18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Airbus 330

salmonellas • 2012-08-25, 16:51
Czy jakiś specjalista wytłumaczy ten fenomen ? :-)

k!tsuNe

2012-08-26, 01:35
To na pewno tajny rządowy samolot pasażerski pionowego lądowania. To nagranie zapewne zostanie skasowane a wszyscy którzy je widzieli popełnią samobójstwa kilkoma strzałami w głowę.

oumn

2012-08-26, 01:44
Co wy wrony lecacej pod wiatr nie widzieliscie ktora napiera skrzydelkami a wisi w powietrzu?

Anyway dobry wiater ze zrownal ciag samolotu :) Ciekawe zjawisko.

Filo1

2012-08-26, 01:45
dzięki za wrzutę
Swoją drogą A330 to piękna maszynka, ale bardziej mi się podoba 4 silnikowy brat A340 , dokładnie ten sam samolot tylko ma 2 silniki więcej

le...........ce

2012-08-26, 01:51
krz2 napisał/a:



A dla normalnych ludzi: wleciał w tunel powietrzny


A wiesz co to w ogóle? Tylko nie wypie**ol z wikipedią w odpowiedzi.

Filo1

2012-08-26, 03:32
anyway
ch*jnia jak by przestało piździć

wojas30

2012-08-26, 09:27
Co tu tłumaczyć gimbazie. Dla nich istnieją tylko 2 współczynniki przy codziennym poruszaniu się. Powierzchnia ich ryja i gleba z którym ten ryj dość często się styka gdy udają Jackassów. Niestety moje kochane gimbusiki gdy mocno wieje tak jak na filmiku to samolot jak się oderwie od ziemi to jego prędkość można liczyć na 2 sposoby - albo względem ziemi, albo względem powietrza. I mimo że na filmilku samolot ledwo się przemieszcza względem ziemi to na przyrządach ma on prędkość podejrzewam z 300-400 km/h lecąc pod wiatr.

hellmartin

2012-08-26, 13:18
no tak wiatr wieje 400km/h a parasole ch*j stały jak stoją... co tam, że przy 150 domy latają w powietrzu. Fake jak ch*j ale frajerzy tłumaczą jak to wiatr mocny wieje...

Inferno88x

2012-08-26, 13:25
Zjawisko to działa też w drugą stronę. Przy silnym podmuchu "w ogon" samolot może utracić siłę nośną. Z tego powodu przed lądowaniem piloci dostają od kontroli ruchu dokładne dane o kierunku i sile wiatru, żeby wiedzieć od której strony pasa najlepiej lądować. Lądowanie z wiatrem wymagałoby utrzymywania większej niż zazwyczaj prędkości względem pasa, co jest oczywiście niekorzystne.

czemas

2012-08-26, 13:33
mądroki, filozofy..

kajtol

2012-08-26, 15:50
trzeba być debilem, żeby coś takiego odpie**alać. albo super doświadczonym pilotem. prędkość wiatru zmienia się w ciągu kilku sekund w zakresie kilkukrotnych wartości, siła nośna też.

a propos powyższej dyskusji polecam zastanowić się też, dlaczego skoczkowie narciarscy tak bardzo chcą mieć silny wiatr w ryj.

Su...........cz

2012-08-26, 16:04
taajniak napisał/a:

kąt noska do góry aby osiągnąć Z siły nośnej



Chyba chodzi Ci o kąt natarcia, "nosek" nie odgrywa tu żadnej roli (poza ewentualnym wyważeniem środka ciężkości). Latam modelami zdalnie sterowanymi, przy wietrze to normalne zjawisko, można nawet lądować samolotem pionowo...

kajtol napisał/a:

trzeba być debilem, żeby coś takiego odpie**alać. albo super doświadczonym pilotem. prędkość wiatru zmienia się w ciągu kilku sekund w zakresie kilkukrotnych wartości, siła nośna też.



Trochę głupoty wypisujesz, to nie jest szybowiec, tylko samolot, który siłę nośną uzyskuje poprzez ciąg silnika. Słabszy wiatr w natarcie, to większa prędkość i taka sama siła nośna... Chociaż, przy takiej dużej maszynie to i możesz mieć rację.


Pilot faktycznie prze ch*j :D