saper, do jakich celów zatem jest pseudo-terenówka?
Wygody, bezpieczenstwa, luksusu, a i czesto bardziej praktyczny, gdy trzeba zjechac z drogi lub pojezdzic po gorach. Wszystko jest dla ludzi; zalezy co kto potrzebuje.
Albo to technikum przypadkiem skończyłeś, albo nie przeczytałeś co bezmyślnie napisałeś...
Reduktor nie ma za zadanie przenosić napędu na przednią czy tylną oś, tylko jak nazwa wskazuje REDUKOWAĆ w tym wypadku zmniejszać przełożenie, a tym samym powiekszać moment obrotowy na kołach.
A blokada do reduktora to juz calkiem sie ma jak piernik do wiatraka. Blokade masz w moście a reduktor przy skrzyni biegów.
Widzę, że tylko tym defenderem jeździsz, pewnie ze starym po zakupy...
Proszę cwaniaku, Przedstaw mi budowę reduktora w LR.
Racja, użyłem "potocznej" nazwy używanej we wszystkich warsztatach i przez wszystkich którzy tą markę znają.
TransferBox skłąda się z dwóch przełożeń oraz z biegu jałowego. Przełożenie szosowe oraz terenowe.
Jest kilkanaście typów "reduktorów" każdy ma inne przełożenie główne
Przełożenia te są przenoszone na tzw: środkowy ukłąd różnicowy, który ma za zadanie równomiernie przenosić napęd na tą oś która ma najmniejszy opór. a blokada tego dyferencjału to właśnie difflock
Nie pisz takich bzdur, bo mnie nie znasz...
a do sklepu prowadzam się VW typ 3
Pozdrawiam Ciebie serdecznie oraz pozostałych użytkowników i życzę stosunkowo udanej nocy.