Kiedyś zapodałem Mecha w 3D, teraz zapodaję węża.
Autorska animacja zrobiona w Blenderze.
Wersja beta, mało poly (model robię na potrzeby gry), więc wybaczcie "kwadratowość", zanimowany na szybko jedynie jako ciekawostka. Oto co wyszło. Obejrzeć z dźwiękiem.
Odpowiadam na kilka pytań: gra jest robiona na całkowicie autorskim silniku, i nie jest to gra o wężach.
Model węża zostanie wykorzystany jedynie jako obiekt "środowiskowy", gdzieś tam się w krzakach prześlizgnie raz, czy dwa. Animacja zrobiona na szybko, dla jaj, nudziło mi się i powstało "to coś"
Osobiście zrobiłbym o wiele ładniejszy model. Przy skręcaniu głową rozciąga się tekstura, głowa jest również nieproporcjonalna. Co do animacji to nie mam pojęcia jak się ją tworzy, tak samo operowanie kamerą, wstawianie klatek - ogólnie ruch kamery to dla mnie czarna magia. Ogólnie model wyszedł całkiem w pytkę, dlaczego po prostu nie dodałeś subdiva? Mój błąd nie ogarnąłem opisu. Przecież mogłeś zwiększyć ilość poly, nie obciążyło by to za wiele a model wyglądał by znacznie lepiej, chyba, że do gierki na telefon lub model nie będzie "głównym bohaterem" tylko tłem. Mimo wszystko bardzo fajnie, chętnie zobaczyłbym również inne prace. Chwytaj piwko, należy się ; ) Pochwal się jak wyjdzie gra
Powiem tak: z tym subdivem, to też nie jest jeden klik, bo musiałbym podać, które krawędzie mają zostać ostre, a które nie, a czas renderu by się wydłużył, a tak jak pisałem - robione na szybciora. Choć może na dniach jako ciekawostkę przerobię to na HighPoly. Odnośnie innych prac, to wrzucałem tu już kiedyś jakieś wynalazki. Obecnych modeli do gierki pokazać nie mogę, bo obowiązuje nas tajemnica (wąż jest wyjątkiem, bo animacja była dla jaj). Aha - i ja się w tym projekcie nie zajmuję stroną programistyczną, jedynie 3D, od silnika mamy w ekipie chłopaka, który napisał swój właśny silnik, niezły mózg z faceta, jak kogoś interesuje, to tu jest link do "engine'u: http://barokengine.com/ < można sobie rzucić okiem na co ten silniczek pozwala. A gierką się pochwalę jak wyjdzie, za ok.2 miechy powinno być pierwsze tech-demo, więc napewno się podzielę.
Pobieram silniczek i obadam co to jest, mam nadzieję, że ma jakiś sensowny edytor shaderów porównywalny z UDK, bo to co jest w Unity i CryEngine to porażka
musze szczerze przyznac ze niema sie czym chwalic, z 7-8 lat temu robilem ambitniejsze rzeczy i to na sprzecie ktory renderowal mi 20sek animacji 4 dni
proponuje jednak zrobic dokladniejszy model, subdiv jedynie wygładziłby ostre krawędzie które i tak byłyby widoczne i rzucałyby sie w oczy
Ra...........py
2013-05-09, 17:26
Ale o co chodzi !? To nie forum 3D tylko SADOL ...
@mmaakkss
a czy rozmowa o shaderach, subdivach, vertexach, meshach, poligonach, teksturach, bevelach, renderach, booleanach, raytracingu, post procesingu, keyframeach, SSS, pivotach riggingu i w p*zdu innych duperelach, nie jest wystarczająco sadystyczna?
A tak na marginesie, wąż zapewne śmigał po "path" korzystając z constraint'a "follow path". Jest to znacznie prostsze niż się wydaje. Bardzo fajna praca kamery i podkład muzyczny.
Dodanie subdiv'a nie zwiększyłoby znacząco czasu renderingu. Przypuszczam, że to co widzieliśmy, zajęło jakieś 20 minut albo i mniej
Poza tym to jest wonsz. Wonsze są sadystyczne i ch*j.