18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Przykra prawda o współczesnych grach

le...........65 • 2012-09-21, 00:37
Krótki a jakże prawdziwy obraz tego jak "pisane" są obecnie gry, na których nasze pociechy (i my) piłują sobie zwoje mózgowe. Autor posiłkując się starym dobrym Quake'iem pokazuje jak niewiele wymagają od nas współczesne produkcje :-| i jak to się robiło kiedyś :mrgreen: ... Dorastający w latach 90' wiedzą o co chodzi.




rocket jump ftw!

MorbidGod

2012-09-21, 13:13
Wyłączyłem jak koleś zaczął wzdychać jakby konia tłukł. Wtf k***a?

Pa...........an

2012-09-21, 13:37
Nie przesadzajmy z tym, że obecnie wychodzą same gówna. Mamy przecież całą masę gier które piętrzą przed graczami wyzwania (dobre erpegi, H&S, symulatory) lub oferują zabawę w starym stylu (Serious Sam 3, Tribes, Hard Reset).

A wkrótce pojawi się:
- nowy Painkiller (marka wróciła do Polaków i korzystają z najnowszej wersji UE3).
- XCOM (wyśrubowany poziom trudności)
- Hitman Rozgrzeszenie (na najwyższym poziomie trudności będzie można grać tak jak dotychczas i ma być trudno; niższe to już ukłon w stronę casuali) :)




gutol

2012-09-21, 13:55
A jest tak dlatego że teraz wszystkie gry robione są dla dzieci, trochę jak zabawki. Gra nie może być trudna bo wtedy się nie kupi, będzie mała złe oceny w internetach bo "AI jest zwalone bo cie zabija 3 strzałami a nie 20". Np. "Brink" to trudna gra i ma też dużo akcji, ale słabo się sprzedała (mnie się bardzo podoba, polecam)

Hu...........ia

2012-09-21, 13:59
legion665 napisał/a:

Autor posiłkując się starym dobrym Quake'iem pokazuje jak niewiele wymagają od nas współczesne produkcje...



No tak... Bo przykładowo jakiś gimbus robiłby rocket jump na quad damage...

mr_9mm

2012-09-21, 14:09
Ja wychowałem się na commodore c64, później dopiero komp był (coś koło 2000 roku).
@Pan Kapitan
Ostatnio grałem w Bulletstorm, jak dla mnie najlepsza strzelanka w jaką kiedykolwiek grałem. I nie chodzi o grafike (na to nie patrzę). Tam człowiek odpoczywa tylko na cut-scenkach. Odpoczynek w samej grze to max 10-20sekund, cały czas jest piękna, soczysta napierd*lanka. Nagłe zwroty akcji: walczysz z jakimiś dzikusami, uciekasz do pociagu, nagle urywa się wielkie koło od mechanizmu które zaczyna nas "gonić", do pościgu dołączają sie kolejne dzikusy, itd. A z resztą zobaczcie sami:

Tutaj scena "pościgu"

No i te teksty bohaterów. Wojskowy humor jak to mówią. (cyt. "k***a ale mnie przestarszyłeś, prawie ch*j mi odpadł") Istny majstersztyk.

A że zrobiona przez Polaków to już inna sprawa.
Są gusta i guściki. Jeden lubi pierwszego Doom-a, a inny najnowszą część serii Need for Speed. Dlatego rynek gier jest tak bardzo zróżnicowany. Według mnie jest teraz moda na tzw "interaktywne filmy", na jedno przejście. Jednoliniowość to cena za filmową fabułe.

