18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Tak wrzucę ze smutkiem.

Bila • 2014-03-10, 12:51
Co te k***y z tym krajem zrobiły.












I gdzie te nasze super gwiezdne,madafakerowe samochody,bo coś cicho o tych bolidach przyszłości.

di...........os

2014-03-10, 17:02
Nie chciałbym psuć wam nastrojów podniosłych, nie mniej jednak uznałem, że obowiązkiem moim jest was uświadomić:


przemysł uwstecznia rozwój gospodarczy państwa - skazuje bowiem krajanów na prace montażowe, które, bądź co bądź, by nie były obciążeniem dla pracodawców, muszą być słabo opłacane. Gospodarki drugo i pierwszo światowe opierają się odpowiednio na usługach i własności intelektualnej. Płaczcie więc, że nie ma milionera, który byłby skłonny wydać setki milionów, jeśli nie miliardów, na niepewny interes (mercedes, audi, volkswagen czy ford, to marki tworzone w czasach, gdy nie trzeba było aż takich dużych kapitałów na start), nie zaś na to, że przemysł umiera... Tak więc marzycie, choć nie zdajecie sobie nawet z tego sprawy, by dołączyć na powrót do gospodarek trzecio-światowych.


Kapitalizm rządzi się określonymi prawami, których podstawą jest RENTOWNOŚĆ. Wy nadal myślicie komuną, a bredzicie coś niejasno o liberalizmie...

podlasianin374

2014-03-10, 17:04
wiecie co to za skoda ? :) Bo bym se kupił :p

Playboy223

2014-03-10, 17:06
obiektywny@

A ty wyznajesz zasadę że gówno wiem to będę pisał w internetach.

Nas przemysł jest rozpie**olony przez wysokie podatki, ogromne ceny energii, emisje spalin norm co2.

To są powody czemu malutkie Czechy mają Skodę a my mamy gówno, a teraz przypomnijcie sobie kto jest odpowiedzialny za wysokie podatki, ogromne ceny energii i emisje spalin i norm co2.

Teraz przypomnijcie sobie która partia ma w programie obniżenie podatków, zlikwidowanie akcyzy i podatku w paliwach i zniesieniu emisji spalin norm co2.

W takim tempie za 20 lat na naszym rynku będą samochody tylko firm Chińskich i Amerykańskich, narazie możemy konkurować w sumie to nie my tylko produkty innych państw europejskich mogą konkurować ze Stanami i Chinami, ale jeszcze parenaście lat i nie będziemy mogli z nimi konkurować. Przewiduje się że Chiny będą miały PKB per capita w 2018 roku na poziomie 15000 dolarów a Polska na poziomie 26000 dolarów. Szybko nas dogonią, i za 15 lat będziemy krajem 3 świata. Chcecie mieszkać w kraju trzeciego świata to głosujcie na bandę czworga :)

di...........os

2014-03-10, 17:10
podlasianin374 napisał/a:

wiecie co to za skoda ? :) Bo bym se kupił :p



VisionC

Playboy223 napisał/a:

obiektywny@

A ty wyznajesz zasadę że gówno wiem to będę pisał w internetach.

Nas przemysł jest rozpie**olony przez wysokie podatki, ogromne ceny energii, emisje spalin norm co2.

To są powody czemu malutkie Czechy mają Skodę a my mamy gówno, a teraz przypomnijcie sobie kto jest odpowiedzialny za wysokie podatki, ogromne ceny energii i emisje spalin i norm co2.

Teraz przypomnijcie sobie która partia ma w programie obniżenie podatków, zlikwidowanie akcyzy i podatku w paliwach i zniesieniu emisji spalin norm co2.

W takim tempie za 20 lat na naszym rynku będą samochody tylko firm Chińskich i Amerykańskich, narazie możemy konkurować w sumie to nie my tylko produkty innych państw europejskich mogą konkurować ze Stanami i Chinami, ale jeszcze parenaście lat i nie będziemy mogli z nimi konkurować. Przewiduje się że Chiny będą miały PKB per capita w 2018 roku na poziomie 15000 dolarów a Polska na poziomie 26000 dolarów. Szybko nas dogonią, i za 15 lat będziemy krajem 3 świata. Chcecie mieszkać w kraju trzeciego świata to głosujcie na bandę czworga :)



Chiny powoli rezygnują z przemysłu na poczet własności intelektualnej - to są bowiem cechy klasyfikujące podziały "światowe". Przechodzą więc płynnie od trzeciego świata, do pierwszego. Przemysł przenoszą do Afryki, sami zaś zaczynają zajmować się podbojem kosmosu i tworzeniem nowych technologii.


