18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Skrzynia biegów LENCO

bavarian • 2012-09-06, 13:28
Pierwszy raz widzę takie coś, fajnie musi dawać, akcja od około 1:55


Inferno88x

2012-09-06, 13:59
Pierwszy raz widzisz, bo na ulicy czegoś takiego raczej nie zobaczysz. Takie skrzynie montuje się przede wszystkim w dragsterach. Są one przystosowane do przenoszenia mocy rzędu 2000 KM i więcej. Każdy bieg wrzuca się osobna dźwignią, ponieważ de facto nie jest to jedna skrzynia, ale zestaw kilku skrzyń - każda odpowiada tylko za jeden bieg. Dzięki temu można taki zestaw modyfikować - dobrać długość i ilość biegów dokładnie do potrzeb wymieniając i dokładając segmenty - przydatne, gdy walczy się o ułamki sekund w sprincie na 1/4 mili.

bavarian

2012-09-06, 14:09
Inferno88x napisał/a:

Pierwszy raz widzisz, bo na ulicy czegoś takiego raczej nie zobaczysz. Takie skrzynie montuje się przede wszystkim w dragsterach. Są one przystosowane do przenoszenia mocy rzędu 2000 KM i więcej. Każdy bieg wrzuca się osobna dźwignią, ponieważ de facto nie jest to jedna skrzynia, ale zestaw kilku skrzyń - każda odpowiada tylko za jeden bieg. Dzięki temu można taki zestaw modyfikować - dobrać długość i ilość biegów dokładnie do potrzeb wymieniając i dokładając segmenty - przydatne, gdy walczy się o ułamki sekund w sprincie na 1/4 mili.



Inferno88x

2012-09-06, 14:17
Lubimy oklepane dowc**y, co bavarian? :P

AL...........ON

2012-09-06, 14:23
k***a mać, ale power... Coś pięknego.

bavarian idź być orydżinalny gdzie indziej.

NealCaffrey

2012-09-06, 14:25
To dla bab, one tak szarpią ten lewarek od skrzynii biegów, że potrzebne są zapasowe.
Niby płeć piękna słaba, a machają tym lewarkiem jak drwale z siekierą.

Ale to tylko dla bogatych pań, bo kto bogatemu zabroni.

piotrek17

2012-09-06, 20:10
Jak w moim t-25 "rusku" :D

endriuksp666

2012-09-06, 21:37
Najlepsza skrzynia biegów na świecie to DSG z koncernu VAG . 2-sprzęgłowa skrzynia w której 1 sprzęgło jest na bieg parzysty a drugie na nieparzysty . gdy jedno sprzęgło wysprzęgla skrzynie celem zmiany przełożenia drugie już " myśli " nad następnym przełożeniem , skutkuje to o wiele szybszą zmianą przełożen , skrzynie tego typu montowane są np w Porsche , Lambo , Bentleyach , posiada taką również Bugatti Veyron Supersport , najszybszy samochód świata . Posiada tryb do normalnej jazdy , np po mieście i jazdy sportowej , który pozwała na wykorzystanie 100% osiągów mimo że zmiana biegów następuje automatycznie , wiele osób myśli że o wiele szybciej zmienić można bieg skrzynią maunalną i po części to prawda jeśli do czynienia mamy ze zwykłym najprostszym " automatem " gdzie "kierownica " ( chodzi o podzespół skrzyni ) ma dość późną reakcje taka jest prawda , lecz w DSG zmiana biegów następuje wyjątkowo szybko , w bardziej sportowych odmianach srzyń 2-sprzęgłowych tego typu zmiana biegów jest któtsza niż 0.01 sekundy więc raczej nikt nie zmieni biegu szybciej " manualem " ; )

Czajol3

2012-09-06, 21:45
... szarpie bo skrzynia kłowa i szarpie bo tu trzeba niezłej pary w łapie by wrzucić bieg bez sprzęgła

mare30ks

2012-09-06, 22:05
napewno ten dsg sie przyda do szybkiej zmiany biegu w korkach i na parkingach pod supermarketami gdzie wiekszosc tych dsh wspomaganych przez silniki 1.2-1.4 jezdzi,
dzieki temu laski urywaja cenne ulamki sekund ktore moga spedzic dzieku temu u frycjera

kacper_IK160P

2012-09-06, 22:15
pie**olicie, najlepsza skrzynia biegów to Csepel-ZF S6-90U-734.5. Skrzynia ta ma 6 biegów i, o ile się nie mylę, taki oto popie**olony układ:

