18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Z cyklu: nie pozyczaj debilowi swojego samochodu...

GameBoy1990 • 2010-02-11, 01:22
...bo zamiast palic gum, rozpie**oli Ci silnik.


Furronica

2010-02-11, 13:46
Silnik ''wysunął kopyto'' czyli korbowód bokiem wyszedł, rozwalając blok. Probably.

Gaucho

2010-02-11, 14:05
Nikt nie podał prawidłowej odpowiedzi: wybuchło sprzęgło.
Skąd wiem? http://www.wykop.pl/link/297376/jak-nie-nalezy-probowac-palic-gumy
Ostatnio zostałem zjechany za komentarz 'otwieram sadistic a tu wykop', wiem że nie wszyscy przeglądają wykop (bo by wiedzieli że to sprzęgło :-P ) ale sporo tu kopiowania z innych portali (parę miechów temu była krucjata przeciwko wstawianiu demotywatorów) i coraz mniej się od siebie różnią.
Ale proszę, krytykujcie :emo:

makarony

2010-02-11, 14:27
Ja miałem to samo z rowerem. Dałem za wysoką przezutke mi sie zębatka zaczęła palić

ferro

2010-02-11, 15:35
18kamel napisał/a:

DjExit
tam bylo duzo wieksza moc kolego niz ma twoj diesel. To była benzyna o dosc duzej pojemnosci. Kolo chciał palic gume z wcisinietym hamulcem buhahah amerykanski idiota(pomylil mu sie pedal hamulca z recznym czy co?) debil i tyle.




do palenia gumy samochody maja odlączone tylne hamulce wiec pali sie gume z wcisnietym hamulcem ;) oczywiscie w RWD

zeta

2010-02-11, 16:10
midasroox napisał/a:

ocb w tym samozapłonie bo mnie zaciekawiło :D



Najprościej mówiąc, w niesprawnym silniku olej zaczyna się przedostawać przez uszczelnienia do komory spalania (często dzieje się tak, że turbosprężarka ma niesprawne uszczelnienia i olej dostaje się wraz z powietrzem do cylindra) i jest sprężany przez co rośnie jego temperatura i dochodzi do jego samozapłonu. Najczęściej dzieje się tak, w niesprawnych i bardzo mocno rozgrzanych silnikach. Jest to nieciekawe zjawisko bo praktycznie nie do zatrzymania (tj. silnik zatrzyma się gdy coś nie wytrzyma tak krytycznych obrotów i ulegnie zniszczeniu).

Wiem, że trochę doj***łem ale myślę, że to przybliży temat ;)

cyrkielek

2010-02-11, 16:17
zeta napisał/a:



Najprościej mówiąc, w niesprawnym silniku olej zaczyna się przedostawać przez uszczelnienia do komory spalania (często dzieje się tak, że turbosprężarka ma niesprawne uszczelnienia i olej dostaje się wraz z powietrzem do cylindra) i jest sprężany przez co rośnie jego temperatura i dochodzi do jego samozapłonu. Najczęściej dzieje się tak, w niesprawnych i bardzo mocno rozgrzanych silnikach. Jest to nieciekawe zjawisko bo praktycznie nie do zatrzymania (tj. silnik zatrzyma się gdy coś nie wytrzyma tak krytycznych obrotów i ulegnie zniszczeniu).

Wiem, że trochę doj***łem ale myślę, że to przybliży temat ;)


Czyli albo wbijamy 6 bieg i rozpie**alamy korbę ,albo sam zgaśnie z zatarcia ? :D ,nie ma innej opcji na zatrzymanie takiego potwora nawet odcięcie dopływu powietrza ?
Bo sam miałem kiedyś inny przypadek ,w Ford Galaxy poszła nam turbina,ledwo 70km/h ,biały dym i cała ulica nasza ,żle wspominam tą wycieczkę.

zeta

2010-02-11, 16:40
midasroox napisał/a:


Czyli albo wbijamy 6 bieg i rozpie**alamy korbę ,albo sam zgaśnie z zatarcia ? :D ,nie ma innej opcji na zatrzymanie takiego potwora nawet odcięcie dopływu powietrza ?
Bo sam miałem kiedyś inny przypadek ,w Ford Galaxy poszła nam turbina,ledwo 70km/h ,biały dym i cała ulica nasza ,żle wspominam tą wycieczkę.



