18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Prawie bum...

Krupnykowsky • 2014-01-24, 09:58
Skoro ostatnio pojawiają się filmy z dziwnych drogowych sytuacji, to i podzielę się swoją dzisiejszą superprodukcją :D

Czujnym to trzeba być od samego rana. Buractwa na drogach nie brakuje jak widać, a zamiast obowiązkowych alkomatów proponuję skrobaczki do szyb, porządne okulary i w ch*j więcej rozumu. Na szczęście zostało około 10 centymetrów między autami ;) Sprawny ręczny to jednak podstawa :mrgreen:




Jakość jaka jest taka jest, ale coś widać :wodka:

jednoręki-ujeżdżacz

2014-01-24, 16:03
Brawa za czas reakcji. Jak? Dlaczego? Mógłbyś inaczej... Takie teksty niech idą w p*zdu :) Wielu mistrzów kółka dopiero jakby gościa walnęli to zorientowaliby się, że ktoś im wymusił :) Duży, zimny browar. Szerokości i przyczepności.

jakniejaktak

2014-01-24, 16:04
Powiem Ci, że fajnie to rozegrałeś. Może i takie zachowanie wydłuża hamowanie, ale gdybyś po prostu jebnął po hamplach to byś się w niego wj***ł.

barteck_street

2014-01-24, 16:05
Źle prawicie. Gdybyś hamował jak należy, to droga hamowania byłaby o wiele krótsza, niż czarowanie z ręcznym jak rajdowiec.

azuz

2014-01-24, 16:05
Auto bez ABSu samo moze wpasc w taki poslizg, jakos nie chce mi sie wierzyc, ze zaciagnales reczny. Nie slychac dzwieku zaciaganego hamulca recznego, a w starszych autach (abs obowiazkowy od jakis 10 lat) powinno byc wyraznie slychac dzwiek zaciaganej linki.

Pozdrawiam.

Edit:

W 17 sekundzie slychac cos wlasnie jakby dzwiek zaciageno recznego.

facer

2014-01-24, 16:08
@menelreoot:
w samochodzie też hamuje się przednią osią. Kolega Spawacz123 dodał do tego oś tylnią. Użył tylnej osi by auto w rezultacie - zatrzymało się przodem a hamowanie kończyła tylnia oś.
@Rocky_V8:
"nawet z abs" od kiedy do ch*ja system ABS pomaga w hamowaniu i skraca hamowanie? OD NIGDY k***A BO TO NIE JEST OD TEGO! Czy tak ciężko wbić polskiemu społeczeństwu że ABS służy do tego by mieć częściową możliwość sterowania autem podczas hamowania?

azuz

2014-01-24, 16:11
facer napisał/a:

@menelreoot:
w samochodzie też hamuje się przednią osią. Kolega Spawacz123 dodał do tego oś tylnią. Użył tylnej osi by auto w rezultacie - zatrzymało się przodem a hamowanie kończyła tylnia oś.




No tak, wg Ciebie jak nie zaciagniesz recznego to tyl nie hamuje?

Ktos nie uwazal na lekcjach w mechaniaku.

Krupnykowsky

2014-01-24, 16:17
azuz napisał/a:

Auto bez ABSu samo moze wpasc w taki poslizg, jakos nie chce mi sie wierzyc, ze zaciagnales reczny. Nie slychac dzwieku zaciaganego hamulca recznego, a w starszych autach (abs obowiazkowy od jakis 10 lat) powinno byc wyraznie slychac dzwiek zaciaganej linki.

Pozdrawiam.

Edit:

W 17 sekundzie slychac cos wlasnie jakby dzwiek zaciageno recznego.



Drogi panie dźwiękowcu:

Autko to stara poczciwa Astra F. Nawet po wciśnięciu hamulca, najpierw blokują się koła przednie, więc co za tym idzie nie był bym w stanie zarzucić auta, bo przód nie był by sterowny. Pozatym ręcznego można użyć bez skakania po ząbkach, wtedy jakiegoś specjalnego dźwięku nie ma :)

azuz

2014-01-24, 16:23
Spawacz123 napisał/a:



Drogi panie dźwiękowcu:

Autko to stara poczciwa Astra F. Nawet po wciśnięciu hamulca, najpierw blokują się koła przednie, więc co za tym idzie nie był bym w stanie zarzucić auta, bo przód nie był by sterowny. Pozatym ręcznego można użyć bez skakania po ząbkach, wtedy jakiegoś specjalnego dźwięku nie ma :)



Heh nie chce byc jakis upierdliwy czy tam udawac znawce, ale sam z wlasnego doswiadczenia wiem jak sie zachowuje auto bez ABS przy ostrym hamowaniu. Zadko zdarza sie, ze oba przednie kola maja taka sama przyczepnosc oraz sile hamowania. W tym przypadku przednie lewe kolo mialo wiecej przyczpnosci badz lewy hamulec mocniej docisnal, spowodowalo to obrot samochodu wzgledem przedniego lewego kola.
Tak to wyglada wg. mnie.

Jesli naprawde zdarzyles zaciagnac reczny to jestem pod wielkim wrazeniem.

A wszystkim, ktorzy uwazaja ze hamowanie bez recznego jest szybsze, polecam poogladac filmiki na YT jak hamuja z duzych predkosci. Wprawienie auta w ruch obrotowy drastycznie skraca droge hamowania.


EDIT

Nie no nie moge. W 17 sekundzie zaciagasz reczny. :)

Krupnykowsky

2014-01-24, 16:39
Z tym ręcznym w 17 sekundzie masz racje ;) Wysiadałem "porozmawiać" :D Żeby rozwiać wątpliwości, nie było to zaciągnięcie ręcznego i czekanie na rozwój sytuacji, tylko jakby podciągnięcie żeby zablokować koła i odpuszczenie, dlatego "przycisk" cały czas wciśnięty, mam nadzieję że rozumiesz o co chodzi :) Przy zaciągniętym ręcznym do końca zapewne by obróciło o 180 stopni, dlatego trzeba było odpuścić

MarekkkM

2014-01-24, 16:41
@azuz, masz rację, skraca drogę.. ale są granice możliwości użycia tej techniki - czyt. nie za duża prędkość..

azuz

2014-01-24, 16:46
Spawacz123 napisał/a:

dlatego "przycisk" cały czas wciśnięty, mam nadzieję że rozumiesz o co chodzi :) Przy zaciągniętym ręcznym do końca zapewne by obróciło o 180 stopni, dlatego trzeba było odpuścić



Luz wiem ocb.

Musisz w takim razie z reka na rekawie jezdzic. :)

berczi

2014-01-24, 16:55
Pozdrawiam Fordon!

kamik306

2014-01-24, 17:02
browarek za udane ocalenie idioty :) hamując bokiem trochę się skróci drogę hamowania, bo powierzchnia styku się trochę zwiększa, a i parę cm na długości się zyska :) kiedyś na obwodnicy elbląga na czerwonym mi gościu wyleciał (Astrą F :P ) i tylko taka właśnie akcja uratowała dupę, 80km/h (skrzyżowanie, ograniczenie i często stojący patrol za skrzyżowaniem). Tylko ciężko się autem w jednym pasie zmieścić :P

patroy

2014-01-24, 17:02
@facer byś się lepiej zamknął zamiast powielać ten durny stereotyp że abs nie skraca drogi hamowania. że nie służy do tego to po części się mogę zgodzić, jego zamysł był inny ale to nie znaczy że skutkiem ubocznym nie jest skrócona droga hamowania.