18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Lis nie może pełnić funkcji redaktora naczelnego

Plecionkarz • 2013-03-05, 11:31
Ktoś się zainteresował działaniami marionetkowego dziennikarza który non stop promuje wszelkie dewiacje i przy każdej okazji stara się psuć opinię kościołowi.

Liderzy Rady Ruchów Katolickich Archidiecezji Katowickiej zwrócili uwagę pani prezes zarządu Ringier Axel Springer Polska, że Tomasz Lis nie może pełnić funkcji redaktora naczelnego, wydawanego przez ten koncern tygodnika „Newsweek”.
„Lis nie może pełnić funkcji redaktora naczelnego”

Oto pełny tekst ich listu, skierowanego do prezes Edyty Sadowskiej:

„Od pewnego czasu na łamach tygodnika ‘Newsweek Polska’ ukazują się artykuły i ilustracje obrażające i dyskryminujące katolików, czego szczególnym przykładem jest okładka tygodnika nr 9/13 z 25.02.2013.

Artykuły, dotyczące katolików, w piśmie redagowanym przez pana Tomasza Lisa są w konflikcie z zasadami etyki dziennikarskiej. Naruszają również ‘Kodeks etyczny Ringier Axel Springer’ w punktach 15-18.

W tej sytuacji uważamy, że pan Tomasz Lis nie może dalej pełnić funkcji redaktora naczelnego tygodnika ‘Newsweek Polska’.

Uważamy, że tak redagowany tygodnik, w którym katolicy są obrażani i dyskryminowani, nie powinien być kupowany przez katolików, a katoliccy przedsiębiorcy nie powinni zamieszczać reklam w tym tygodniku. Ze względu na nierzetelność informacji podawanych w tygodniku, można mieć zastrzeżenia, czy ta nierzetelność nie przekłada się na produkty reklamowane w ‘Newsweek Polska'.

Prosimy o informację, jakie kroki zamierza podjąć wydawca w celu zaprzestania obrażania i dyskryminacji katolików w tygodniku ‘Newsweek Polska’.

Z poważaniem

Antoni Winiarski - przewodniczący Rady Ruchów Katolickich Archidiecezji Katowickiej

Andrzej Grabarski - zastępca przewodniczącego RRKAK

Monika Owsianka - sekretarz RRKAK”

froqer

2013-03-06, 11:33
McMenel napisał/a:



A powiedz mi dziecko co to uczucia religijne ?? Uczucia to rzecz niejednoznaczna. Niektórych razić będzie jedno innych drugie. A co z ateistami ?? Też mają uczucia ?? Ten artykuł prawa karnego to za przeproszeniem gówno legislacyjne. Prawo powinno być jasne i czytelne dla każdego i nie powinno skupiać się na ambiwalentnych odczuciach. Dlatego jestem przeciwko takiemu traktowaniu prawa które może ba i nawet jest stosowane jako cenzura. Daleko mi do Lisa i jego watahy ale naprawdę dla człowieka który kieruje się logiką paragraf o "uczuciach religijnych" jest co najwyżej hańbą prawodawstwa , żeby nie stosować innych określeń. Reasumując złamanie prawa które jest tak absurdalne jest wręcz czymś wspaniałym.



Otóż starcze, prawo jest jasne, klarowne, logiczne. Niestety aby zrozumieć normy prawne potrzeba większych umiejętności niż umiejętność czytania - a to dlatego, że istnieje wiele innych norm, zasad itp. którymi trzeba się kierować. Nazywa się to wykładnią prawniczą i uczą tego 5 lat na studiach. Mimo wszystko prawo jest pisane językiem zrozumiałym dla każdego. Natomiast "uczucia religijne" to klauzula dowolności, która jest stworzona dla Sądu. Sąd rozstrzyga czy prawo zostało złamane, między innymi na podstawie wykładni prawniczej i innych ciekawych rzeczach, których nie znam, bo są dopiero na aplikacji sędziowskiej :)
Z drugiej strony jak ktoś powie "twoja matka do k***a", w zasadzie też nie powinniśmy się obrażać, bo to odczucie ambiwalentne, ponadto osoba zapewne nie zna owej matki, to jak ją może obrazić. Reasumując nie zostaliśmy obrażeni.
Ateiści? Uczucia religijne? No jak? Są ateistami przecież, a że żyjemy w kraju tzw. demokratycznym to oni też mogą pozwać kogoś o obrazę uczuć religijnych, a w zasadzie nie powinni prawda?