Teoretycznie można zatrzymać silnik przez zaciągnięcie ręcznego, wrzucenie biegu i nagłe puszczenie sprzęgła. Jednak w praktyce jeśli sprzęgło jest już zmęczone to może się po prostu ślizgać. Dopływ powietrza też można odciąć, tylko jak to zrobisz?

Skuteczna rada jest tylko jedna : dbać o silnik.

cyrkielek

2010-02-11, 16:49
Sa pewnie jakieś ruskie sposoby,ale na 100% dbanie o silnik jest chyba najlepszym pomysłem :D

DjExit

2010-02-11, 18:24
@mcmt chodzi mi oto ze porównywalny silnik diesla do bęzyny, tzn ta sama moc ma wyższy moment. Poza tym diesle są naturalnie mocniejsze, dużo cięższe bloki silnika i wszystko wysokociśnieniowe. I oczywiście mają swoje dieslowskie problemy tak jak pokazałeś ten samozapłon. Ciekawi menie jedynie czy TDI sterowane ECU też jest na to podatne, przecież jak ECU nie każe wtryskowi podać paliwa to nie ma co się zapalić, chyba, że przez kolektor dolotowy olej leje się jak z kranu. Wtedy to przytkać ręką wlot powietrza bo nie widzę innego wyjścia żeby nie zniszczyć silnika..

mcmt

2010-02-11, 19:35
DjExit napisał/a:

@mcmt chodzi mi oto ze porównywalny silnik diesla do bęzyny, tzn ta sama moc ma wyższy moment. Poza tym diesle są naturalnie mocniejsze, dużo cięższe bloki silnika i wszystko wysokociśnieniowe. I oczywiście mają swoje dieslowskie problemy tak jak pokazałeś ten samozapłon. Ciekawi menie jedynie czy TDI sterowane ECU też jest na to podatne, przecież jak ECU nie każe wtryskowi podać paliwa to nie ma co się zapalić, chyba, że przez kolektor dolotowy olej leje się jak z kranu. Wtedy to przytkać ręką wlot powietrza bo nie widzę innego wyjścia żeby nie zniszczyć silnika..


:facepalm:
Ty widzisz i nie grzmisz...
Angazowalem sie w wiele dyskusji z ludzmi, ktorzy na prawde maja o tym pojecie na bmw-klub.pl . Poszukaj tam, wielu rzeczy sie dowiesz i nauczysz.


Bardzo mi przykro, ze musze cie rozczarowac, ale jedyna zaleta diesla jest ekonomia - to jest konkluzja z kazdej debaty typu "diesel kontra benzyna".

DjExit napisał/a:

diesle są naturalnie mocniejsze


:facepalm2: Nie moge tego czytac...

DjExit

2010-02-11, 20:09
K*rwa mać. Posłużę się przykładem Golf III TDI (1Z) jako diesla i benzyna Golf III 1.8 GT (ACC). Obydwa modele mają tą samą moc tj 66kW (90KM) przy czym TDI ma 202Nm momentu obrotowego a benzyna 145Nm, więc nie mam racji ? Pisząc "diesle są naturalnie mocniejsze" pisałem w kontekście ich konstrukcji, muszą być mocniejsze bo wytrzymują większe ciśnienie, wyższy moment obrotowy i blok silnika więcej waży. Co tu jest do cholery nie zrozumiałego ? Tak się składa, że obracam się wśród poważnych ludzi w realu a nie na forum, którzy mają pojęcie o silnikach. Jakaś kolejna bezsensowna riposta ? Czekam..

zeta

2010-02-11, 21:30
DjExit napisał/a:

@mcmt chodzi mi oto ze porównywalny silnik diesla do bęzyny, tzn ta sama moc ma wyższy moment. Poza tym diesle są naturalnie mocniejsze, dużo cięższe bloki silnika i wszystko wysokociśnieniowe. I oczywiście mają swoje dieslowskie problemy tak jak pokazałeś ten samozapłon. Ciekawi menie jedynie czy TDI sterowane ECU też jest na to podatne, przecież jak ECU nie każe wtryskowi podać paliwa to nie ma co się zapalić, chyba, że przez kolektor dolotowy olej leje się jak z kranu. Wtedy to przytkać ręką wlot powietrza bo nie widzę innego wyjścia żeby nie zniszczyć silnika..