Jeśli tego nie zrozumiecie, nie zrozumiecie i istoty gospodarki jako takiej. Ona bowiem opiera się na schemacie pana i niewolnika - pan myśli co zrobić, niewolnik wykonuje; pan zgarnia pieniądze za pomysł, niewolnik ochłapy za wytwórstwo.

TheWitcher28

2014-03-10, 17:14


Nie na wszystkich płaszczyznach Czesi nas wyprzedzają...

j-t-t-s

2014-03-10, 17:24
dionizodoros

Pięknie, masz zaliczony pierwszy rok makroekonomii?

Zapomniałeś o jednej kwestii, o tym, że kapitalizm w takiej postaci jest tak samo złudny jak komunizm do którego ciągle zdążaliśmy przez kilkadziesiąt lat PRL.


Wysokie technologie, usługi... własność intelektualna... jasne. Przy średnim IQ ludzi poniżej 90.
Dla sprawnie działającej gospodarki poza tym co napisałeś konieczne są prace dla słabo i źle wykształconych oraz prace proste, które można wykonywać bez specjalnego przygotowania. Dzięki temu ludzie otrzymują płace, a dzięki niej są w stanie kupować - nowe technologie i własności intelektualne.

W całej Europie mówi się teraz o konieczności powrotu do przemysłu, nie w wielkich postaciach, ale dla normalnego funkcjonowania każdy kraj potrzebuje ok. 15-20 % PKB pochodzącego z produkcji.


"Kapitalizm" a racze liberalizm uciekając z kosztami zapędził się w kozi róg ciągłych kryzysów i problemów z produkcją, która trafiała do coraz biedniejszych krajów, jednocześnie negując potencjał nabywczy zwiększając bezrobocie na danych obszarze i bombardując wręcz popyt wewnętrzny.

To zresztą bardziej skomplikowane jak na kawałek miejsca na forum :|

Nawet łosie z PiSdu w swoim pożal się boże "programie" mówią na ten temat - o konieczności zwiększenia produkcji krajowej.


A co o FSO - to był pomysł skazany na porażkę.

Sinecod

2014-03-10, 17:29
@up- podałeś akurat nietrafiony przykład.

Na górze masz Ursusa który niby jest produkowany, a raczej składany (silnik Perkins, skrzynia i most niewiadomego pochodzenia) a go prawie nie ma. Natomiast ten Zetor niżej to prototyp o nazwie Maxterra który za rok ma się ukazać na rynku, o ile ekoterroryści znowu nie podkręcą norm spalin. No i porównujesz złe klasy, bo ten Ursus jest jak np. VW Golf a ten Zetor ze zdjęcia jest już jak Passat albo Jetta. Nie dosłownie ale i w rolnictwie jest taki podział na klasy wyposażenia i bajerów, odpowiednio na kieszeń każdego.

A Polacy niech nauczą się robić ciągniki. Sąsiad kupił bo się napalił "na nowego łursusa". I ma- 200 godzin i co miesiąc serwis bo albo cieknie ze skrzyni albo z hydrauliki. A o dziwo białoruskie MTZ-ty i czeskie Zetory (nowe) jeżdżą "ino ropę lać".

rzulviu

2014-03-10, 17:42
Mamy solarisa którego kupują na potęgę Niemcy Norwedzy Turcy, mamy sporo dobrych maszyn rolniczych i górniczych, a skoda jest Niemiecka. (grupa VW) a Czesi tylko robią za sile roboczą. Tak jak Opel w Gliwicach czy VW w Poznaniu. Cudze chwalicie swojego nie znacie

di...........os

2014-03-10, 17:50
j-t-t-s napisał/a:

dionizodoros

Pięknie, masz zaliczony pierwszy rok makroekonomii?

Zapomniałeś o jednej kwestii, o tym, że kapitalizm w takiej postaci jest tak samo złudny jak komunizm do którego ciągle zdążaliśmy przez kilkadziesiąt lat PRL.


Wysokie technologie, usługi... własność intelektualna... jasne. Przy średnim IQ ludzi poniżej 90.
Dla sprawnie działającej gospodarki poza tym co napisałeś konieczne są prace dla słabo i źle wykształconych oraz prace proste, które można wykonywać bez specjalnego przygotowania. Dzięki temu ludzie otrzymują płace, a dzięki niej są w stanie kupować - nowe technologie i własności intelektualne.

W całej Europie mówi się teraz o konieczności powrotu do przemysłu, nie w wielkich postaciach, ale dla normalnego funkcjonowania każdy kraj potrzebuje ok. 15-20 % PKB pochodzącego z produkcji.


