18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Wsadził turbinkę do 325i

mcmt • 2011-04-17, 20:51
Choć jestem przeciwnikiem przeróbek to trzeba przyznać, że 600hp, 800Nm urywa dupę a tyle osiągnąć z 2.5L silnika to sztuka...


pony007

2011-04-18, 10:24
Taka prawda, wsadzenie turbiny do samochodu to żadna sztuka, najprostszy sposób na podniesienie mocy, zerowy pokaz kreatywności inżynierów. W latach 70 ścigały się BMW z silnikami 1500ccm osiągające 450KM właśnie za sprawą turbiny. Wysilenie silnika wolnossącego to inna sprawa, każdy komponent trzeba wzmocnić, zastosować zmienne fazy rozrządu itp. Po prostu pomyśleć. Np. tak wyszydzane przez wielu Renault ma w ofercie niepozorne Clio Sport, dwa litry pojemności i 200KM. A nie jakieś złomy szpanujące sterydami osiągniętymi wyłącznie dmuchnięciem z turbo...

snik0

2011-04-18, 10:31
pony007 napisał/a:

Taka prawda, wsadzenie turbiny do samochodu to żadna sztuka, najprostszy sposób na podniesienie mocy, zerowy pokaz kreatywności inżynierów. W latach 70 ścigały się BMW z silnikami 1500ccm osiągające 450KM właśnie za sprawą turbiny. Wysilenie silnika wolnossącego to inna sprawa, każdy komponent trzeba wzmocnić, zastosować zmienne fazy rozrządu itp. Po prostu pomyśleć. Np. tak wyszydzane przez wielu Renault ma w ofercie niepozorne Clio Sport, dwa litry pojemności i 200KM. A nie jakieś złomy szpanujące sterydami osiągniętymi wyłącznie dmuchnięciem z turbo...


troll harder :)

Vindic

2011-04-18, 11:28
czuly_barbarzynca napisał/a:


magnetyzer



A Święty Piotr na obrazku ile koni dodaje?

Earth

2011-04-18, 12:24
Dupę urywa. Takie auto zobaczcie sobie z boku, albo najlepiej ze swojego samochodu.

czajka

2011-04-18, 12:39
pony007, zabawa z n/a konczy sie na niskich przyrostach, dolot, wydech, wałki ostrzejsze, strojenie itp i uzyskasz ok 50KM (zalezy w jakim aucie)
A wsadzić turbine i dmuchnąć na 600KM to też żadna sztuka dla Ciebie?

Go...........ay

2011-04-18, 12:54
ciekawe ile sprzęgło wytrzyma

yangi

2011-04-18, 13:58
"Malina! My tu mieliśmy skręcić, eeee!"

Tyler.

2011-04-18, 14:44
Zdziwiło mnie że nikt nie pisze ze wieśniak w BMW. A jak by kogoś kusiło to: dresy i wieśniaki przesiadły się do Audi :)


A jak chodzi o stosunek mocy do pojemności to:
BMW 1000 RR ma 193 KM z 999cc :)
Yamaha R1(6 generacji) ma 182 KM z 998cc
Honda 1000RR ma 178 KM z 1000cc

Wszystkie produkowane seryjnie :)

Vindic

2011-04-18, 14:46
Tyler. napisał/a:

A jak chodzi o stosunek mocy do pojemności to:
BMW 1000 RR ma 193 KM z 999cc :)
Yamaha R1(6 generacji) ma 182 KM z 998cc
Honda 1000RR ma 178 KM z 1000cc

Wszystkie produkowane seryjnie :)



Porównujesz motory które kręcą się do kilkunastu tysięcy obrotów z silnikami samochodowymi?

dziaduuu

2011-04-18, 14:54
motor za 5 tys bedzie smigal lepiej...no i mnie spali

borisklinga

2011-04-18, 15:16
sa tez samochody z silnikami wysokoobrotowymi, np honda prelude kreci sie do 11tys, sa tez silniki ROTAX, czyli wankla i tym sposobem z zilnika 1.3 mamy 240 KM jak w mazdzie RX8

~Conscribo

2011-04-18, 15:37
borisklinga napisał/a:

wankla



piękne silniczki...

mcmt

2011-04-18, 15:56
Conscribo napisał/a:


borisklinga napisał/a:

wankla


piękne silniczki...


:facepalm: 150kkm i po silniczku... To, że inne, nie znaczy, że lepsze.

czuly_barbarzynca napisał/a:

magikp1 napisał/a:

: szału ni ma..
silniki nissana można podkręcić do takich osiągów bez większych przeróbek (skyline, 200SX)


ja tak podkrecilem dełu tiko do 500 kuni - magnetyzer, LPG z duzym reduktorem, sportowe dywaniki i szpojler aby zwiekszyc docisk tylnej osi bo sie zrobil nadsterowny

magikp1 napisał/a:

ja tak podkrecilem dełu tiko do 500 kuni - magnetyzer, LPG z duzym reduktorem, sportowe dywaniki i szpojler aby zwiekszyc docisk tylnej osi bo sie zrobil nadsterowny



codziennie rano takie spotykam pod kosciolem gdy jade na roraty moim dełuu


:mrgreen:


pony007 napisał/a:

Taka prawda, wsadzenie turbiny do samochodu to żadna sztuka, najprostszy sposób na podniesienie mocy, zerowy pokaz kreatywności inżynierów. W latach 70 ścigały się BMW z silnikami 1500ccm osiągające 450KM właśnie za sprawą turbiny. Wysilenie silnika wolnossącego to inna sprawa, każdy komponent trzeba wzmocnić, zastosować zmienne fazy rozrządu itp. Po prostu pomyśleć. Np. tak wyszydzane przez wielu Renault ma w ofercie niepozorne Clio Sport, dwa litry pojemności i 200KM. A nie jakieś złomy szpanujące sterydami osiągniętymi wyłącznie dmuchnięciem z turbo...


Coś w tym jest, również lubię duże i wolnossące, ale tendencje są niestety inne.

Go...........ay

2011-04-18, 15:56
Tyler. napisał/a:

Zdziwiło mnie że nikt nie pisze ze wieśniak w BMW. A jak by kogoś kusiło to: dresy i wieśniaki przesiadły się do Audi :)


A jak chodzi o stosunek mocy do pojemności to:
BMW 1000 RR ma 193 KM z 999cc :)
Yamaha R1(6 generacji) ma 182 KM z 998cc
Honda 1000RR ma 178 KM z 1000cc

Wszystkie produkowane seryjnie :)



nooo to porównanie jak gówna do obiadu... jedno to motocykle a drugie to ważące prawie 2 tony pojazdy hehe

:facepalm: 150kkm i po silniczku... To, że inne, nie znaczy, że lepsze.


Wankla zarżnąć to trzeba być lewym jedne z lepszych silników

mcmt

2011-04-18, 16:14
Jedne z najbardziej problematycznych silników. Co chwilę się psują i szybko zużywają. Spore problemy z chłodzeniem. Dopiero od Mazdy RX8 można mówić o porównaniu do silnika tłokowego.