Dżoker

2012-09-21, 14:21
"Dark Souls" i tyle w temacie. Wszyscy pie**olą "o ja jebe, jakie gówna teraz robią, kiedyś było zajebiściej", a nie orientują się nawet w nowych produkcjach. A więc przybliżę grę "Dark Souls":
Jest to jedna z najtrudniejszych, jak nie najtrudniejsza gra tej generacji (ktoś zaraz dojebie, że i tak łatwe bo nowe i ch*jowy Torment jest lepszy i trudniejszy. Tak, Torment jest dla mnie ch*jowy, BG i Fallouty go rozpie**alają fabułą, klimatem i całym systemem). Trzeba mieć obmyślaną taktykę na walkę z każdym bossem, a bossowie to nie tylko większe moby z wcześniejszej fazy gry tylko niekiedy wielcy, twardzi sk***iele którzy dwoma ciosami mogą rozj***ć bohatera.
Szykuje się nowy Baldurs Gate (chociaż raczej odświeżony stary), twórcy Planescape Torment coś mówili, że tworzą, dość niedawno wyszedł Black Mesa Source (obowiązkowo dla fanów pierwszego Half Life'a), osobiście czekam na Dishonored, jest Dragon Age które wymaga od gracza myślenia, są strategie które też wymagają niejako logicznego myślenia, są gry indie, jest od ch*ja tytułów dobrych, bardzo dobrych, trudnych, tylko nie mają takiej promocji jak kiedyś, bo jakby nie patrzeć to gry komputerowe, to rozrywka i hobby, więc nie powinny denerwować graczy (nic nie poradzimy, że większość graczy to dzieci i płaczą na każdym wyzwaniu) co nie zmienia faktu, że jak ktoś chce to znajdzie z nowych gier tytuł dla siebie.

Zl...........ny

2012-09-21, 14:22
Najgorsze intro ever :-?

Pa...........an

2012-09-21, 14:24
Bulletstorm to takie Serious Duty - trochę z CoD-a, a trochę z SS. Zajebista gra.

gutol

2012-09-21, 14:28
@Dżoker
Piweczko, Dark Souls kupiłem w dniu premiery. Polecam grać na padzie tak najlepiej!

Kuriki

2012-09-21, 14:54
@Dżoker No nie przesadzaj! Dark Souls można przejść z palcem w nosie, grając językiem i równocześnie pisząc pracę magisterską na "na wczoraj".

Mathiuser

2012-09-21, 14:55
Jak się gra tylko w FPSy i amerykańskie produkcje to tak jest.

le...........65

2012-09-21, 15:08
Ten film to ilustracja jak niskie są wymagania współczesnego gracza, więc wywody na temat używanej kiedyś technologii czy posiadanego budżetu na produkcję mijają się z celem. Chodzi głównie o to, że grając we współczesny shooter, grę przechodzi się na zasadzie mechanicznego strzelania i podążaniem za strzałką. Jak dla mnie jest to zabijanie kreatywności, którą my (pokolenie starszych graczy) musieliśmy się wykazywać (ba! kiedyś bez wykombinowania jakiegoś nietypowego posunięcia trudno było cokolwiek przejść lub odnaleźć "secret area").
Dzisiaj grając w shooter typu Call of Duty potrzebuję około 6h by skończyć grę, trochę więcej by zrobić to samo na hard, gra kosztowała np 59zł, no to kuźwa już za te 59zł kupisz sobie skrzynkę dobrego piwa i zaprosisz znajomych i przez te 6h lepiej się zabawisz niż przy takiej gierce. Kiedyś za grę (np Aliens vs Predator) zapłaciłem bo była tego warta, a dzisiejsze tytuły stawiają zbyt nisko poprzeczkę by mnie wciągnąć :/
Cały rynek komputerowy idzie w stronę ulepszania grafiki i podkładania głosu przez sławnych ludzi, i nie dlatego że to jest łatwiejsze do wykonania (bo wcale nie jest), ale w skomplikowanej grze przy której trzeba być pomysłowym, szybkim i co poziom wymyślać nowe taktyki współczesny gracz nie dałby sobie rady, więc nie byłby klientem.

bo...........ę

2012-09-21, 15:20
A chyba najlepszym przykładem na zabicie "ducha gry" jest Fallout 3. R.I.P Fallout

smiechlem

2012-09-21, 15:35
@up

Nie pie**ol. Fallout 3 to jest zwykła kaszanka. Zagraj nawet w IV New Vegas i poczekaj na 4 bo te części są warte uwagi.