18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Najwięszy silnik cieplny zbudowany na świecie

synmackazklanu • 2012-07-30, 01:08
Mój pierwszy post, pisałem sam więc jak jakieś błędy to sorry.




Największy silnik diesla na świecie. Pierwszy 14 cylindrowy, wolnoobrotowy silnik okrętowy został zainstalowany 1-go września 2006 roku na kontenerowcu. Dostarczony przez korporację Wartsila, 14 cylindrowy RT-flex96C jest również najmocniejszym silnikiem zbudowanym na świecie o mocy 80,080 kW ok. 108,920 bhp przy 102 obr/min.

14 cylindrowy RT-flex96C jest głównym przełomem dla napędów statkowych. Poszerza to dostępną moc dla odpowiadających nowym generacją statków kontenerowych, niezawodne silniki zaprojektowane z kompletną elastycznością technologii common-rail.

Tradycyjnie silniki wolnoobrotowe były budowane z maksymalną liczbą cylindrów wynoszącą 12. W tym przypadku zdecydowano się na budowę 14 cylindrowego silnika dającego większe możliwości w zakresie dostępnej mocy.



System zasilania paliwem common-rail daje bardzo dużo możliwości dla armatorów statków oraz eksploatatorów dając możliwość najlepszej efektywności pracy silnika w szerokim zakresie mocy od cząstkowych do nominalnych, zapewniając przy tym maksymalną ekonomię działania i przyjazną pracę silnika na środowisko.

W dzisiejszych czasach statki o tych mocach w skutek kryzysu jaki dopadł okrętownictwo pływają głównie w zakresach 30-40% mocy nominalnych dając oszczędności dzięki zmniejszonej konsumpcji paliwa, która dla silników tych mocy sięga ponad 250 ton na dobę.



Silniki diesla tak dużych mocy są zasilane ciężkim paliwem pozostałościowym tzw. HFO-heavy fuel oil lub residual oil, które przed podaniem do komory spalania musi zostać podgrzane i oczyszczone. Temperatura paliwa pozostałościowego podawanego na pompy wysokociśnieniowe sięga zakresu ponad 130 stopni Celcjusza tak aby utrzymać zakres lepkości na poziomie 12-17 Cst, paliwo te w temperaturze pokojowej jest niczym asfalt, lepkość paliw pozostałościowych w temp. 15 stopni Celcjusza może wynosić nawet ponad 700Cst.



Dane techniczne silnika RT-flex96C:

Waga 2300 ton
Długość 27.3 m
Wysokość 13.5 m (4 piętrowy blok mieszkalny)
Średnica cylindra 960 mm
Skok tłoka 2500 mm
Średnie ciśnienie efektywne 18.6 bar



Coś z własnej galerii, wymiana tłoka na silniku firmy Man-diesel (man b&w) typ 6l 70mc mk, również na kontenerowcu.

znawcom wiejskiego tuningu golfów mk2 itd. za komentarze dziękuję :hitler:

verrnume

2012-07-30, 01:37
Fajny temat, , jesli dysponujesz innymi materialami to z przyjemnoscia rzuce okiem.

Pener

2012-07-30, 01:39
jutro se to obczaje, ale masz piwo za
synmackazklanu napisał/a:

znawcom wiejskiego tuningu golfów mk2 itd. za komentarze dziękuję :hitler:


gergu

2012-07-30, 01:51
Fajny temat, masz piwko za miłą odmianę po oglądaniu kolejnych nagrań z ruskich samochodów i kompilacji faili...

Arti17

2012-07-30, 01:51
Sadistic.pl uczy i bawi. ;-)

erpi

2012-07-30, 02:22
synmackazklanu napisał/a:

...zapewniając przy tym maksymalną ekonomię działania i przyjazną pracę silnika na środowisko.



No za specjalnie to one chyba nie są eko co? Pytam bo nie mam o tym żadnego pojęcia. Gdybyś zechciał wytlumaczyć będę wdzięczny :)

synmackazklanu

2012-07-30, 02:36
up


Silniki okrętowe muszą spełniać wymogi konwencji marpol - marine pollution aneks 6-zanieczyszczenie powietrza, ograniczenia produkcji składników toksycznych nox,sox, CnHm, co2,co itd. na statkach są instalowane systemy ograniczające produkcje toksycznych składników np. takie jak w samochodach egr-exhaust gas recirculation czy katalizatory, na produkcję tych składników wpływ ma wiele czynnikow, takich jak parametry robocze-ciśnienie wtrysku, ciśnienie zamknięcia wtryskiwaczy, kąt opóźnienia wtrysku, ciśnienie i współczynnik nadmiaru powietrza, max temp w komorze spalania, kształt komory spalania i wiele innych, także są to naprawde skomplikowane procesy. W skrócie można powiedzieć, że tendencje rozwojowe tych silników idą w stronę bardzo eko-po 2016 będzie można wsadzić łeb w komin i nic ci się nie powinno stać.

ogólnie temat rzeka jednak, jeżeli ktoś ma coś ciekawego do powiedzenia czy jakieś fajne materiały chętnie się wymienie.

erpi

2012-07-30, 08:55
@up Podziękował chmielnym napojem :)

Apollon

2012-07-30, 09:04
Kiedyś już czytałem o tym silniku, fakt imponująca "zabawka" jednak spalania rzędu 250 ton na dobę to totalna abstrakcja, aż strach pomyśleć ile ropy w ciągu doby pożerają statki...

pi...........in

2012-07-30, 09:06
Gorzej jak mu pójdzie UPD ;)

lotnik_1

2012-07-30, 09:11
synmackazklanu napisał/a:


znawcom wiejskiego tuningu golfów mk2 itd. za komentarze dziękuję :hitler:



nie wiem czego chcesz od mojego golfa, ale każdym następnym razem przechodząc na pasach, dobrze się rozejrzyj, bo gdzieś tam będę śmigał golfem, a za mną pozostanie zapach placków ziemniaczanych. gdzie jest twój bóg teraz?

bullett

2012-07-30, 09:16
@synmackazklanu

Pracujesz w branży powiązanej ze statkami, czy ot takie hobby? 8-)

r4f43ll

2012-07-30, 09:21
MAN B&W ma podobny silnik - 14K98ME (APL SOUTHHAMPTON + siostry)

ostatnie zdjęcie z własnej kolekcji? dobrze, że jestem elektrykiem i nie muszę w silniku siedzieć :)
jak to mówią dwa najtrudniejsze do uchwycenia zdjęcia na morzu "delfin w locie i elektryk w robocie"

synmackazklanu

2012-07-30, 09:44
@bullet


praca to jest jak wstajesz rano, r*chasz żone, jesz śniadanie idziesz do roboty i po 8 godzinach wracasz, to jest coś na miarę łagrów ale przynajmniej kapusta jest.

@r4f43ll


jest dużo różnych silników akurat ten swego czasu uszedł za największy, no elektryk dobra fucha tylko żarówki wykręcać :amused: a gdzie pływasz w pżmie? :hitler:

orzechccc

2012-07-30, 10:05
piwko i prosba o wiecej fotek włąsnych