18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

PKP - Warszawa-Łódź

ASAKKU • 2013-05-28, 18:42
Taki oto dzisiejszy-optymistyczny artykulik o naszych kochanych PKP.


"Rekord na kolei. Remont torów z Łodzi potrwa 10 lat"


Źródło: gazeta.pl

Kolejny rekord na kolei. Aż dziesięć lat będzie trwał łącznie remont 130-kilometrowego odcinka torów z Warszawy do Łodzi. Kolejarze ogłosili, że wszystkie prace skończą się dopiero jesienią 2015 r.
Remont kluczowego fragmentu ze Skierniewic do Warszawy będzie więc finiszował blisko trzy i pół roku później, niż planowano. Podpisana w 2010 r. umowa z Przedsiębiorstwem Napraw Infrastruktury zakładała, że wszystkie roboty skończą się tuż przed Euro 2012. Firma jednak ociągała się z pracami, potem popadła w tarapaty finansowe, aż w końcu we wrześniu zeszłego roku sąd ogłosił jej upadłość. Od tamtego czasu roboty zamarły.

Po długich negocjacjach prace mają być wznowione w czerwcu. Kolejarze dogadali się właśnie z nowym liderem konsorcjum, które ma przebudować odcinek Skierniewice - Warszawa. Będzie nim Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe. Prace będą sukcesywnie zbliżać się w stronę stolicy. Sporych kłopotów na torach można się spodziewać zwłaszcza podczas przebudowy torów od Grodziska Mazowieckiego. Na tym odcinku jeżdżą też pociągi do Centralnej Magistrali Kolejowej i dalej do Katowic czy Krakowa. Remont znowu wydłuży czas przejazdu na tych trasach. Wiadomo za to, że prace na tym odcinku mają się skończyć w grudniu 2014 r., bo wtedy na tory m.in. do Krakowa i Katowic mają wyjechać szybkie składy Pendolino. Za to aż do jesieni 2015 r. będzie remontowany odcinek z Grodziska Mazowieckiego do Żyrardowa. Dodatkowo do lutego 2015 r. ma potrwać budowa podziemnego dworca Łódź Fabryczna, który teraz jest zamknięty dla pociągów (pasażerowie wysiadają m.in. na stacjach na Widzewie).


A poniżej zdjęcie wykonane na stacji w Skierniewicach w 1995 r.




Skierniewice, 18.06.1995 r. przejazd TGV relacji Warszawa Wschodnia - Łódź Fabryczna. Skan z odbitki kolorowej.

Autor: nie jestem pewien, ale chyba koleś o inicjałach A.C. - mieszkaniec Skierniewic. Nie chcę wpisywać jego danych bez jego zgody.

Źródło: FB

LICH0

2013-05-28, 18:50
XasakkuX napisał/a:


Źródło: gazeta.pl




myślałeś, że nikt nie zauważy? GóWna nie czytaj!


ASAKKU

2013-05-28, 18:55
Libertinus napisał/a:




myślałeś, że nikt nie zauważy? GóWna nie czytaj!

Obrazek



Tak i dlatego jebnąłem na czerwono :homer:

Poza tym k***a mieszkam w Skierniewicach patałachu...

LICH0

2013-05-28, 18:57
XasakkuX napisał/a:



Tak i dlatego jebnąłem na czerwono :homer:

Poza tym k***a mieszkam w Skierniewicach patałachu...





Nie zużyj całej na jeden raz :ok:

ASAKKU

2013-05-28, 19:06
@up - brawo za oryginalność i inwencję twórczą. Jak na Fana braci ksero, to dość ubogo...

A co tam u twojej żonki Adasia, o rdzennie polsko brzmiącym nazwisku "Hofman"???

LICH0

2013-05-28, 19:18
Dziękuje. Wszystko dobrze.
ps. masz od niej pozdrowienia :*

Miisiek89

2013-05-28, 21:28
Rekord to na polskich torach zrobiło Pendolino, lekko ponad 250 km/h w 1994 r. Tak przy okazji w sierpniu PKP IC dostanie pierwsze składy zakupionych własnie Pendolino ;)

Nie narzekajcie tyle...

Loaloa

2013-05-29, 03:41
Torów do Łodzi nie powinni remontować, tylko je rozebrać.

ASAKKU

2013-05-29, 10:14
Miisiek89 napisał/a:

Rekord to na polskich torach zrobiło Pendolino, lekko ponad 250 km/h w 1994 r. Tak przy okazji w sierpniu PKP IC dostanie pierwsze składy zakupionych własnie Pendolino ;)

Nie narzekajcie tyle...



A na ch*j nam te Pendolino jak nie rozwiną takich prędkości bo:
1. Przepsiy zezwalają jazdę ponad 130 km/h jeżeli jest co najmniej 2 maszynistów (a tego u nas deficyt).
2. Z infrastrukturą się pie**olą od dziesiątków lat, mimo że zaraz po II wojnie św. na trasie Łódź-Warszawa pociągi pomykały ok. 200 km/h.

I jako bonus:
3. "Tory też były złe" :mrgreen:

MorbidGod

2013-05-29, 10:21
Biorąc pod uwagę obecną kolej to, superszybkie sp***olino będą szybsze od ekspresów, o całe kilkanaście minut. Od osobowych, aż pół godziny!! Przynajmniej na początku nie będą tam skakały pasożyty po tapicerze.

borisklinga

2013-05-29, 11:30
nie mamy dróg, nie mamy torów :D strategicznie jest to bardzo dobre, bardzo utrudniomy poruszanie sie wojsk agresora przez nasze terytorium

RustyRat

2013-05-29, 12:47
"Pendolino" ? W tym przypadku to chyba "sp***olino"

takija

2013-05-29, 19:40
RustyRat napisał/a:

"Pendolino" ? W tym przypadku to chyba "sp***olino"



ale jesteś oryginalny...

zozur

2013-05-31, 07:22
patrze na tą młodzież i nie wiem skąd w was taka fascynacja jarkiem. Chyba ledwie po gimbazie jesteście i nie pamiętacie co było jak oni rządzili właśnie tak rządzili z lepperem i giertychem hahaah, że po dwóch latach ich w p*zd** wyje****. Z drugiej strony bardzo nagonka jest na homoseksualistów itd są na topie może coś w tym jest zapędy tego gościa są nie znane ten hoffman, koty i w ogóle .... może to kręci młodych ? :D

MihauIC

2013-05-31, 07:36
XasakkuX napisał/a:


2. Z infrastrukturą się pie**olą od dziesiątków lat, mimo że zaraz po II wojnie św. na trasie Łódź-Warszawa pociągi pomykały ok. 200 km/h.


Chyba k***a samolotem... Ciekawe k***a czym się rozbujali do tych rzekomych 200 na godzinę?