18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Sztuczna inteligencja gra w gry Nintendo

Mr Dan • 2013-04-16, 19:53
Znalazłem dzisiaj bardzo ciekawy film o sztucznej inteligencji, która przechodzi stare gry na Nintendo.

Tom Murphy stworzył do tego 2 programuy LearnFun, który miał sprawić, że podczas gry sztuczna inteligencja nauczy się grać, a potem użył PlayFun, który będzie używał matematycznych kalkulacji, które będą reagować na różne rzeczy dziejące się na ekranie.

Dla niecierpliwych, którzy chcą zobaczyć, jak radzi sobie program z różnymi grami polecam przewinąć do 7:50



Program jednak okazał się bardzo chciwy chcąc uzyskać największą liczbę punktów jak najmniejszą ilością klocków w Tetrisie, co skończyło się pauzą.

No cóż, jeśli dalej będą powstawały takie programy, to może za jakiś czas będziemy mieli na świecie akcje rodem z Terminatora, gdy maszyny się zbuntują.

fryc88

2013-04-17, 13:50
Oczywiście że będziemy mieli takie akcje jak w terminatorze. Pytanie tylko, czy nasze pokolenie tego dożyje, czy dopiero kolejne.

pacyfista

2013-04-17, 21:33
huginn napisał/a:

@javal prawdę mówisz.

@byaki, sam masz małe pojęcie o programowaniu (idiotyczna wycieczka osobista, ale posmakuj własnej broni).

Najpierw weź tego swojego genialnego bota do CSa i każ mu bez żadnych zmian w kodzie zagrać w Pacmana
lub SuperMario, potem wróć tutaj i doceń pracę tego gościa.
Zwróć uwagę że ten gość (Tom7) napisał program który nauczy się grać w dowolną grę (nauczyłby się
grać również w CSa gdyby miał wystarczająco dużo danych do obróbki) bez żadnych zmian w kodzie.
BTW, gość napisał program w C++ nie w Pascalu.

Piwo za wstawkę, bardzo interesująca.



No nie mów mi, że nie dokonywał zmian w kodzie, przecież to by oznaczało, że ten jego program ma algorytm do analizowania obrazu i domyślania się o co chodzi w danej grze! Gdyby program umiał sam się domyślić co zrobić, żeby wygrać to w zasadzie mielibyśmy już prawdziwe AI. Programista musiał mu podpowiedzieć na czym polega wygrana w danej grze i po jakich danych rozpoznawać skutek jego działań. Czyli sam algorytm sprowadza się do wykonywania wszystkich możliwych czynności i sprawdzania jak one wpływają na wskazane przez programistę parametry. Żadne AI.

RDX

2013-04-17, 21:57
sex-maszyna nabiera nowego znaczenia :banany:

hu...........nn

2013-04-17, 23:07
pacyfista napisał/a:

No nie mów mi, że nie dokonywał zmian w kodzie,


Dokładnie tak jest, nie potrzebne są zmiany w kodzie przy podejściu które wybrał Tom7.

pacyfista napisał/a:

przecież to by oznaczało, że ten jego program ma algorytm do analizowania obrazu i domyślania się o co chodzi w danej grze!


Nie ma mowy o analizie obrazu.

pacyfista napisał/a:

Gdyby program umiał sam się domyślić co zrobić,


Dokładnie to robi.

pacyfista napisał/a:

żeby wygrać to w zasadzie mielibyśmy już prawdziwe AI.Programista musiał mu podpowiedzieć na czym polega wygrana w danej grze i po jakich danych rozpoznawać skutek jego działań.


Przecież wszystko jest dokładnie wyjaśnione w filmiku.
Użytkownik podaje komórkę pamięci której wartość program ma maksymalizować (ewentualnie ciąg komórek), resztę robią algorytmy.
Tom7 wyraźnie powiedział że nie ma w kodzie zaszytych żadnych heurystyk - nie ma mowy o podpowiadaniu na czym polega wygrana, dlatego w tej grze karate programowi nie szło.

pacyfista napisał/a:

Czyli sam algorytm sprowadza się do wykonywania wszystkich możliwych czynności i sprawdzania jak one wpływają na wskazane przez programistę parametry. Żadne AI.



Wręcz przeciwnie, dokładnie to jest A.I. :)

Pozdrawiam.

pacyfista

2013-04-18, 00:18
Wsłuchałem się teraz lepiej w to co on mówi i faktycznie bardzo sprytny miał pomysł.

Jest to jakiś rodzaj AI.