18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Kolejny popaprany sposób na załatanie dziury budżetowej ...

repek1196 • 2013-06-28, 16:10
Czas spie*dalać ... Kolejny chory pomysł na załatanie dziury budżetowej ... ale tym razem to już przegięcie :wodka:


"Stowarzyszenie Dealerów VW i Audi w Polsce przygotowało pakiet zmian związanych z polityką państwa wobec starszych aut. Całość zostanie wpisana w pakiet ustaw i złożona w sejmie jako projekt reformy. Co grozi właśW pewnym momencie każdy kraj dąży do tego żeby ograniczyć import używanych samochodów i nakłaniać obywateli do kupna nowych aut. Teraz przyszła kolej na Polskę, a propagatorem tych zmian jest Stowarzyszenie Dealerów VW i Audi.

O co chodzi? Chodzi o to żeby wszyscy ci, którzy chcą kupić kilkunastoletnie auto używane sprowadzone zza granicy, jeszcze raz przemyśleli swoją decyzję i w efekcie udali się do salonów po kredyt na nowe, mniejsze auto jednocześnie napędzając gospodarkę poprzez sektor finansowy i zwiększanie zatrudnienia w branży motoryzacyjnej.cicielom aut starszym niż 12 lat?Jak pomysłodawcy chcą to osiągnąć? Niestety proces ten miałby się odbyć kosztem kilkunastu milionów Polaków, a więc większości kierowców, bowiem według danych z 2012 roku 60% aut jeżdżących po polskich drogach, czyli około 19 milionów pojazdów, jest starszych niż 12 lat.

Pierwszym z pomysłów jest zwiększenie opłat za ubezpieczenie OC dla wszystkich właścicieli aut starszych niż 12 lat. Mowa o 10%, przez co budżet państwa miałby zyskać około 500 milionów złotych. To jednak dopiero początek.

Do tego doszedłby jeszcze podatek ekologiczny, bowiem starsze auta emitują więcej CO2. Jego wysokość byłaby uwarunkowana od wieku pojazdu, a nie od jednostki napędowej. Według wyliczeń opłata w wysokości około 100 zł pozwoliłaby wzmocnić budżet państwa kwotą 1 miliarda i 138 milionów złotych. Co więcej, chyba najbardziej radykalny wydaje się pomysł zakazu ponownej rejestracji pojazdu, jeśli wcześniej był on zarejestrowany za granicą.

Jedyną korzyścią, którą faktycznie dostaliby właściciele starszych aut byłaby zniżka w momencie zakupu nowego samochodu. Podczas złomowania kompletnego pojazdu właściciel dostałby zaświadczenie, które uprawniałoby go do otrzymania rabatu o wysokości 1000 zł w punkcie dealerskim. Pomysłodawcy są także za tym żeby bardziej restrykcyjnie kontrolować stan techniczny pojazdów, zwłaszcza pod względem emisji CO2.Z jednej strony tego typu reformy faktycznie mogłyby doprowadzić do zwiększenia sprzedaży nowych samochodów, co niesie ze sobą same pozytywy. Z drugiej jednak mogłoby stać się tak, że uboższych obywateli nie byłoby stać na zakup czy utrzymanie starszego auta. Oni na pewno nie poszliby do salonów."

Może to by i się sprawdziło ale nie w tym biednym kraju , nie z tym premierem ...
Kur*a jak tak dalej pójdzie to zaczną wprowadzać podatek od osób powyżej 67 roku życia ...
Tylko z czego na to wszystko płacić ? :samoboj:
tak zaj***ne z portalu :autokult.pl

Kuriki

2013-06-30, 18:33
Tak! Jeszcze! Więcej! Od razu wszystkie auta starsze niż 5 lat kazać zezłomować i kupować nowiutkie, prosto z salonów. A jak ktoś się nie dostosuje to karę 500 000 euro pie**olnąć. W przypadku niezapłacenia dojdzie pozbawienie wolności na lat 20. Kara pieniężna przejdzie oczywiście na pozostałych członków rodziny i najbliższych sąsiadów.

Taki projekt bym chciał zobaczyć 8-)

pyto

2013-06-30, 18:40
dlatego jezdze rowerem i mam wyj***ne

Gabranth

2013-06-30, 18:57


W Norwegii?! A kogo Norwegia obchodzi?

mielonka2345

2013-06-30, 19:01
Jak te oderwane od rzeczywistości debile nie pozwolą mi jeździć moim autem legalnie to po prostu będę jeździł nim nielegalnie i w ogóle nic im już nie będę płacił.

