18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Powrót Warszawy

Vof • 2013-07-03, 10:12
Tak wygląda nowa Warszawa. Trwają prace nad modelem kultowego pojazdu.



Retro kształty, okrągłe lampy i zgarbiona maska. Zakończył się etap projektowy legendy polskiej motoryzacji. Teraz konstruktorzy pracują nad podwoziem samochodu. Powstaje też model w skali 1:1, który będzie można podziwiać już jesienią tego roku.

- Nareszcie wyszliśmy z etapu projektowego – cieszy się Michał Koziołek, pomysłodawca projektu odnowienia motoryzacyjnej legendy.

600 koni i podwozie od BMW

Autorzy projektu rozpoczęli prace nad pierwszym egzemplarzem. - Przygotowujemy już podwozie, zawieszenie i silnik – mówi Koziołek. Płyta podłogowa pochodzi z BMW M5. – To kultowe podwozie, ale mocno je przerobiliśmy – wyjaśnia Koziołek.
Jak tłumaczy silnik ma teraz 507 koni mechanicznych. – Docelowo chcemy jednak, by było to 600 koni. Prawdopodobnie nasza Warszawa będzie rozwijała więc prędkość 330 km/h – zapowiada Koziołek.

Model we wrześniu

Pomysłodawcy pracują też nad przygotowaniem modelu w skali 1:1. – Pozwoli on wyeliminować ewentualne błędy. Dlatego wszystko musi być idealnie dopracowane – tłumaczy Koziołek. Dzięki temu będzie można ostatecznie przygotować nadwozie. Model pojazdu ma być gotowy we wrześniu.





Legenda na nowo
- Z pierwotnej Warszawy chcieliśmy wyciągnąć jak najwięcej. Nie chcieliśmy przerysowania i renowacji, bo wrócilibyśmy do punktu wyjścia – tłumaczy Koziołek.

Dlatego z legendy polskiej motoryzacji pozostały oryginalne tłoczenia, retro kształty, okrągłe lampy i zgarbiona maska. Jednak wszystko to w nowoczesnym wydaniu. – Każdy może dopatrzeć się tutaj nawiązań – mówi Koziołek.

Pierwszy pokazowy
Prototyp nowej Warszawy ma być gotowy za 15 miesięcy. Będzie wizytówką konstruktorów. Łączny koszt projektu i jego wykonanie to ponad 500 tysięcy złotych.

– Ma to być samochód na najwyższym poziomie. Chcemy zaistnieć autem luksusowym, żeby zwrócić uwagę innych krajów na polską myśl motoryzacyjną – podkreśla Koziołek.

Dopiero kolejne samochody będą wystawiane na sprzedaż. – Powstanie ich kilka. Jednak dokładną liczbę zweryfikuje czas i zapotrzebowanie – kończy pomysłodawca.

źródło: tvn24.pl

DonSalieri

2013-07-03, 17:27
Polaczkom cebulaczkom się nie podoba? oj jakie to normalne ...


Jak dla mnie Bomba! autko wygląda genialnie!

odnośnie hejtow ze jest jakieś podobieństwo ... może i jest i co z tego ? każde auto jest do czegoś podobne

Miki6830

2013-07-03, 17:31
siersciuch86 napisał/a:

za Skarpetę zawsze browar


Skarpeta to Syrena

dabster

2013-07-03, 17:33
Wygląda grubo jak auto dla murzyńskich raperów, ale ma styl i w sumie mi się podoba.

A co do komentarza yankesa - wymieniłeś chyba z 7 modeli aut do których elementów są podobne elementy tej warszawy... Jak tak dalej będziesz na silę szukać podobieństw to odkryjesz, że praktycznie każde produkowane obecnie auto jest do któregoś podobne, a akurat ta warszawa i tak ma całkiem zindywidualizowany design.

Bila

2013-07-03, 17:34
DonSalieri napisał/a:

Polaczkom cebulaczkom się nie podoba? oj jakie to normalne ...