"Kapitalizm" a racze liberalizm uciekając z kosztami zapędził się w kozi róg ciągłych kryzysów i problemów z produkcją, która trafiała do coraz biedniejszych krajów, jednocześnie negując potencjał nabywczy zwiększając bezrobocie na danych obszarze i bombardując wręcz popyt wewnętrzny.

To zresztą bardziej skomplikowane jak na kawałek miejsca na forum :|

Nawet łosie z PiSdu w swoim pożal się boże "programie" mówią na ten temat - o konieczności zwiększenia produkcji krajowej.


A co o FSO - to był pomysł skazany na porażkę.




Oczywiście że zgadzam się z większością twojej wypowiedzi - wniosków już nie mogę zaakceptować. Zapominasz bowiem o fakcie, że w Polsce przemysł ma 40% (czterdziesto-procentowy) udział (licząc szarą strefę), nie 20%. I te 40% to stanowczo za dużo.


Poza tym - Polacy zakładają teraz firmy mające się specjalizować w raczej luksusowych samochodach (na tworzonych na zamówienie podzespołach).

kapelan_szturmowy

2014-03-10, 18:15
Daster napisał/a:

Różnica jest taka że skoda jest niemiecka a fso umarło polskie.

ch*ja - FSO umarło koreańskie....

Ale tak to już jest jak wieś woli jeździć bitymi passtuchami w tedeiku a to co nasze jest bee...

Halibut

2014-03-10, 18:33
dionizodoros napisał/a:


Oczywiście że zgadzam się z większością twojej wypowiedzi - wniosków już nie mogę zaakceptować. Zapominasz bowiem o fakcie, że w Polsce przemysł ma 40% (czterdziesto-procentowy) udział (licząc szarą strefę), nie 20%. I te 40% to stanowczo za dużo.



pie**olisz jak potłuczony.
Procent produkcji w stosunku do PKB w Polsce jest na tym samym poziomie co w Niemczech, Norwegii, Szwajcarii, Korei płd czy Singapurze.
Co więcej jest dokładnie odwrotnie jak bredzisz. Czym większy procent produkcji do reszty gospodarki w kraju tym bogatszy jest kraj. Problem polega na tym, że jesteśmy montownią zachodnich koncernów bez bazy R&D dodatkowo z zerową wydajnością. Automatyzacja produkcji i przenoszenie wiedzy powinno jednak poprawiać ten stan rzeczy... no chyba, że dalej będą nami rządzili debile jak ty, którzy chcą nas bogacić przez likwidowanie produkcji...

j-t-t-s

2014-03-10, 18:36
Arinera? :|

Pic na wodę.

Jak na razie spółka Arrinera Automotive SA zajmuje się przede wszystkim procesami sądowymi.

Jedyny samochód, który został pokazany publicznie wykonany był przez Bojara produkującego repliki znanych marek na podzespołach Toyoty i Hondy.

2-3 lata temu ludzie od Arrinery próbowali wejść na New Connect, ale obrót ich akcjami posłużył do krótkiej spekulacji i musieli zwijać manatki. Teraz mają chyba już piątą formę osoby prawnej Arrinera Automotive SA, wcześniej Veno, Veno Automotive, Arrinera SA itd. Banda oszustów.

di...........os

2014-03-10, 21:01
Halibut napisał/a:



pie**olisz jak potłuczony.
Procent produkcji w stosunku do PKB w Polsce jest na tym samym poziomie co w Niemczech, Norwegii, Szwajcarii, Korei płd czy Singapurze.
Co więcej jest dokładnie odwrotnie jak bredzisz. Czym większy procent produkcji do reszty gospodarki w kraju tym bogatszy jest kraj. Problem polega na tym, że jesteśmy montownią zachodnich koncernów bez bazy R&D dodatkowo z zerową wydajnością. Automatyzacja produkcji i przenoszenie wiedzy powinno jednak poprawiać ten stan rzeczy... no chyba, że dalej będą nami rządzili debile jak ty, którzy chcą nas bogacić przez likwidowanie produkcji...



To se pogadaliśmy... Fanatyk wszedł w słowo i prawda zmienia barwę. Dobrze, dobrze... Masz rację...



Jeszcze jedno - jak sądzisz, gdzie zarabia się lepiej - w banku, czy przy montowaniu forda fiesty?

dziaad

2014-03-11, 11:53
Co do Ursusa to tylko marka została (firma kupiła do niej prawa chyba za 1 - słownie: jeden złoty) a bebechy koreańskie czy jakieśtam. Tylko skrzynie hema i silniki perkins ale też nie wszystkie. Plastik pipa i tandeta.