Cały myk polega na tym ze rosyjskie samoloty mają bardzo prostą awionikę względem europejskich i amerykanskich konstrukcji, dlatego mogą tak świrowac.
prostą? co masz na myśli?. ogólnie ruskie konstrukcje i awionika są dużo lepsze, tyle, że "wyższa" elektronika u nich kuleje. tak przynajmniej gadał jeden wojak z którym ostatnio gadałem
@up
A na ch*j manewrowość, jak prawie cała walka rozgrywa się w odległości wielu kilometrów przy pomocy rakiet dalekiego zasięgu i nie ma gdzie tej manewrowości wykorzystać. Żeby nie było - ruskie również mają dość dobrą elektronikę (w szczególności MIG-31 i jego następcy), ale trochę zachodniej ustępuje.
Jesteśmy w Polsce, to mogłeś Suchoj napisać, a nie jakieś Sukhoi.
przepraszam
Józef Piłsudski napisał/a:
@up
a na ch*j ta elektronika, jeśli lecisz za samolotem a on nagle staje w miejscu i jest już za tobą
w 1993 NATO zrobiło symulacje bitwy powietrznej F-16 vs mig-29, które w padły w ich łapska gdy NRD upadło. Migi nieźle skopały dupę amerykańskim wynalazkom, nasza armia też posiada te maszyny, ale trzeba było polizać rowa ameryce i kupić f-16. Sam fakt, że mig jest konstrukcją 2-silnikową daje mu przewagę. Co ciekawe: 3 polskie migi w 1997 roku wysłano tymczasowo do Izraela w celu zbadania ich możliwości bojowych przez tamtejsze siły powietrzne. Z pewnością zostały tam rozebrane aby żydowsko-amerykańskie koncerny mogły się czegoś nauczyć o konstruowaniu samolotów. Jeszcze jedna ciekawostka: firma serwisująca f-16 na całym świecie należy do ministerstwa obrony izraela, czyli wiadomo kto nas trzyma za jaja
"słynna kobra z którą amerykanie do dziś mają problem"
Nie mają problemu. Pod warunkiem, że korzystają jakiegokolwiek samolotu ze zmiennym wektorem ciągu, czyli np. F-22 Raptor (rok oblotu 1990), F-16 MATV (rok oblotu 1992), F-18 Super Hornet (rok oblotu 1995), F-35 Lightning II (rok oblotu 2006) czy też X-31 (w facie oblatywania).
Mało tego, taki F-35B posiada możliwość pionowego startu i lądowania...
Wykonanie kobry w niewielkim stopniu zależy od umiejętności pilota, bardziej od awioniki i możliwości samolotu.