R 2 5
1 3 4 6

Nie wiem czy dobrze są te biegi usytuowane, ale szóstka ma na pewno dobrą pozycję. Wśród kierowców autobusów Ikarus 280.26 z lat 1990-92 i innych modeli z tą skrzynią wyposażonych w kabinę kierowcy (m.in. 280.08 z Czech i Słowacji, 280.33 na rynki ZSRR, a później Rosji, takie wozy trafiły też co ciekawe w latach 80. do Bydgoszczy i były do niedawna - 2007 r. - eksploatowane, obecnie jeden z nich należy do kolekcjonera Artura Lemańskiego, 280.64 i przeróbki Jelczy M11, które są notabene w połowie Ikarusami 260.04) funkcjonuje opowieść o tym, że lewarki od tej skrzyni miały zajebiście duży skok i żeby wrzucić szóstkę trzeba było otworzyć drzwi od kabiny, bo się nie mieścił. :D Nie wiem ile w tym prawdy, muszę dorwać takiego Ikarusa i zobaczyć na własne oczy.
Dla zaciekawionych podaję przełożenia tej skrzyni:
R. -6.48
1. 7.034 (bardzo krótki bieg, bardzo rzadko wykorzystywany)
2. 4.089 (zwykle jest nieco za krótki, trzeba dawać szybko "trójkę")
3. 2.486 (bez problemu można z tego biegu ruszać)
4. 1.505 (na tym i trzecim biegu skrzynia ta wydaje charakterystyczny odgłos, moim zdaniem bardzo przyjemny dla ucha)
5. 1.00 (bezpośredni)
6. 0.705 (nadbieg)
Haters gonna hate :gilotyna:

karolas123

2012-09-06, 22:26
To nie jest zadne kilka skrzyn i wajchy nie słuza do wzucania biegów tylko do wyrzucania ich. 3 dzwignie do góry to wszystkie przełozenia włączone, odciagając dzwignie zmiejsza sie przełozenie, tak ze na koncu po wyłaczeniu 3 dzwigni obroty i moc silnika płyna bezpośrednio na koło. To rodzaj skrzyni kłowej a nie kilka skrzyn w jednej.


A DSG jest dobre jak cie stać co 40 tys wymieniać sprzęgła.

MArcin911

2012-09-06, 22:28
endriuksp666 napisał/a:

Najlepsza skrzynia biegów na świecie to DSG z koncernu VAG . 2-sprzęgłowa skrzynia w której 1 sprzęgło jest na bieg parzysty a drugie na nieparzysty . gdy jedno sprzęgło wysprzęgla skrzynie celem zmiany przełożenia drugie już " myśli " nad następnym przełożeniem , skutkuje to o wiele szybszą zmianą przełożen , skrzynie tego typu montowane są np w Porsche , Lambo , Bentleyach , posiada taką również Bugatti Veyron Supersport , najszybszy samochód świata . Posiada tryb do normalnej jazdy , np po mieście i jazdy sportowej , który pozwała na wykorzystanie 100% osiągów mimo że zmiana biegów następuje automatycznie , wiele osób myśli że o wiele szybciej zmienić można bieg skrzynią maunalną i po części to prawda jeśli do czynienia mamy ze zwykłym najprostszym " automatem " gdzie "kierownica " ( chodzi o podzespół skrzyni ) ma dość późną reakcje taka jest prawda , lecz w DSG zmiana biegów następuje wyjątkowo szybko , w bardziej sportowych odmianach srzyń 2-sprzęgłowych tego typu zmiana biegów jest któtsza niż 0.01 sekundy więc raczej nikt nie zmieni biegu szybciej " manualem " ; )



Szmelcwagenowiec :hitler:

bavarian

2012-09-06, 22:32
Poza tym jak się przyjrzymy to sprzęgło jest użyte tylko w momencie ruszania...

dziaad

2012-09-06, 23:02
endriuksp666 napisał/a:

Najlepsza skrzynia biegów na świecie to DSG z koncernu VAG . 2-sprzęgłowa skrzynia w której 1 sprzęgło jest na bieg parzysty a drugie na nieparzysty . gdy jedno sprzęgło wysprzęgla skrzynie celem zmiany przełożenia drugie już " myśli " nad następnym przełożeniem , skutkuje to o wiele szybszą zmianą przełożen , skrzynie tego typu montowane są np w Porsche , Lambo , Bentleyach , posiada taką również Bugatti Veyron Supersport , najszybszy samochód świata . Posiada tryb do normalnej jazdy , np po mieście i jazdy sportowej , który pozwała na wykorzystanie 100% osiągów mimo że zmiana biegów następuje automatycznie , wiele osób myśli że o wiele szybciej zmienić można bieg skrzynią maunalną i po części to prawda jeśli do czynienia mamy ze zwykłym najprostszym " automatem " gdzie "kierownica " ( chodzi o podzespół skrzyni ) ma dość późną reakcje taka jest prawda , lecz w DSG zmiana biegów następuje wyjątkowo szybko , w bardziej sportowych odmianach srzyń 2-sprzęgłowych tego typu zmiana biegów jest któtsza niż 0.01 sekundy więc raczej nikt nie zmieni biegu szybciej " manualem " ; )