18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Test pasów bezpieczeństwa

Isthistheend • 2014-01-13, 14:59
Crashtest przy prędkości 0.5 km/h

Niby suchar, aczkolwiek osobiście śmiechłem.

Paniczyk

2014-01-13, 23:32
Bo gościowi chce się pomyśleć i przypomnieć materiał z gimnazjum (tudzież podstawówki) to od razu psycho. :amused:

kamros92

2014-01-14, 00:50
Lysack napisał/a:

Prędkość mi się nie zgadza.

Auto startuje z linii dywanu. Po uderzeniu linia dywanu jest na około 2/3 długości pojazdu. Przeciętna wielkość takiego samochodu (dane techniczne z google) wynosi 120cm, a zatem auto do przeszkody pokonało około 80cm.

Od momentu ruszenia, do uderzenia, o ile szybkość odtwarzania filmiku jest zachowana, mija 1,2 sekundy.
Nie ma hamowania, więc minimalna możliwa prędkość będzie wtedy, gdy przyjmiemy jej wartość jako stałą, a zatem prędkość wynosiła co najmniej 2,4km/h

W tym przypadku mamy jednak do czynienia z przyspieszeniem, a zatem mniejsza prędkość przy starcie musi być zrekompensowana przez większą w momencie uderzenia. Jako, że to silnik elektryczny, który daje wysoką moc już od samego początku, można przyjąć, że prędkość rośnie znacznie szybciej na starcie. W przypadku przyspieszenia liniowego prędkość końcowa wyniosłaby 4,8km/h, przy nieliniowym przyspieszeniu można założyć, że będzie to połowa różnicy między prędkością stałą, a przyspieszeniem liniowym.

Wniosek z tego taki, że prędkość wyniosła około 3,6km/h, a nie jak sugeruje autor 0,5km/h. Przy takiej prędkości dojazd do ściany zająłby 5,71 sekundy :)


Silnik elektryczny daje wysoki moment obrotowy na początku a nie moc, aczkowleik rozkmina zacna :)