18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Enidust

Rygar • 2013-08-03, 23:53
Enidust to gra, która krótko mówiąc wybiega poza szablony większości RPG. Prezentacja teoretycznego szkieletu gry znajduje się na tym filmiku, który polecam obejrzeć, bo jest tam wszystko dokładnie opisane:



Szczerze mam nadzieję, że nie odechce im się. Pomysł jest bardzo dobry i przyniósłby duże zyski. Aktualnie szukają ludzi do zespołu, wiec jeśli ktoś chciałby dołączyć to podaję także link do forum:

http://forum.enidust.com/index.php

Modrzew88

2013-08-05, 20:20
Bardzo ładnie to wszystko brzmi. Bardzo ambitny projekt. Kto to robi? Bioware? Blizzard? CD Projekt RED? A nie, jacyś amatorzy? Spoko, obudźcie mnie jak pojawi się pierwszy gameplay, który będzie posiadał chociaż ułamek tych wszystkich obietnic i przełomowych rozwiązań.

Astarte

2013-08-05, 20:52
@Rzehooj

No widzisz tak fajna gra a za 4 mln złotych zrobiona... więc widać jak tym przykładzie że Gra nie musi kosztować 40mln$ by być hitem. A jak na początkową fazę to spokojnie da się to zrobić. ( patrzeć wystarczy na WoW ile lat się trzymał mimo ch... grafiki i mechaniki? ( dla pewnej grupy ma swój urok oczywiście ) więc i tu życzę szczęścia i wierzę że będzie ok :)

Dorquba

2013-08-05, 21:11
Szczerze? Nie ma żadnych szans żeby to wyszło, niezła gatka i klimatyczna muzyczka tego nie zmieni. Jak ktoś szuka podobnej gry to polecam m&b warband, bardzo zbliżone. A to? Będzie klops jak cholera.

LUKUNKU

2013-08-05, 21:14
fajnie fajnie. tylko grafike niech zrobią w stylu wowa albo borderlands bo takie sie nie starzeją :P

pi...........ja

2013-08-05, 21:35
Legenda głosi, że ktoś kiedyś uwierzył reklamie.

Riots

2013-08-05, 22:24
Czyli takie haven and hearth czy salem tylko, że w 3D? SUUUUPER! Trzymam kciuki!

Gdyby nie to, że moje umiejętności programowania można ocenić na co najwyżej "średnie" to chętnie bym dołączył do ekipy.


Jeb** malkontentów!

Ja...........ro

2013-08-05, 22:33
McMenel napisał/a:

Dobre Dobre. Dawno się tak nie uśmiałem. Oh jakie piękne jakie ładne i jakie nierealne. Aby stworzyć taką grę trzeba ogromnych nakładów finansowych. Samo programowanie mechaniki to niemożliwa do wykonania praca. Już nie wspomnę połączeniu mechaniki z graficzną częścią silnika. Stworzenie takiej gry przez amatorów jest niemożliwe.


Żeby stworzyć świetną czy innowacyjną grę wystarczy często 1 człowiek. Niedawny przykład minecrafta. Kiedyś (obecnie również, ale w mniejszym stopniu) powstała masa gier kultowych, stworzonych właśnie przez kilkuosobowe zespoły. To tak, jakbyś pisał że kilka osób nie jest w stanie nagrać genialnej piosenki, bo do tego trzeba mieć super-duper sprzęt, studio, marketingowców, wydawcę, kompozytora od nutek, PRowców, tekściarza i ch*j wie kogo jeszcze. Koszt gier "hitowych" wynosi miliony, ale 95% jak nie więcej idzie do masy ludzi w ogóle nie zaangażowanych w produkcję, tylko dla "szefów", na reklamę, na promocję i cholera wie kogo. Tylko, że właśnie wtedy powstają takie twory jak biebery, pitbulle i inny syf, a z grami dzieje się podobnie - kolejne części tego samego gówna, za miliony dolarów, dla ułomów. Bo niby czym się różnią "hity" biebera, hany monatany itd od kolejnych części COD, Fify, PES (co roku, a jak), Assasinów?

Wystarczy spojrzeć, ile osób robiło chociażby (mówię o pierwszych częściach) DOOM'a, Wormsy, Mortal Kombat, Quake'a, Final Fantasy, TES czy pierwszego Warcrafta. A że teraz są to molochy? Właśnie na tym zaczynali, teraz jest tylko lepsza grafika, ktorą i tak w kilka sekund (po napisaniu, oczywiście) wygeneruje dobry silnik.

W końcu ludzie przestają wierzyć w siłę jednostki czy małej grupki. Większość myśli, że aby coś osiągnąć to trzeba byc częścią korporacji albo jakiegoś molocha. Żal.

Co prawda obiecanki cacanki, ale miło by było zagrać w grę zrobioną przez graczy a nie przez "specjalistów" PR. W cuda nie wierzę, acz życzę chłopakom by zrobili w 100% swoją wymarzoną grę.