Chlebson napisał/a:


Chciałbym też zaznaczyć, że na kazaniach można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy związanych z moralnością i filozofią życia!!! Oczywiście głosi to człowiek, a więc też trzeba mieć własny rozum, jednak nie zmienia to faktu, że kościół UCZY i jest w pewnym sensie naszą spuścizną narodową! (wiarę chcieli niszczyć wszyscy nasi zaborcy z komuchami włącznie)



Tak się składa, że chodzę do kościoła (co prawda w ciągu ostatnich kilku miesięcy rzadko), ba nawet na mszę. I chyba nigdy nie słyszałem nic błyskotliwego na temat moralności i filozofii, mam bardzo wygórowane oczekiwania, ale i tak one nie zostały spełnione nawet w niewielkim stopniu. Powtarzają ciągle te same farmazony i przez to zwyczajnie się nudzę. Uważam, że powinni być lepiej kształceni. Bo teraz kształcenie polega na wbijaniu do głowy odwiecznych prawd wiary - tylko.
I nie, nie chodzę do prowincjonalnego kościółka na uboczu cywilizacji.
Zgodzę się tylko z tym, że jest spuścizną narodową. Powiedzmy, że mam osobisty (pokoleniowy) dług wdzięczności - notabene wiążący się z, łagodnie mówiąc, niechęcią do UP.[/quote]

Machol

2013-03-06, 11:36
"nie powinien być kupowany przez katolików" - a co do k***y nędzy, ta okładka im to każe robić? Idiota.

skizo

2013-03-06, 11:39
Oj nagla im się Lis nie podoba... 95% osób piszących tutaj nie ROZUMIE o co chodzi. Nikt nie atakuje religii...

Swoją droga te 95% osób piszących tutaj pisze o prawicy i lewicy gdzie k***a nie wiedzą co to w ogóle znaczy. No ale k***a być elo elo trzeba być nie?

froqer

2013-03-06, 11:46
@skizo, też czasem odnoszę takie wrażenie. Może jakiś test narodowy zorganizować? Nauki z ambony kuźwa :amused:

korinogaro

2013-03-06, 12:02
Nie jestem wierzący, uważam, że potrzeba istnienia boga to słabość ale jak najbardziej popieram list. Każdy ma jakieś prawa i w ramach tych praw może się bronić. Jak długo nie narusza praw innych to ch*j wam do tego czy pisze czy nie pisze listów do wydawców. Skoro faktycznie postępowanie Lisa (który wszyscy wiedzą że nie jest bezstronny i tak felietony jak i programy robi pod z góry założoną tezę) jest niezgodne z regulaminem etycznym wydawcy gazety to go o tym poinformowali. Takie listy oraz protesty czy marsze są podstawowym wskaźnikiem tego jak zdrowa jest tkanka społeczna pod względem jej demokratyzacji i samorządności. Szkoda tylko, że to właśnie jacyś tam katolicy i nieco prawicowo nastawionych ludzi (w obu przypadkach dość skromne ilościowo grupki) są tą zdrową tkanką a cała reszta społeczeństwa gnije rozj***na gdzieś po kątach. Marsze lewusów którzy żądają więcej praw dla siebie kosztem innych to też zgnilizna i malaria na równi z nic nierobieniem.

FaR

2013-03-06, 13:50
Powiedz coś na żyda: Ty j***ny rasisto
Obroń katolicyzm: sp***alaj j***ny katolu.
k***a mać...

mielonemieso

2013-03-06, 14:00
@qhash

Tak tak tak...idź z babcią różaniec odmawiać.

eM87

2013-03-06, 14:27
qhash napisał/a:

tych czarnych sk***ysynów to już dawno powinni wysłać na księżyc, ścierwo zakichane



twoją stara powinni wysłać na księżyc, uuuups zapomniałem, jesteś mega modny i masz dwóch tatusiów...

Lotharius

2013-03-06, 14:37
mielonemieso napisał/a:

@qhash

Tak tak tak...idź z babcią różaniec odmawiać.



Podaj jeden powód, co czyni śmiesznym odmawianie różańca, to być może zmienię zdanie o Tobie jako zakompleksionym debilu.

McMenel

2013-03-06, 15:35
Lotharius napisał/a:



Podaj jeden powód, co czyni śmiesznym odmawianie różańca, to być może zmienię zdanie o Tobie jako zakompleksionym debilu.


Z punktu widzenia katolika ?? To czysty szamanizm. Jawne zapożyczenie ze wschodnich mantr. Wciąż i wciąż powtarzanie tej samej modlitwy o której nawet nie ma miejsca w NT. Jedyną modlitwą która występuje w NT jest "ojcze nasz". Sam Jezus stwierdził iż tylko on sam jest jedynym pośrednikiem między ludźmi a bogiem. Zaś sama Maryja nie była zawsze dziewicą. Nie wspomnę iż kult świętych to nic innego jak czysty politeizm wprowadzony tylko i wyłącznie aby pozyskać nowych wiernych. Tak naprawdę obecny katolicyzm niewiele ma wspólnego z naukami Jezusa. I to jest powód do śmiechu. Niby wierzą w Jezusa ale postępują wbrew jego woli.