Jak dla mnie Bomba! autko wygląda genialnie!

odnośnie hejtow ze jest jakieś podobieństwo ... może i jest i co z tego ? każde auto jest do czegoś podobne




Idz opie**ol pento.


Jak dla mnie zaczynają z dupy strony,zamiast robić auta użytkowe,jak np skoda,to projektują ch*j wie co.Tak jak z polskim super autem,sokołem,dużo krzyku i p*zda mokra.

Cirion

2013-07-03, 17:36
Skarpeta na tym portalu to ani Syrena ani Warszawa. Po szczegóły zapraszam do działu hard.

Yanek43

2013-07-03, 17:38
Wszystko pięknie, wszystko spoko ale oryginalną Warszawę można było naprawić przy użyciu młotka i imadła, tą już tak średnio zapewne.

di...........os

2013-07-03, 17:40
yaneks napisał/a:

Przód trochę przypomina oryginał, ale w gruncie rzeczy mocno przypomina Bentleya.
Tył patrząc z profilu ewidentnie zaj***ny z Audi A4, tyle że z wysuniętym spodem.
Tył patrząc wprost, światła zaj***ne jakby w połowie z RR Phantoma a w połowie z Maybacha 57, spojler od Audi A4 a napis czcionką Maserati. Postura auta podzielona na połowy: tylna z Audi, przednia z Bentleya, całe auto jak dla mnie prezentuje się jak Audi A7 z przerośniętym dołem dupy i przerobionym przodem.
Przypału całemu projektowi nadaje wydech od Civica. ZA GROSZ ORYGINALNOŚCI, a w dodatku brzydkie jak sraka. Ostatnim razem coś tak brzydkiego widziałem jak srałem po melanżu. Zmieszanie wódki, piwa, czipsów, coli i pizzy, czyli to co tutaj: mieszanka aut klas premium i lux, złączona w żołądku jakiegoś dzieciucha i wysrana na ulicę nazwana "samochodem".



Każdy samochód jest nieoryginalny w całości, bo każdy projekt tworzony jest na podstawie wyobrażeń "ładnego samochodu" twórcy, które to wyobrażenia powstają na podstawie oglądu innych samochodów. To sposób postępu każdej dziedziny zainteresowań człowieka (gdzie "ładny samochód" jest zmienną).


Mnie się ten samochód podoba. Tył bym może nieco zmodyfikował...

kaloszer

2013-07-03, 17:40
To jest w ch*j brzydkie, jak można się takim czymś podniecać.
Ten patriotyzm wam k***a dupą wychodzi.

Pips

2013-07-03, 17:41
BongMan napisał/a:

Co to k***a jest? Przód i tył kanciasty i brzydki jak ja



Coś mi się ucięło 8-)

Sambor_Wielki

2013-07-03, 17:42
W mojej opinii jest piękna jak noc listopadowa. Zwłaszcza z przodu

Black Snake

2013-07-03, 17:43
Mi się podoba, ale w ch*j podobny do Bentley Continental ;/ Więc nic nowego niestety.

di...........os

2013-07-03, 17:47
kaloszer napisał/a:

To jest w ch*j brzydkie, jak można się takim czymś podniecać.
Ten patriotyzm wam k***a dupą wychodzi.



I na odwrót: ten twój skrajny antypatriotyzm każe ci już myśleć, że ten samochód może się tylko podobać ze względu na pochodzenie. A to nie tyczy się wszystkich...

Black Snake napisał/a:

Mi się podoba, ale w ch*j podobny do Bentley Continental ;/ Więc nic nowego niestety.



Do continentala? Coś ty. Mnie się zdaje, że zupełnie są różne od siebie - no, może poza charakterem sportowej limuzyny.

MrZet

2013-07-03, 17:48
Jakoś nie ma we mnie sentymentu dla polskiej motoryzacji...

To jest zacny europejski klasyk.