Rolf van OS w swoim E36 STW, zapie**ala jak szalony. Z ostatniego miejsca, na pudło. Dźwięk jaki wydaje z siebie ta rajdówka, poprostu Według źródła, motor kręci się do 10 000 RPM
Czy mógłby mnie ktoś uświadomić dlaczego w autach takiego przeznaczenia, tak okropnie wyje dyfer(domyślam się że to dyfer... A może to skrzynia?) Ma to związek ze szperą? Może w takich autach są luzy na wałku atakującym? Pytam z czystej ciekawości.
pondito, dźwięk ten wydaje skrzynia. Jest to tzw skrzynia kłowa. Nie posiada synchronizatorów, jak w zwykłej skrzyni, biegi przebija się na "ostro". Dźwięk jest spowodowany przez to, w jaki sposób zębatki zachodzą na siebie. Nie ma tradycyjnego "ślimaka", tylko zęby zachodzą na siebie "na żywca". Wykonana jest z duuuużo trwalszych stopów niż skrzynia tradycyjna. Jedyna wada: Cena około 25 000 PLN
@maxvolumePL, Jak Ci tak na wadze zależy to wypie**ol deskę, wygłuszenia i resztę plastików tylna klapę, błotniki, maskę i zrób je z laminatu jak nie masz pilota to fotel też wyjeb i ew szyby zamień na plastik. Zejdziesz z wagi gdzieś z 50kg i zamontujesz klatkę i tak pewnie będzie lżejszy niż w tej chwili
Lolek11, wszystko jest dalej w fazie rozwojowej. Maska już jest z laminatu, kanapy z tyłu nie ma, fotel musi zostac, deskę miałem już kiedyś wyj***ną, ale jakoś mnie to za bardzo "raziło" w oczy, i źle mi się jeździło, więc wróciła na swoje miejsce. W planie mam jeszcze wrzucenie turbo, albo kompresora, ale niestety żeby dograc to tak jak należy, potrzeba parę tysi wybecalowac. A jak już będzie na podwójnym oddechu, to klatka na pewno trafi do budy
dodam tylko do skrzyni biegów kłowej . Dźwięk ten nie jest dlatego że nie ma " ślimaka " i że " biegi nachodzą żywcem " tylko dlatego, że są to koła o zębach prostych. W autach drogowych skrzynie mają zęby skośne, przez co są ciche. Kiedyś auta drogowe też miały koła o zębach prostych i "wyły" jak to. Zęby są proste dlatego, że przy zębach skośnych nie można by zastosować kłowego mechanizmu zmiany biegów ( praktycznie). przykład spoza rajdu: Ursus 4011 oraz C-360 to licencyjny Zetor 4011, jako że zęby proste sa tańsze w produkcji to w polskich ciągnikach są zęby proste , a w czeskich skośne ( zarówno w zwolnicach jak i w moście) . Skutek : Ursus " wyje " , Zetor nie .