi i przy skręcie jedno pokonuję mniejszą odległość po to dyżur aby dostosować ich prędkości. I co to ma do h*ją wspólnego w skręcaniu rowerem? :-?


A w rowerze masz 2 kola skretne i oba pokonuja w zakrecie taka sama odleglosc?
thuser napisał/a:



Poczytaj o wolnobiegach rowerowych nie jest jakaś wielka wiedza, a pozwoli ci kiedyś nie wyjść na debila tak jak tutaj.


to zes doj***l. chyba nie wiesz co to jest wolnobieg, podpowiem ze nie sluzy do roznicowania predkosci miedzy kolami.

Szatan_Piekielny

2015-03-15, 01:05
Subaru już 20 lat temu zaprezentowało rower 2x2.

te...........ra

2015-03-15, 01:33
Mój dziadek miał motor 3 kołowy , z napędem na 3 koła .

Kubinek

2015-03-15, 02:29
Ruscy już dawno opatentowali napęd 3x3

august1898

2015-03-15, 08:02
Napęd był już opracowany wcześniej przez yamahe, problem jest taki, że podczas wyścigów cross najlepszą techniką pokonywania szybko ciasnych zakrętów jest niewielkie "zakopanie" przedniego koła i "drift", czyli wchodzimy w zakręt, przednie koło pozostaje w miejscu (lub przemieszcza się na niewielkim dystansie w stosunku do tylnego) odkręcamy gwałtownie gaz, wyprowadzamy tył na nowy tor i zakręt pokonany. Napęd na przednie koło nie pozwala na takie coś. Jednak w sytuacji kiedy można nim sterować wydaje się to całkiem rozsądne. Kwestia tylko żywotności całego układu. Jak wiadomo motocykle typu cross często spotykają się gwałtownie z ziemią lub innymi przeszkodami.

Pozdrawiam.

Mercury001

2015-03-15, 08:25
Fajny mechanizm, ale mam nadzieję że pod tym kaskiem też ma stałe AWD ;-)

Modzin

2015-03-15, 08:54
Stare, chłopaki w Superenduro stosuja już od dawna :)

primas

2015-03-15, 16:35
Yamaha bodajże miała w ofercie motocykl z napędem na oba koła, ale jeśli dobrze pamiętam to przednie było napędzane silnikiem elektrycznym

matemat

2015-03-15, 19:40
Nie wiem jak to wypada w motorku, ale w rozwiązanie z filmiku w rowerze nie ma racji bytu ze względu na brak mechanizmu różnicowego między kołami. Jeśli napęd przedniego koła byłby podłączony nie z tylnego a bezpośrednio z pedałów to wtedy wolnobieg faktycznie spełnił by tą rolę i w zakręcie byłby napęd tylko przedni (tylne koło z racji na niższą prędkość obrotową niż przednie szło by na luzie tak samo jak wtedy gdy nie pedałujemy) Jest jedna wada tego rozwiązania - napęd na tylne koło musiałby być podłączony na sztywno (bez biegów), a w rozwiązaniu z filmiku biegi są i dotyczą obu kół.

thuser

2015-03-15, 22:22
W przednim kole jest sprzęgło jednokierunkowe (wolnobieg) dodatkowo przekładnia z tylnego koła do przedniego nie wynosi 1:1, na przednie koło przekazywane jest około 80% prędkości. Czyli przy normalnej jeździe mechanizm na przedzie jest pasywny(tak jak pedały, gdy jedziemy a nie pedałujemy). Zadziała dopiero jak przednie koło się zakopie, zwolni z innego powodu lub tylne koło wpadnie w poślizg przez co prędkością dogoni przednie koło.