Leginek

2013-08-05, 22:47
Projekt jest ogromny i bez wielkiego audytorium i chętnych graczy nie wypali. Jeżeli już gra powstanie trzeba się liczyć z tym ,że może dojść do sytuacji gdzie każdy robi co chce zabijając się na wzajem i uniemożliwiając osiągnięcie czegokolwiek. Złożoność samej gry i cele, które przedstawili sobie twórcy są spore i nawet jeśli zbiorą ekipę coby miała pracować nad tym projektem to nie liczyłbym na premierę w najbliższych latach.

TurboGrzesznik

2013-08-05, 23:29
Jako ekspert (bez kitu) stwierdzam, że jedyne czego oni potrzebują to JEDNEJ głowy na karku. Niech nie zabierają się za końcowe pomysły, tylko skupią się na dobrym API.

Jeśli znajdą geniusza który stworzy szkielet podstawowy odporny na późniejsze problemy, oraz umożliwiąjący rozbudowywanie gry przy pomocy API a nie znajomości języków programowania, to być może im się uda.

Ale ja tu za dużo marzycielstwa widzę.

Dajcie im jedną genialną osobę, a reszta niech śmierno I CIERPLIWIE słucha co i jak, to może coś z tego będzie. A tak to będzie zgraja nolife-ów którzy będą jedną funkcję gry pisać rok, zamiast 2 dni.

Aha, i z jednej strony to zj***li się tą reklamą... Gdy geniusz natrafi na tą reklamę, prędzej sam napisze zajebiste API zamiast ratować ch*jowiznę którą oni zaczęli od dupy strony.

Idea jest złotem i nie ma na nią patentu!

YourMom

2013-08-05, 23:37
Powinni wbić z tym na kickstartera, tam zaraz znalazły by się fundusze.

dynu

2013-08-05, 23:40
Kopiują coś, co już jest :P
Kod:
http://wurmonline.com/

McMenel

2013-08-06, 07:08
Astarte napisał/a:

2x Up

wiesz na co większość kasy idzie podczas robienia gier? Licencje/Pensje zwłaszcza grafików i programistów bo średnio taka pensja to 4-5 tys
bardzo drogi jest silnik ( od xx do xxx tys zł /$ zależnie od silnika. )

ALE jeśli oni robią wszystko sami od podstaw to fakt zajmie to kilka lat ALE nie będzie aż tak drogie jak Rasowe produkcje właśnie ze względu na to że nie wydadzą setek tysięcy/ milionów na opłaty ;] To nie Crysis czy FarCry czy inne Diablo III.

Gra jest na poziomie np Mount&Blade tylko bardziej rozbudowany.

Nie mówię że to prosta sprawa ( ba dla wieeeelu z nas nie do przeskoczenia) ALE nie jest to rzecz niemożliwa.

jeśli będą w stanie ogarnąć dobry Edytor to Kreacja świata niezależnie jak wielkiego będzie bajecznie prosta + jeśli zbierze się większa liczba osób to sama budowa świata nie zajmie więcej niż kilka miesięcy.

A resztę jakoś się ogarnie. :)


Więc więcej wiary ludzie. :P



Jaki edytor?? Gra z taką mechaniką jak przedstawiona na filmiku nie ma prawa być robiona na byle silniku. Sama mechanika czyli to czego nie widać a stanowi kwintesencję gry to ogromy ,a w tym wypadku, monstrualny projekt.

Cytat:


Żeby stworzyć świetną czy innowacyjną grę wystarczy często 1 człowiek. Niedawny przykład minecrafta. Kiedyś (obecnie również, ale w mniejszym stopniu) powstała masa gier kultowych, stworzonych właśnie przez kilkuosobowe zespoły. To tak, jakbyś pisał że kilka osób nie jest w stanie nagrać genialnej piosenki, bo do tego trzeba mieć super-duper sprzęt, studio, marketingowców, wydawcę, kompozytora od nutek, PRowców, tekściarza i ch*j wie kogo jeszcze. Koszt gier "hitowych" wynosi miliony, ale 95% jak nie więcej idzie do masy ludzi w ogóle nie zaangażowanych w produkcję, tylko dla "szefów", na reklamę, na promocję i cholera wie kogo. Tylko, że właśnie wtedy powstają takie twory jak biebery, pitbulle i inny syf, a z grami dzieje się podobnie - kolejne części tego samego gówna, za miliony dolarów, dla ułomów. Bo niby czym się różnią "hity" biebera, hany monatany itd od kolejnych części COD, Fify, PES (co roku, a jak), Assasinów?


Nie masz pojęcia o programowaniu prawda ?? Założenia przedstawione na owym filmie są tak cholernie skomplikowane z punktu widzenia mechaniki iż ich programowanie będzie wymagać całego zespołu programistów. Podajesz za przykład minecrafta a ja ci powiem iż MC jest prosty pod względem mechaniki jak budowa cepa. Zero ekonomii , minimalna interakcja między graczami. W MMO jedną z najważniejszych rzeczy jest model ekonomiczny w grze. Często i gęsto właśnie przez niego gry mają problemy na rynku.

