18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Bobby McFerrin o skali pentatonicznej

~Faper Noster • 2012-05-13, 18:04
Ogląda się fajnie, ale nie wiem jak to fachowo opisać gdyż muzykologia jest przedmiotem obcym mi zupełnie.


Bimbeer91

2012-05-14, 19:38
k***a ale faza!!!. Przez przypadek otworzyłem to, ale gdy zobaczyłem tego Typa od razu chciałem zamknąć kartę bo myślałem że szkoda czasu lecz w momencie gdy zobaczyłem, że podskakuje obejrzałem do końca, przeczytam wszystkie komentarze i po wszystkim sam go dałem :shock: :shock: :shock:

aaron666

2012-05-14, 19:53
o kurde w 2:05 ZNIKNĄŁ :D

Vojas44

2012-05-14, 22:11
Moja wypowiedź może zawierać błędy, więc niech jakiś większy spec mnie poprawi. Skala durowa(jońska) C to dźwięki C D E F G A H i znowu C. Razem- 7 dźwięków. Pentatonika z tego to 5 dźwięków, bez F i H. Po prostu te 5 dźwięków jest bardziej uniwersalne i lepiej "siada" w piosenkach. Skale tą uwielbiają gitarzyści, gdyż bardzo łatwo można po niej fajne solówki z dobrym podkładem wykręcić. Co prawda nie zabrzmi się tym jakoś wyrafinowanie, ale większość solówek rockowych zespołów jest grane na pentatonikach( choćby AC/DC). Oczywiście jeśli będziemy używać F i H to zabrzmimy że tak powiem bardziej muzycznie, ale dobrze ograna pentatonika( przykład BB king, grający na a-mol) też może zdziałać cuda. Błędy wybaczcie, jestem dopiero w 2 klasie LO, a muzyka( gitara) to tylko moja pasja.

mikel1994 napisał/a:


A skądże te dane? Oprócz feela nie znam żadnej muzyki która się opiera na samych akordach dur-mol, choć i pewnie w tym przypadku są jakieś wyjątki. Więc gdzie? W bluesie? Chyba nie. W jazzie? W muzyce klasycznej? W rocku i metalu? Też nie? To gdzie... W "muzyce"elektronicznej?


W takim prostym rocku nie używa się generalnie ani akordów durowych( z tercją wielką, odległość 4 półtonów), ani molowych( tercja mała, 3 półtony). Właśnie ta tercja nadaje akordowi charakter- wesoły( dur, major) lub smutny( mol, minor). Używa się za to power chordów, składających się z 2 ( prymy i kwinty) lub 3( prymy, kwinty i oktawy). Przykład- AC/DC. Te akordy nie mają jasno określonego charakteru, właśnie przez brak tercji. Trójdźwięków dur/mol używa się dość często w takich piosenkach ogniskowych, aczkolwiek nierzadko wkradają się tam akordy septymowe, bo po prostu lepiej brzmią.

mikel1994

2012-05-14, 22:44
Vojas44 napisał/a:


W takim prostym rocku nie używa się generalnie ani akordów durowych( z tercją wielką, odległość 4 półtonów), ani molowych( tercja mała, 3 półtony). Właśnie ta tercja nadaje akordowi charakter- wesoły( dur, major) lub smutny( mol, minor). Używa się za to power chordów, składających się z 2 ( prymy i kwinty) lub 3( prymy, kwinty i oktawy). Przykład- AC/DC. Te akordy nie mają jasno określonego charakteru, właśnie przez brak tercji. Trójdźwięków dur/mol używa się dość często w takich piosenkach ogniskowych, aczkolwiek nierzadko wkradają się tam akordy septymowe, bo po prostu lepiej brzmią.



Ale że czemu mi to piszesz?

I fajnie że powodem grania w akompaniamencie akordów septymowych jest to, że lepiej brzmią :o Myślałem, że to dlatego bo zazwyczaj oryginały pochodzą od jakichś bluesbandów i stąd takie brzmienie w oryginale, ale jak widać wiedzy nigdy mało.

Dobra nie piszę o tym już bo zaraz przyjdzie jakiś najman ze średnim i wyższym wykształceniem muzycznym i mnie stąd zmiecie.

Yourichi

2012-05-15, 02:31
mikel1994 napisał/a:


A skądże te dane? Oprócz feela nie znam żadnej muzyki która się opiera na samych akordach dur-mol, choć i pewnie w tym przypadku są jakieś wyjątki. Więc gdzie? W bluesie? Chyba nie. W jazzie? W muzyce klasycznej? W rocku i metalu? Też nie? To gdzie... W "muzyce"elektronicznej?


Nudzi mi się, to ci pokażę, że możesz się mylić.
Linkin Park - Leave Out All The rest

Grałem ze słuchu dlatego wyszło jak wyszło. Akordy to a-mol C-dur F-dur d-mol grane na zmianę.

mikel1994

2012-05-15, 22:12
Masz piwo za to, że chciało Ci się to nagrywać.

Nie chodziło mi o pojedyncze utwory, ale raczej o to że w większości przypadków, we wszystkich popularniejszych gatunkach muzyki się po prostu tak muzyki nie tworzy i te podane 90% było wzięte z dupy. Równie dobrze dla obalenia mojej tezy możnaby podać muzykę Jacka Kaczmarskiego, Lechowicza i innych takich im podobnych, ale nadal nam będzie brakował troszkę do 90%