jarasxD

2013-03-06, 18:06
qhash napisał/a:

tych czarnych sk***ysynów to już dawno powinni wysłać na księżyc, ścierwo zakichane



ty też się kwalifikujesz na taką wycieczkę ( stwierdzam na podstawie twoich wypocin na sadolu) i jakie z tego wyciągam wnioski:
*albo jesteś niedorobem, który nawet swoich rodziców nienawidzi (to by się nawet zgadzało, skoro spartolili robotę)
*albo jesteś dzieciakiem z datą oszukaną o co najmniej 22 lata (to też by się zgadzało widząc styl literacki owych komentarzy, a raczej ich brak, już nie wspomnę o tej ilości wulgarów, bo widocznie tylko na nich opiera się twoja umiejetność pisania)
*albo to pierwsze jak i drugi (co najbardziej się zgadza)
podsumowując w twoim stylu:
WON DO PIEKŁA k***O WŚCIEKŁA

Sz...........an

2013-03-06, 21:16
raq napisał/a:

Wiekszość z komentujących to debile, właśnie przez takich ludzi z wąskim światopoglądem w Polsce rzadzi PO. Wierzycie w każde g@wno które serwuja wam media i dajecie sie ogłupiać. Od pewnego czasu obserwuje sie w naszym kraju nagonke na katolików, patriotyzm i wszelkie inne wartości bo narodem bez wartości łatwiej jest manipulować. Zdecydowana wiekszośc wierzy że kler posiada niewyobrażalne bogactwa a wszyscy ksieża to pedofile. Nic bardziej mylnego pedofilia w kościele ma miejsce choć nie powinna, a skala tego zjawiska jest znikoma, ale jakie można odnieśc wrażenie skoro o dobrych księżach się nie słyszy za to coś złego w wykonaniu kościoła to fajny temat i można łatwo ulec mylnemu wrażeniu. Szkoda że ludzie bez krytycznie przyjmują informacje wyrwane z kontekstu służące właśnie dezinformacji, pozdrawiam i zacznijcie troche mysleć samodzielnie.



I tu masz całkowitą, rację. Ale nie wytłumaczysz komuś kto myśli stereotypowo. Jak takiej osobie powiesz na przykład, że złodziej który ukradł ci auto miał włosy zapuszczone do kolan to potem taki ktoś od razu zakłada, że wszyscy ludzie, którzy mają włosy zapuszczone do kolan to złodzieje.

qhash

2013-03-06, 23:05
jarasxD napisał/a:



ty też się kwalifikujesz na taką wycieczkę ( stwierdzam na podstawie twoich wypocin na sadolu) i jakie z tego wyciągam wnioski:
*albo jesteś niedorobem, który nawet swoich rodziców nienawidzi (to by się nawet zgadzało, skoro spartolili robotę)
*albo jesteś dzieciakiem z datą oszukaną o co najmniej 22 lata (to też by się zgadzało widząc styl literacki owych komentarzy, a raczej ich brak, już nie wspomnę o tej ilości wulgarów, bo widocznie tylko na nich opiera się twoja umiejetność pisania)
*albo to pierwsze jak i drugi (co najbardziej się zgadza)
podsumowując w twoim stylu:
WON DO PIEKŁA k***O WŚCIEKŁA



powiem grzecznie: zabierz dupę w troki i wypier*alaj na drzewo banany prostować złamasie

kim ty w ogółe jesteś, pajacu

carOla

2013-03-06, 23:08
korinogaro napisał/a:

potrzeba istnienia boga to słabość


Już jeden z XIX-wiecznych dyktatorów twierdził, że religia odgrywa bardzo ważną rolę w jego kraju - ludzie muszą "w coś" wierzyć, mieć jakieś zasady, kierować się pewnymi wartościami, etyką. Szkoda, że w XXI wieku zostajesz uznanym za normalnego dopiero wtedy, gdy odcinasz się od religii i z dumą ogłaszasz na Facebooku, że jesteś ateistą.
Są przypadki pedofilii w Kościele - nikt temu nie zaprzeczy. Są to jednak pojedyncze przypadki. Nie każda Polka jest k***ą, nie każdy Polak ubiera się w dres i bierze prysznic raz na tydzień, nie każdy katolik pamięta II wojnę światową, nie każdy ksiądz / zakonnik jest pedofilem.
Wierzę w Boga, ale ku katolicyzmowi się nie skłaniam. W przeciwieństwie do wielu z Was, nie będę jednak wrzucała na kościół. Kocham ten kraj i SZANUJĘ religię wyznawaną przez większość jego mieszkańców. Szanuję religię, w której kręgu mój kraj znajduje się od X wieku.
Jeśli kiedykolwiek Polska stanie się drugą Francją / Anglią, to zobaczycie, że jeszcze za chrześcijaństwem będziecie płakali.