zwykły śmigłowiec może zawisnąć w powietrzu dzięki wirnikom. Jednocześnie ograniczają one prędkość. Śmigłowiec hybrydowy jest zbudowany inaczej. - Dodatkowe śmigła sprawiają, że maszyna ma mniejszy opór aerodynamiczny, pozwala to bardzo przyspieszyć lot do przodu – wyjaśnił gość Jedynki.
czemu nie napisali ze szybsze niz pendolinio?
Śmigłowiec szybszy niż TGV!
To nie do końca prawda. Problemem w przypadku wysokich prędkości śmigłowca jest efekt przeciągnięcia osiągany w części wirnika, który jest w fazie powrotu łopat od dzioba w kierunku belki ogonowej. Im szybciej leci śmigłowiec, tym problem się pogłębia. Tu w praktyce wygląda to tak, że przy większych prędkościach za siłę nośną zaczynają być odpowiedzialne skrzydła po bokach, a sam napęd dają dodatkowe wirniki poziome, gdy tym czasem skok łopat w wirniku głównym zostaje ustawiony w najbardziej płaskie położenie.