Był kiedyś taki student na Politechnice Wrocławskiej, który chciał sprawdzić, jak bardzo turbosprężarka zasysa powietrze. No więc podszedł do chodzącego silnika (na stanowisku badawczym) i przyłożył rękę. Jakie było jego ździwienie gdy nagle silnik stanął a on nie miał 2 palcy bo turbina mu je zassała. Więc jeśli myślisz, że możesz zapchać wlot do filtra ręką albo jakąś szmatką to się mylisz. A ECU nie ma tu nic do roboty, zapala się olej który leci z turbiny przez kolektor do silnika a nie paliwo.

DjExit napisał/a:

K*rwa mać. Posłużę się przykładem Golf III TDI (1Z) jako diesla i benzyna Golf III 1.8 GT (ACC). Obydwa modele mają tą samą moc tj 66kW (90KM) przy czym TDI ma 202Nm momentu obrotowego a benzyna 145Nm, więc nie mam racji ? Pisząc "diesle są naturalnie mocniejsze" pisałem w kontekście ich konstrukcji, muszą być mocniejsze bo wytrzymują większe ciśnienie, wyższy moment obrotowy i blok silnika więcej waży. Co tu jest do cholery nie zrozumiałego ? Tak się składa, że obracam się wśród poważnych ludzi w realu a nie na forum, którzy mają pojęcie o silnikach. Jakaś kolejna bezsensowna riposta ? Czekam..



Jeśli chodzi o generowaną moc oraz moment obrotowy do Diesel ssie pałe. Wysoki moment obrotowy TD wynika z wysokiego ciśnienia użytecznego, które jest (w skrócie) efektem wysokiego ciśnienia powietrza dostarczanego do cylindra. Mówiąc krótko, diesel bez turbosprężarki to słaby klekot. A wysoki moment obrotowy turbodiesli można sobie wsadzić między bajki bo zakres obrotów TD to od 1000-4500 1/obr a turbobenzyny to 1000-6500 1/obr a to jest gigantyczna różnica.

No to trochę przynudziłem ;-)

DjExit

2010-02-11, 21:42
Wiedziałem, że zaraz będzie dyskusja diesel vs benzyna.. Dla każdego jest inna miara "lepszości", dla mnie lepszy silnik to taki o wyższej sprawności czyli generujący więcej mocy z tej samej ilości paliwa albo mniej palący przy tej samej mocy. Kolego wyżej podajesz przykład wolnossącego diesla, ale czy takie się produkuje ? Już od kilku lat na rynku nie widziałem wolnossącego diesla, więc na dzień dzisiejszy turbodowałowany diesel można uznać za normalny a co za tym idzie porównując silnik diesla i benzynowy porównujemy "przeciętne" jednostki, czyli wolnossącego benzyniaka i turbodoładowanego diesla. A co do zatkania kolektora ssącego to gdzie w TDI możesz wsadzić łapę do turbo ? Przed turbosprężarką jest kawał rury i filtr powietrza, więc lepiej zaryzykować zatykając wlot powietrza nawet bluzą czy inną szmatą niż czekać aż się silnik zesra.

zeta

2010-02-11, 22:02
DjExit napisał/a:

Kolego wyżej podajesz przykład wolnossącego diesla, ale czy takie się produkuje ? Już od kilku lat na rynku nie widziałem wolnossącego diesla, więc na dzień dzisiejszy turbodoładowany diesel można uznać za normalny...



No tak, a 2.0Sdi to zmywarka. Śmieszy mnie takie gadanie fanów diesla, że Diesel ma wyższą moc, moment, bla bla bla. Krótka piłka, jeżeli porównujesz silniki to albo oba wolnossące albo oba turbo. Apropos turbo to samo stosowanie turbosprężarki w dieslu jest zaprzeczeniem wysokiej mocy/momentu w Dieslach bo bez niej taki silnik jest słabszy od mojej (wiekowej) pralki.

A jeśli w samochodzie kręci Cię to, że spali 3l na 100 to nie mamy o czym rozmawiać...