makabrax

2013-06-30, 19:17
taa, już ludzie polecą do salonów po ich nowe autka w których ciulate TFSI rozpadają się nawet i po 50tys, a dociągnąć takim do 200tys to już na nobla zasługuje... (no ale zawsze można kupić Dacie :D )
wprowadzą takie coś to ludzie zrezygnują z aut, ci co mają blisko do roboty będą chodzić pieszo lub jeździć rowerem (tu też można dopie**olić jakiś podatek, albo nawet i OC na rower) lub przesiądą się na autobusy i nagle z super pomysłu będzie
a) spadek tych zajebistych planowanych przychodów,
b) spadek sprzedaży benzyny, a to pewnie pociągnie podniesienie jej cen żeby nadrobić co znowu przełoży się na wzrost cen w sklepach,
c) spadek sprzedaży polis OC, a co za tym idzie przychód z podatku od nich...
do tego jeszcze pewnie dojdzie pewna liczba zwolnionych ludzi ze stacji benzynowych, pośredników ubezpieczeniowych i zakładów mechaniki pojazdowej... no ale ch*j tam, ważne że na górze będzie zajebiście... ch*j...

riczardson

2013-06-30, 20:26
Nie rozumiem jednego, nasz kraj ma zajebiste pieniądze z podatków ludzi którzy handlują tymi autami w PL - handlarze. O wpływach od nich w ogóle nie myślą?

puckingstyle

2013-06-30, 20:35
Taa to niech policzą ile ten 20letni samochód wydalił CO2 razem z produkcją w porwaniu z nówką, założę się o że jednak ten nowy w momencie wypuszczenia z fabryki jednak więcej CO2 wypuścił w świat niż ten stary.

AustinDetonator

2013-06-30, 20:46
Tak nowych aut będzie więcej ale :
Poupadają warsztaty samochodowe , lakiernie , giełdy , fabryki części zamiennych , złomowiska . CZYLI DUŻA CZĘŚĆ przedsiębiorstw małych wypadnie z obiegu , na rzecz zarobku korporacji i wywożenia dorobku krajowego za granicę . Genialny POmysł !

stud3nt

2013-06-30, 21:18
A niech sp***alają w podskokach.

20-letni Mercedes W124, względnie Audi 80 lub któryś z całej masy ówczesnych żelaznych samochodów jeśli są zadbane - pojeździ dłużej, niż te dzisiejsze ch*jostwa klepane z plastiki i szmat i napędzane silnikami od kosiarek.

Captain's Burger

2013-06-30, 21:29
Śmiejcie się, od dawna mam w głowie teorię spiskową na temat pseudo ekologii związanej z CO2. Myślicie że prezes grupy VW jest na chyba każdym spotkaniu euro-ekologów tylko ze względu na dobrze prezentujący się garnitur? Śmierdzi korupcją na kilometr, ale nikt sprawy nie tknie bo się boi, albo też jest dobrze opłacony.

Sprawa jest prosta - natłuc ludziom do głowy że CO2 z samochodów bezlitośnie zabija środowisko, żeby nie protestowali na nowe limity emisji CO2 i kupowali więcej nowych samochodów.. Najlepiej VW :-> . Wywęszyli biznes jak się patrzy.

UE ewidentnie zależy od korporacji, od ich widzimisię. Najpierw promowanie świetlówek z rtęcią, później GMO z Monsanto, teraz limity CO2 od VW. Kto da więcej? :szczerbaty:

Jozekban

2013-06-30, 22:07
Co oni się na te zanieczyszczenia uparli ?
Może zaczną jeszcze likwidować krówki, bo przecież wydzielają tyle metanu.....

nememg

2013-06-30, 22:16
Jest sobie pani. Mieszka 10 km od szkoły. Jest sprzątaczką w tej szkole. Nie ma żadnych autobusów ani niczego, bo to wieś. Jedyny środek transportu jaki posiada to bardzo stary samochód warty kilka tysięcy złotych. Ta pani ledwo wiąże koniec z końcem, gdy takie coś wprowadzą to nie będzie jej stać na utrzymanie samochodu (i tak paliwo jest już drogie). Więc co? Pani będzie musiała zapie**alać 10km do miejsca pracy żeby wyżywić rodzinę i na pewno nie będzie tego robiła samochodem. Zimą rowerem też nie. Jak żyć?

irish

2013-07-01, 01:08
jedyna szansa na pozbycie sie trupów z rynku, to otwarcie na rynek wschodni. iwan i saszka chetnie kupią nasze wyjeżdżone fury. ale my ich tak chętnie nie sprzedamy dopóki nie bedzie nas stac na lepsze. więc musimy tez wiecej zarabiac.
jak na razie ten rząd robi wszystko żeby wypie**olić stąd młodych/bezrobotnych (wstaw i / lub)
ja powoli tez sie pakuje

Anders Breivik

2013-07-01, 14:54
O wy k***y, a miałem kupować Audi, takiego ch*ja, kupie jakiegoś japońca.

Cham Wredny

2013-07-01, 18:28
No i dobrze, jęździcie tymi swoimi 20 letnimi gównami, co to nie wiadomo czy rozpadnie się teraz czy za parę dni. Bezpieczniej będzie przynajmniej.