18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Awaria silnika podczas startu

lllll • 2013-06-25, 14:24
Polatane...

Dwa ujęcia:




siwielec29

2013-06-25, 14:26
brakowalo z 30 sekund na harda - oszukali przeznaczenie :D

fuck

Mr.Drwalu

2013-06-25, 14:39
Ino, ino, ino troszeczkę brakowało... :szloch:

borisklinga

2013-06-25, 19:35
gdyby to sie stalo minute, półtorej poźniej przy wznoszeniu..niezły hard by był

ps

ładny dzwięk ; )

Smaro

2013-06-25, 23:08
Gdyby osiagnal predkosc V1 i dopiero nastapila by awaria to musial by uniesc samolot i odejsc w okrag nad lotniskiem. Po przekroczeniu predkosci V1 nie da sie wyhamowac samolotu przed progiem pasa. Ogolnie to najgorsza sytuacja z mozliwych. BTW Gatwick - lotnisko za londynem :)

lllll

2013-06-25, 23:54
Smaro napisał/a:

Gdyby osiagnal predkosc V1 i dopiero nastapila by awaria to musial by uniesc samolot i odejsc w okrag nad lotniskiem. Po przekroczeniu predkosci V1 nie da sie wyhamowac samolotu przed progiem pasa. Ogolnie to najgorsza sytuacja z mozliwych. BTW Gatwick - lotnisko za londynem :)



Nie - lotnisko w Manchesterze.

piciu_g

2013-06-27, 00:08
Smaro napisał/a:

Gdyby osiagnal predkosc V1 i dopiero nastapila by awaria to musial by uniesc samolot i odejsc w okrag nad lotniskiem. Po przekroczeniu predkosci V1 nie da sie wyhamowac samolotu przed progiem pasa. Ogolnie to najgorsza sytuacja z mozliwych. BTW Gatwick - lotnisko za londynem :)



No chyba nie. Po osiągnięciu V1 spokojnie może jeszcze wyhamować. Pomiędzy V1 a V2 jest jakies 80-90km/h więc?
Teraz Boeing pracuje nad systemem spuszczania powietrza z koł na wypadek awaryjnego hamowania. Pozwoli to na wyhamowanie nawet z V2 (prędkość startowa) :O Co więcej, nie będzie ryzyka, że opony wybuchną od rozgrzanych do czerwoności hamulców.
Na YT jest filmik z testów. Polecam :)

Su...........an

2013-06-27, 18:11
Przy tym "zapłonie" silnika brakowało mi Allahu Akbar.

Marcintyl

2013-06-27, 18:25
słychać strzały w 0:24

Soniac

2013-06-27, 18:43
Marcintyl napisał/a:

słychać strzały w 0:24


haa! Macierewicz na sadolu!? :krejzi:


autor tematu napisał/a:

pusty cytat...? Brakuje ważnej informacji: akcja od 0:16!!! przez ciebie 16 sekund więcej zmarnowane... ;c W drugim kolejne 7sec..

bombiszon

2013-06-27, 19:03
Smaro napisał/a:

Gdyby osiagnal predkosc V1 i dopiero nastapila by awaria to musial by uniesc samolot i odejsc w okrag nad lotniskiem. Po przekroczeniu predkosci V1 nie da sie wyhamowac samolotu przed progiem pasa. Ogolnie to najgorsza sytuacja z mozliwych. BTW Gatwick - lotnisko za londynem :)



Prędkość V1 to, przede wszystkim, prędkość po przekroczeniu, której da się wzbić w powietrze i lecieć na jednym silniku. Gdyby silnik jebnął po przekroczeniu owej prędkości, to (najprawdopodobniej) po prostu polecieliby, zawrócili i wylądowali. Tego typu sytuacja miała miejsce tu:

Thevenin

2013-06-27, 19:32
pewnie komar wleciał w silnik

Robot

2013-06-27, 19:40
Czyżby " drimlajner "?

siwybis

2013-06-27, 20:20
Ciekawe kiedy rozpie**oli się pierwszy A380? Zapewne padnie przy tym kilka kolejnych rekordów :)