18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Ładuje się?

SlimShady • 2023-11-19, 14:17
Chyba dobrze jest... Poczekajmy chwilę



A mogli jechać i nie czekać
spoiler

Insugi

2023-11-19, 14:33
Brawo nie ma to jak debile się dopchaja do akumulatora xD + z - a - z + takie efekty :mrgreen:

Novotko

2023-11-19, 14:35
it's not like positive to negative? to słyszałem? hahahah debile dwa

darek1234

2023-11-19, 14:48
Podłączyłem kiedyś akumulator do ładowania w łazience, kolory mi się popie**oliły. Cała akcja trwała nie dłużej jak 3 sekundy - przewody stopione

Takafura

2023-11-19, 15:33
Ja odpalałem na kablach świeżo kupionego Golfa 1,9 TDI. Skończyło sie wymontowaniem rozrusznika i wyrzuceniem nadtopionych przewodów rozruchowych. A elektromechanik kazał mi kupić rozrusznik do diesla bo ten był od benzyny...

dgfdfg

2023-11-19, 15:55
Ja podłączyłem się raz w ten sposób do akumulatora, ale z drugiej strony do jąder i prawy do lewego jądra kabel poszedł niestety, nigdy tego nie zapomnę

4Lokalny2Chłopaczek0

2023-11-19, 17:25
dgfdfg napisał/a:

Ja podłączyłem się raz w ten sposób do akumulatora, ale z drugiej strony do jąder i prawy do lewego jądra kabel poszedł niestety, nigdy tego nie zapomnę



Hmm do jąder hmm. Chciałeś stworzyć atomówki bajkę bójkę i brawurkę?? Po co Ci one?? :)

kris1978

2023-11-19, 18:03
dgfdfg napisał/a:

Ja podłączyłem się raz w ten sposób do akumulatora, ale z drugiej strony do jąder i prawy do lewego jądra kabel poszedł niestety, nigdy tego nie zapomnę



Reakcji jądrowej w ten sposób nie wywołasz. Kup sobie braveran

smc

2023-11-19, 19:05
Z akumulatorem na jajach jeszcze nikt nie skłamał...

Baronessa

2023-11-19, 19:09
Insugi napisał/a:

Brawo nie ma to jak debile się dopchaja do akumulatora xD + z - a - z + takie efekty



...bo przecież bateryjki w pilotach i latarkach tak się łączyło, plus do minusa. To z akumulatorami pewnie ta sama zasada, co nie...? Buahahah...

:lol:

Rak.Odbytu

2023-11-19, 19:32
Novotko napisał/a:

it's not like positive to negative? to słyszałem? hahahah debile dwa


No właśnie typ jest pewien, że dobrze podłączył. I tak mogło być, w aucie z rozładowanym akumulatorem może być jakieś zwarcie (dlatego się rozładował) i wtedy masz taki efekt.
Dlatego przed podłączeniem kabli, jeśli pod ręką jest miernik, lepiej najpierw sprawdzić napięcie na rozładowanym akumulatorze. Nigdy nie powinno być zero, rozładowany ma ok. 10V, przy takim już nie kręci. Jeśli jest 0V, albo blisko zera, nie podłączać kabli tylko znaleźć usterkę, albo od razu wezwać lawetę.

Bul_od_bytu

2023-11-20, 03:31
Rak.Odbytu napisał/a:

No właśnie typ jest pewien, że dobrze podłączył. I tak mogło być, w aucie z rozładowanym akumulatorem może być jakieś zwarcie (dlatego się rozładował) i wtedy masz taki efekt.
Dlatego przed podłączeniem kabli, jeśli pod ręką jest miernik, lepiej najpierw sprawdzić napięcie na rozładowanym akumulatorze. Nigdy nie powinno być zero, rozładowany ma ok. 10V, przy takim już nie kręci. Jeśli jest 0V, albo blisko zera, nie podłączać kabli tylko znaleźć usterkę, albo od razu wezwać lawetę.



10V na samochodowym akumulatorze znaczy, że jest do wyj***nia, a 0 V to chyba jak ktoś wypije elektrolit :D
To kable rozruchowe do krótkotrwałego obciążenia prądem o natężeniu kilkuset amperów, a nie do ciągłego ładowania, ale chyba nikt im nie powiedział




Arathnmor

2023-11-20, 08:38
Bul_od_bytu napisał/a:

10V na samochodowym akumulatorze znaczy, że jest do wyj***nia,



Zależy czy to stan permanentny czy rozładowany przez sklerozę. 3 razy ładowałem z głębokiego rozładowania, małym prądem, kropka czerwona a aku 12 rok jeździ.

Bul_od_bytu

2023-11-20, 10:07
Arathnmor napisał/a:

Zależy czy to stan permanentny czy rozładowany przez sklerozę. 3 razy ładowałem z głębokiego rozładowania, małym prądem, kropka czerwona a aku 12 rok jeździ.



Rzadko kiedy głęboko rozładowany aku jest do reanimacji. W instalacji samochodowej (sprawnej) nie rozładujesz akumulatora do zera bo elektronika odstawia się przy napięciu poniżej 10,5-11 V więc ten twój pewnie jeszcze miał w sobie trochę życia :D
Jak podłączysz odbiornik oporowy to zarżniesz go do poziomu baterii AAA i będzie na zwałkę

sirapacz

2023-11-20, 11:16
Bul_od_bytu napisał/a:


To kable rozruchowe do krótkotrwałego obciążenia prądem o natężeniu kilkuset amperów, a nie do ciągłego ładowania, ale chyba nikt im nie powiedział



Dobrze, że moje kable tego nie wiedzą. Byzydura. Rozruch to 100-200 A w krótkim czasie.
Ładowanie (zakładamy 14,4V na dawcy na pracującym silniku i 0V przy odbiorcy zakładając dodatkowo zerową rezystancję wewnętrzną) od zera w skrajnym przypadku da nawet 100A ale bardzo szybko będzie prąd spadać wraz z podnoszeniem się napięcia na aku odbiorczym (malejąca róznica pomiędzy odbiorczym a dawcą).


A na filmie fajczą się bo pomylił polaryzację i ma zwarcie na 24V (pomylona biegunowość). Dziwi mnie tylko czemu te cymbały się bezmyślnie gapią zamiast próbować zrzucić zacisk...