18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Japońskie metro

Bloodex • 2013-02-12, 11:18
Rzecznik PKP niestety nie potrafił mi tego wyjaśnić , więc zostawiam to specjalistom .


druh_boruch

2013-02-12, 11:21
harry poter musiał w tym maczać palce

petru23

2013-02-12, 11:29
Witam,

Jako, że jestem specem od spraw wszelakich po powołaniu odpowiedniej komisji śledczej stwierdzam:

Rosjanie użyli działa magnetycznego.

Szczegóły na konferencji prasowej.


longlong7

2013-02-12, 11:33
silnik wytwarza silne pole indukcyjne

tylko przy ruszaniu i hamowaniu

ok...........w4

2013-02-12, 11:42
Spinacze wstały bo będą wysiadać na tej stacji

adresikpuma

2013-02-12, 11:47
te pociagi nie jezdza przy duzych predkosciach dotykajac torów.Śmigaja na "poduszce"magnetycznej ktora unosi delikatnie pociag na torach=to takie pobiezne wyjasnienie,nie chce sie zgłebiac tego tematu bo mnie jeszcze na ministra wezma a złodziejstwa nie lubie

maxvolumePL

2013-02-12, 12:02
Dzięki polu magnetycznemu kolej ta nie ma kontaktu z powierzchnią toru, gdyż praktycznie cały czas unosi się nad nim (przy małych prędkościach niezbędne są koła, gdyż indukuje się wówczas zbyt mała siła, niewystarczająca do utrzymania pociągu w torze). Do realizacji tego zadania wykorzystuje się elektromagnesy wykonane z nadprzewodników (w Japonii) lub konwencjonalne (w Niemczech). Pojazdy mogą przez to rozwijać duże prędkości. Dzięki zastosowaniu magnesów eliminowane jest tarcie kół, które w tradycyjnych pociągach znacznie ogranicza maksymalną prędkość jazdy. Przede wszystkim jednak omija się problem dynamiki koło-szyna, gdzie występują zjawiska o charakterze rezonansowym ograniczające bezpieczny zakres prędkości. Dzięki temu koleje magnetyczne zbliżają się do 600 km/h (rekord świata w prędkości należy do japońskiej wersji pociągu; został osiągnięty 2 grudnia 2003 i wynosi 581 km/h, jest więc o 6 km/h większy od rekordu TGV)

ProVVe

2013-02-12, 12:16
Spinacze z "worda" też muszą jakoś do roboty dojechać... Nie mów, że myślałeś, że on cały czas u Ciebie w kompie siedzi...

bolusi1

2013-02-12, 12:32
po prostu cud

JarekJUHC

2013-02-12, 13:35
Ja tam myslę że jest to nad wózkiem jezdym który jak wiemy jest napedzany elektrycznie. Wytwarzane w nim pole magnetyczne podczas ruszania czy hamowania zapewne jest przyczyną tego zjawiska.

hudziel

2013-02-12, 13:42
Nałykały się viagry.

Un_Nem

2013-02-12, 15:40
salutuja a co moga robic :P w polsce by je ukradli zanim pociag by ruszyl.

Bloodex

2013-02-12, 20:26
un_nem napisał/a:

salutuja a co moga robic :P w polsce by je ukradli zanim pociag by ruszyl.



Może tylko u Ciebie na wsi , w pksach tak kradną ?

JA...........or

2013-02-12, 20:35
"Dzięki polu magnetycznemu kolej ta nie ma kontaktu z powierzchnią toru, gdyż praktycznie cały czas unosi się nad nim (przy małych prędkościach niezbędne są koła, gdyż indukuje się wówczas zbyt mała siła, niewystarczająca do utrzymania pociągu w torze). Do realizacji tego zadania wykorzystuje się elektromagnesy wykonane z nadprzewodników (w Japonii) lub konwencjonalne (w Niemczech). Pojazdy mogą przez to rozwijać duże prędkości. Dzięki zastosowaniu magnesów eliminowane jest tarcie kół, które w tradycyjnych pociągach znacznie ogranicza maksymalną prędkość jazdy. Przede wszystkim jednak omija się problem dynamiki koło-szyna, gdzie występują zjawiska o charakterze rezonansowym ograniczające bezpieczny zakres prędkości. Dzięki temu koleje magnetyczne zbliżają się do 600 km/h (rekord świata w prędkości należy do japońskiej wersji pociągu; został osiągnięty 2 grudnia 2003 i wynosi 581 km/h, jest więc o 6 km/h większy od rekordu TGV) " cytat UP@


pie**olisz Pan gupoty.
To jest zwykle metro a nie kolej opierajaca sie na zasadach ktore przytoczyles.
A unoszenie spinaczy wynika z indukcji elektomagnetycznej jaka pojawia sie przy przeplywnie pradu z tzw, 3 szyny do kolejki metra.
W warszawskim mysle ze mozna byloby spotkac podobne zjawisko