pewnie plany powstaly przed budowa tygrysa krolewskiego ktorego (nie jest pewny) powstalo ok 40szt
Tygrysa II wyprodukowano prawie 500 sztuk głównie walczył na froncie wschodmin dla tegoż to frotnu był zaprojektowany: mocny pancerz, potężna siła ognia mógł konkurować z IS-2 i innymi czołgami radzieckimi. ale taktywa walki z nim była w miare prosta a mianowicie starczyło go unieruchomić niszcząc mu gąsienice a następnei zajechać od tyłu (pedalskoooo) i strzelić prosto w silnik... z tygrysami II radził se nawet sherman jeśli strzelił mu w zad. poza tym stop do produkcji jego pancerza był gorszej jakości niż pantery czy tygrysa I przez co zdarzało się że nawet strzał w przód go niszczyl tzn pojawiały się pęknięcia pancerza i odpryski także po wewnętrzenj stronie kadłuba co było groźne dla załogi...
dlaczego niemieckie silniki były awaryjne- 1 bo były to cudeńka techniki, a że masowo produkowane to i dbałość o wykonanie mniejsza, co więcej do naprawy potrzebowano przeszkolonego mechanika lub inżyniera, co więcej były to silniki benzynowe a nie diesle więc często zwykły hans nie ogarniał co się rozj***ło. kolejna sprawa- niemcy podczas ww2 niektórymi swoimi projektami wyprzedzili epokę o jakieś 60 lat... szkoda że wiele z tych projektów nie zostało przelanych z papieru do rzeczywistości, a papierowe wersje wielu z spalone lub te które się ostały utajnione a główni projektanci zgładzeni przez swoich rodaków w obawie przed wrogiem... jestem fanem techniki z okresu IIWŚ ale niektóre projekty mnie przerażały
k***a paranoja jakaś !!! Wielka podnieta nad czyms co nigdy nie powstało. Ja za chwile wymyślę sobie 5 razy większy, później narysuje, opracuję uzbrojenie, ładowność, masę itp itd.