Cytat:

Wystarczy spojrzeć, ile osób robiło chociażby (mówię o pierwszych częściach) DOOM'a, Wormsy, Mortal Kombat, Quake'a, Final Fantasy, TES czy pierwszego Warcrafta. A że teraz są to molochy? Właśnie na tym zaczynali, teraz jest tylko lepsza grafika, ktorą i tak w kilka sekund (po napisaniu, oczywiście) wygeneruje dobry silnik.


Nadal nie rozumiesz jednego takie założenia jak przedstawione na filmiku są szalenie trudne do zrealizowania dla profesjonalistów a co dopiero dla grupy amatorów.

@lizaczek1986 jak ty chcesz za pomocą API napisać mechanikę gry ?? Zresztą wiesz co to API ?? Wątpię..

zielakp1

2013-08-06, 09:17
Nie no gra zajefajna będzie, ale nie pomyśleliście ze znowu gimba, wszystkie zjeby i mule komputerowe znowu nie będą wychodzić na dwór na rower,rolki, do kolegów tylko zamienią swoje własne życie w życie w grze. Nasz kraj i (ogólnie ludzie) są i tak coraz głupsi poprzez świat wirtualny a ta gra to będzie ewidentny teleport do zamiany własnego życia do życia w grze.
Dzieciak który się w to wciągnie nie pomyśli o niczym innym (rano jak wstanie) tylko o tym by wejść do Gry bo tam jest "kimś innym".
Gra ogólnie Zajebista!!
Ale ch*jnia ze te spaślaki i bohaterowie cyberświata będą tylko siedzieć przed kompem, (a co niektórzy nie wiedzą jak się jeździ na rowerze)

Ja...........ro

2013-08-06, 14:19
@McMenel
Ja gram sobie właśnie w FOnline (czyli Fallout 2 w wersji multiplayer)
Projekt tworzy w wolnym czasie grupka zapaleńców z Polski, Rosji i Ukrainy. Totalna amatorszczyzna oparta, co jak co, na istniejącym produkcie, przez co zaryzykuję stwierdzenie, że mają trudniej, niż jakby napisali sobie silnik sami od nowa. Gra ma w koncu 15 lat o.0


Wątek ekonomiczny w grze to też akurat słaby przykład, bo tą akurat i tak ustalą gracze. Kwestią zbalansowania będzie wyłącznie mnożnik cen - podstawowych itemów u NPC, ceny skupu u NPC oraz wypadającego złota z mobów itd. Kilka kliknięć, reset serwera i czas pokaże, jaki balans będzie odpowiedni. gospodarką zajmą się gracze - właśnie na przykładzie FOnline. Kiedy natomiast studio chce się mieszac w ekonomie gry (via blizzard) no to mamy bubę po całości.

Minecraft jest wyłącznie przykładem tego, że hit może stworzyć jedna osoba. Ty z kolei przedstawiasz stronę ludzi o których piszę na końcu posta - czyli ludzi zupełnie bez wiary w siebie, w jednostkę czy małą grupę.

Cytat:

Nadal nie rozumiesz jednego takie założenia jak przedstawione na filmiku są szalenie trudne do zrealizowania dla profesjonalistów a co dopiero dla grupy amatorów.


Nigdzie nie pisałem, że będzie łatwo. Quake'a też nie napisali w 15 minut a mimo tego wciąż potrafi przebić niejeden współczesny tytuł. Do tego zauważ, że 20 lat temu kompy były slabsze, narzędzi, i gotowych programów niemal wcale a programista musiał dysponować kilkukrotnie szerszym zakresem wiedzy, niż obecnie. Teraz o wiele łatwiej jest napisać grę, niż kiedyś i tej tezy nie obalisz.
Poza tym najbardziej liczy się nie grafika, nie znany kompozytor, nie reklama a grywalność.

Cytat:

Jeżeli już gra powstanie trzeba się liczyć z tym ,że może dojść do sytuacji gdzie każdy robi co chce zabijając się na wzajem i uniemożliwiając osiągnięcie czegokolwiek


Ale byłoby śmiesznie, gdybyś Ty przedstawiał takiego właśnie samotnika, który robi co chce, zabijasz wszystko na swojej drodze i uniemożliwiasz osiągnięcie czegokolwiek. Jeśli gra dawałaby takie możliwości, wraz z moją "paczką" złapalibyśmy Cie we dwudziestu i specjalnie dla Ciebie zbudowali loch i Cie w nim zamknęli :-) co jak co, ale ludzie lubią się jednoczyć i to właśnie tacy "psuje" nie mają życia :-)

Lazarebcjusz

2013-08-06, 14:22
Słabo mi się widzi realizacja takiej gry w kilka osób. Przykładowo GTA5 wygląda na mega zaawansowane pod względem mechaniki a ile czasu powstawało i w ile ludzi... Trochę przesada. Oczywiście bardzo fajnie by było jakby taka gra powstała, ale realizacja takiego projektu w kilka osób to zabawa na sporo lat.