18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Zapinać pasy czy też nie zapinać

Tebo • 2011-12-22, 11:05
porównanie siły uderzeń :)


.kmn

2011-12-23, 12:56
Powinno zapinać się pasy. Przemawia za tym STATYSTYKA.

Na każdy wypadek kiedy ktoś wypada przez okno i dzięki temu przeżywa lądując na łące, przypada kilkadziesiąt/kilkaset? kiedy wypada przez szybę i ginie na przeszkodzie typu inny samochód/ciężarówka/drzewo/budynek/znak drogowy/krawężnik/przystanek/przechodzień itd. A reszta pasażerów żyje.
Do tego trzeba dorzucić lekkie wypadki które kierowca bez pasów kończy z kierownicą w żołądku/pękniętą wątrobą/wgniecionymi w mózg oczami/zmiażdżoną czaszką itd.

Owszem zdarzają się przypadki gdy niezapięcie pasów ratuje życie, ale to wyłącznie bardzo, bardzo rzadkie ciekawostki gdy wokół nie ma przeszkód a wystrzelony pocisk-pasażer nie trafia w nic (ale takie ciekawostki są naturalnie atrakcyjne dla mediów).

Pasażer bez pasów z tyłu albo łamie kark/urywa głowę osobie siedzącej z przodu albo sam wgniata się w fotel.

@Stashqo
Obowiązek jest spowodowany powszechną służbą zdrowia w Polsce. Koszt zapinania pasów wynosi 0 PLN. Za leczenie osób poszkodowanych w wypadkach płacimy wszyscy. Zapięte pasy = mniej rannych i zabitych = mniej kosztów leczenia. Opłaca się każdemu.

majkelson

2011-12-23, 13:27
bloodwar napisał/a:

"Po co zapinać, jak będzie wypadek to się zaprę nogami!" :-)



Kiedyś wyjechaliśmy od siebie i po pięćdziesięciu metrach wjechał w nas typ.
Nie zdążyłem zapiąć pasów. Do dzisiaj mam blizny po zaparciu się nogami.


Nie ma się z czego śmiać, zapięcie pasów nic nie kosztuje, a nigdy nie wiadomo czy jakiś debil nie wjedzie w ciebie.

szefooo

2011-12-23, 15:48
Z ciekawostek powiem tylko że Przyj***nie w poduszkę powietrzną bez zapiętych pasów zawsze, ZAWSZE kończy się wybiciem przednich zębów.

bartekmmm

2011-12-23, 20:11
"Powinno zapinać się pasy. Przemawia za tym STATYSTYKA."

Statystycznie rzecz biorąc to ja i moja żona mamy po jednym jajku.

dQrw10nYk0k5

2011-12-23, 21:17
Legon napisał/a:

wlasnie niezapiete pasy daja do myslenia :) bo w zapietych mozesz jechac ponad 100 i sie nie boisz a przy nie zapietych juz przy 100 masz srake a jak widzisz ze jest znak uwaga np. sarny to juz leci ciurkiem


Zawsze interesowało mnie jak to jest mieć wieczny prysznic z dupy. I po czym się to ma.
Możesz opowiedzieć ze szczegółami.

viktorx

2011-12-23, 21:37
Dział Hard daje więcej do myślenia niż to.

ZooL

2011-12-24, 01:50
Tepe pie**olenie farmazonow w propagandowej reklamie dla debili porownywalne jest do... jedynie glupoty tych ktorzy w te brednie bezmyslnie wierza.


http://kontakt24.tvn.pl/temat,samochod-dachowal-kierowca-wylecial-zawisl-na-galeziach,160712.html

jemu powiedzcie ze w imie zasad powinien sie teraz przekroic na pol pasem, bo tak jest bezpiecznie!

a pan kolego .kmn tez pie**olisz propagandowe farmazony, dowiedz sie kiedys jak sa prowadzone statystyki "skutecznosci" pasow. Ja dla przykladu w samej tylko rodzinie mam dwa przypadki na brak ich skutecznosci. Dodatkowo sam zaliczylem zderzenie czolowe przy predkosci 60km/h BEZ ZAPIETYCH PASOW, wiec wedlug "znawcow" tematu powinienem byc kaleka trupem czy ch*j wie czym, tymczasem nie mialem nawet siniaka, ba nawet nie uderzylem w kierownice/deske rozdzielcza, wiec propagande prosze sobie serdecznie wsadzic w dupe i dopchnac kijem baseballowym. Kazdy powinien miec wybor czy chce zapinac watpliwej skutecznosci pasy, czy tez nie.

alicexx13

2011-12-24, 05:39
a mi niezapięte pasy uratowały życie ,

AndyC

2020-05-20, 23:22
Phallucifer napisał/a:

Hm, ja sie tylko zastanawiam, dlaczego w komunikacji miejskiej takie cos jak pasy nie obowiazuje? Jesli w miescie jezdzimy osobowkami, ktore generuja o wiele mniej energii przy 50 km/h,do tego ergonomia miejsca siedzacego, ze tak powiem, uszczelnia kierujacego przed miotaniem i musimy miec zapiete pasy,anby podczas kolizji nie zrobnic sobiue kuku, a w przypadku niemal 30 tonowego autobusu nie mamy takiego obowiazku(wieksza energia, wieksze prawdopodobienstwo starcia z osobowka), to ja sie pytam o sens takich kampanii? Jesli rzecz sie tyczy predkosci poza obszarem zabudowanym, to owszem ma to sens(aczkolwiek sa linie autobusowe, ktore jezdza z viatollem...). Moze najprostsza odpowiedzia jest niski poziom swiadomosci kierujacych samochodami?



Przestań ćpać albo zmniejsz dawkę o połowę. "Większa energia=większe prawdopodobieństwo starcia z osobówką"? Co to w ogóle znaczy? Cięższy pojazd nie wytraci prędkości tak gwałtownie po zderzeniu z większością rzeczy- jeśli już chodzi o fizykę. Poza tym większość miejsca stojące stanowią większość miejsc w ogóle w transporcie publicznym więc ciężko będzie z tymi pasami.

A ogólnie to oczywiście powinno się je zapinać zawsze gdzie się tylko da. Chyba, że się nie ma po co/dla kogo żyć. Wtedy można nie zapinać. Przynajmniej będziemy mieli co oglądać :D