Napęd na 4 kola duzo robi w przypadku duzej mocy 1.6 i 4x4 nie ma wogle sensu chyba ze w offroad bo nawet w fwd przy tak malej mocy calosc przekazywana jest na kola bez wiekszych strat. to powiem ci ze strsznie chu**owe te twoje 210koni Kaprys skoro przeJ**ales z 1.6 i smiesznymi 90km. 4x4 przy tej mocy nie ma zupelnie znaczenia na prostej odejscie jest tak samo ch**owe
@Earl Grey
nie wszystkie subaru maja napęd na 4 kola sam jeździłem Legacy II z napędem na przód
cytat z wiki:
"The Legacy began with a 5-door wagon or 4-door sedan body styles with FWD and an optional full-time AWD package"
Auta z napędem na wszystkie koła zawsze będą miały przewagę nad autami z napędem na dwa, jeśli chodzi o start z miejsca. Ponieważ każde koło musi "poradzić sobie" z mniej więcej 1/4 momentu obrotowego, a nie z 1/2, kierowca może dać o wiele więcej gazu bez obawy o poślizg. Napisałem "mniej więcej" ponieważ na ogół na tylną oś przypada trochę wiecęj mocy niż na przednią - podczas przyspieszania ciężar auta przenosi się do tyłu i tylne koła mają lepszy docisk, dzięki czemu mogą przenieść więcej mocy niż przednie. Niektóre systemy 4x4 (np ATTESA-ETS stosowana w Nissanach Skyline GT-R) regulują rozłożenie mocy na bieżąco, nie wiem jak to jest w przypadku Imprez.
samara jest k***ą nie do zabicia - wiem bo miałem. spalanie od 7 do 30 na setkę, jeździ nawet na szamponie, ponad 120 na dwójce, zawieszenie odporne na zaorane pole w grudniu. blachy grubości chyba trzech milimetrów i zero rdzy. żałuję że pociąłem na złom.