18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Największa ładowarka kołowa na świecie.

crossdressphyxia • 2014-01-29, 19:30
Cytat:

LeTourneau L-2350 – największa obecnie ładowarka kołowa na świecie, produkowana przez LeTourneau Technologies Inc. z siedzibą w Longview (Teksas) w USA . Ładowarka nie znajduje się w w produkcji seryjnej, ale jest montowana na zamówienia indywidualnych firm. W kopalniach odkrywkowych służy przy obsłudze najcięższych wozideł technologicznych. Jednorazowo jest w stanie przetransportować do 75 ton urobku.


Długość całkowita : 20,9 m
Szerokość : 7,58 m
Wysokość : 6,45 m
Pojemność łyżki : 40,5 m³
Ciężar roboczy : 265 ton
Moc użyteczna : 1715 kW (2300 KM)




Mateuszeek

2014-01-30, 11:20
Zapomnieli dopisać w danych, że spalanie to 100L/5 kilometrów. :>

bollocks

2014-01-30, 11:23
Na łyżce jest napisane 70yr3 (1yr3 to 0.76m3) czyli 53.5m3 objętość łyżki.

Voltron

2014-01-30, 11:30
brak bieżnika na środku opony - do wymiany.

radek225

2014-01-30, 12:28
Na cholerę komu taka ładowarka!? Ja mam zwykły kabel USB od Samsunga i pod laptopem swój telefon ładuję....

rysiek0

2014-01-30, 12:30
ktoś musi mieć niesamowity kompleks mniejszości..

bravoteampolska

2014-01-30, 12:37
I pewnie koszt jednej opony to takiej koparki to koszt dwóch moich samochodów

Anders Breivik

2014-01-30, 13:28
maszyna ładująca promy kosmiczne była zapewne większa.

fylypsky

2014-01-30, 13:33
Sekwencyjne LPG dopie**olić i można robić w Polskich kopalniach ! :D

BorgBorg

2014-01-30, 13:54
Putin powinien sobie taką kupić i pojechać nią na Ukrainę :D

kszh19

2014-01-30, 14:35
bravoteampolska napisał/a:

I pewnie koszt jednej opony to takiej koparki to koszt dwóch moich samochodów


nie koparki a ładowarki
nie wiem czym jeździsz ( i mnie to jakos nie interesuje) ale patrząc na koszt 'zwykłej" opony do naszej rodzimej Ł-34 która sobie waży cos kolo 20 ton i ma łyżkę 3.4 kubika dana opona kosztuje 8.5 tys lub wózka kontenerowego co wazy 90 ton i dziwga po 40 ( koszt chinskiej 40 warstwowej opony jest na poziome 30-40 tys) to do tego bydlaka opony mogą być znacznie droższe jak wartość dwukrotna twojego samochodu jak był nowy :D

up w ruskich podobne sprzety lataja po kopalniach diamentów.

Cembrowina

2014-01-30, 15:12
Najlepsze jest to że w tego typu maszynach nie ma połączenia silnik-skrzynia-most
Silnik spalinowy napędza prądnicę, ta zasila silnik elektryczny który napędza pozostałe elementy.

zbijok

2014-01-30, 15:27
stonefenix napisał/a:

@up nie da się. Tam na pewno nie ma zwykłego napędu na zwykłej przekładni. Tam jest zastosowany napęd Porsche'a czyli silnik diesla napędza turbinę elektryczną. Ona napędza 4 silniki elektryczne przy każdym kole i zapewne mają zabezpieczenie "zmiany biegunów w silniku". Przy takiej masie zwykłe tarcze do hamowania by się rozwaliły od temperatury więc są wspomagane w sposób elektryczny. Zmiana biegunów powoduje hamowanie i ładowanie w jednym :) Wiem bo na discovery mówili o takich gigantach :)


Widzę komentarz z serii "nie wiem to się wypowiem"
Jest tam odzyskiwana energia z hamowania, im większe obciążenie tym większa siła hamowania, jednak czym większe obciążenie tym bardziej owe silniki się grzeją.
" Przy takiej masie zwykłe tarcze do hamowania by się rozwaliły od temperatury" No tak, jeśli jako zwykłe tarcze rozumiesz tarcze z twojego/twojego ojca golfa 3.
Na pewno posiada także tradycyjne hamulce, czy to tarczowe czy bębnowe. Większe tarcze-->większa siła hamowania--->większa zdolność do odprowadzania ciepła, to wszystko idzie razem, i tak samo będą hamowały tarcze w tej ładowarce jak w twoim golfie.

te...........ra

2014-01-30, 17:02
Takim to bym cały Majdan rozjechał,jak Wołodyjowski...

krille11

2014-01-30, 17:10
jaki potwór

radek607

2014-01-30, 22:32
jestem ciekawy ile beczek tawotu idzie na jej smarowanie . kur... a ja myślałem ze mam przej***ne ze swoją ładowarką a tu takie szczęście ktoś ma gorzej ode mnie :D