18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Mosty, które warto zobaczyć

Infit • 2013-02-21, 20:13
1. The Immortal Bridge (China)

Ten most zrobiony jest z trzech wielkich głazów i kilku mniejszych. Poniżej jest dolina a na południu pozornie bezdenna otchłań. Nikt nie wie kiedy skały ustawiły się w ich obecnym miejscu, ale całkiem prawdopodobne jest, że zostały w takiej pozycji od czasu ostatniej epoki lodowcowej.




2. The Old Bridge of Konitsa (Greece)

Ten kilku wieczny most znajduje się w Grecji, rozciąga się nad rzeką Aoos. Jeżeli dokładnie się przyjrzysz pod najwyższym miejsce na moście znajduje się mały dzwoneczek. Mieszkańcy tamtejszych terenów twierdzą, że gdy wiatr jest zbyt mocny to dzwoneczek dzwoni, jest to oznaką, że przejście przez most jest zbyt niebezpieczne




3. The Carrick-a-Rede Rope Bridge (Ireland)

Ten most linowy znajduje się w pobliżu Ballintoy, w hrabstwie Antrim, w Irlandii Północnej. Most łączy ląd z malutką wysepką. Most ma długość dwudziestu metrów i wisi trzydzieści metrów nad skałami. Obecnie jest głównie atrakcją turystyczną. W 2009 roku odwiedziło go prawie 250 000 turystów. Podczas wiatru spacer po moście jest niezwykłym doświadczeniem a naprawdę ciekawie robi się gdy masz lęk wysokości.




4. Royal Gorge Bridge (Colorado)

Atrakcja turystyczna niedaleko Canon City, Colorado. Most wisi 291m nad rzeką Arkansas. Od 1923 do 2003 był oficjalnie najwyższym mostem na świecie. Podtrzymywany jest przez dwie wieże o wysokości 46m.




5. Inca Rope Bridge (Inca Empire, Peru)

Mosty linowe umożliwiały Inkom łatwiejszy dostęp do swoich osad. Były jedynym możliwym sposobem aby przetransportować zwierzęta przez rzeki. Były też często używane przez posłańców którzy przenosili wiadomości.




6. Pulau Langkawi's Suspended Bridge (Malaysia)

Ten most rozciąga się na Pulau Langkawi, największej wyspie archipelagu Langkawi w Malezji. Zawieszony 687m nad poziomem morza zapewniaja niezapomniane widoki. Jest on jednym z najbardziej spektakularnych mostów na świecie który dostarcza mnóstwo adrenaliny.




7. Puente de Ojuela (Mexico)

Ojuela jest małą osadniczą wioską ulokowaną na północny zachód od Durango w północnym Meksyku. Miasto znane jest jako miasto duchów. Most zaprojektowany przez słynnych braci Roebling którzy zaprojektowali most Brooklyn. Puente de Ojuela był trzecim najdłuższym wiszącym mostem na świecie.




8. Hussaini Hanging Bridge (Pakistan)

Znany jako najbardziej niebezpieczny mosty na świecie, Hussaini Hanging jest tylko jednym z wielu niebezpiecznych mostów w północnym Pakistanie. Dla większości mieszkańców jedyna piesza droga prowadząca do Rawalpindi. Most jest dość długi a w podłodze brakuje wielu desek. Lekki wiatr kołysze mostem i jest prawdziwym testem nerwów




9. Vitim River Bridge (Siberia)

Rzeka Vitim na Syberi, Rosja. Most zrobiony z drewna nie jest juz w najlepszej kondycji. Wystarczająco szeroki jedynie na jeden samochód, doświadczonemu kierowcy przejechanie go (570m) zajmuje 3 minuty. Most często pokryty jest śniegiem i lodem co jeszcze bardziej utrudnia przejazd i zwiększa ryzyko kąpieli. Wspominałem ze jest 15m nad poziomem rzeki?




10. Millau Viaduct

Konstrukcja ta znajduje się nad piękną i malowniczą doliną rzeki Tarn, płynącą w południowej części Francji tuż nieopodal miasta Millau, od którego pochodzi nazwa tego najwyższego wiaduktu na świecie. Zaprojektował go Norman Foster, a jego dzieło miało za zadanie połączyć odcinki autostrady A75 rozciągającej się pomiędzy Paryżem i Barceloną.

Konstrukcja postawiona została na 7 filarach i rozciąga się na długość 2,5 kilometra. Całość jest po prostu ogromna gdyż jej wysokość sięga 342 metrów, a gdybyśmy postawili ją obok wieży Eiffla to była by od niej wyższa.

Projekt pochłoną niebotyczną kwotę 310 milionów euro co zostało pokryte przez inwestorów z całego świata gdyż odcinek jest oczywiście płatny co przekłada się na zyski. Połączenie autostrady A75 było bardzo ważne i priorytetem było jak najszybsze ukończenie prac oraz oddanie całości do użytku publicznego co nastąpiło w roku 2005.




---------
materiał z jakiegoś forum, jeżeli ktoś ma jeszcze ciekawe zdjęcia i opisy jakiś nietypowych mostów niech je wrzuci

Jukers

2013-02-21, 20:35
Co do ciekawych mostów. Pamiętam kiedyś program o ":żywym moście". Jakieś plemię od setek lat zaplata pnącza pewnej rośliny tak, aby rosnąc tworzyła mosty nad rzeką/przepaścią (nie pamiętam), która odgradza ich od terenów łowieckich. Jak znajdę link to wrzucę.

@EDIT

Dobra, trochę nakłamałem ale wiecie jak to jest kiedy się nie pamięta. Mosty są robione z korzeni drzewa, w indiach i po prostu nad rzekami.

http://vacacion.pl/component/content/article/133-zywa-architektura-mosty-cherrapunji

ces

2013-02-21, 21:19
Też oglądałem podobny program. Zajebiście to wyglądało.

PanKupa

2013-02-21, 21:40
15 piwsko, i główna. Zajebisty temat, chciałbym się przejść po takim moście w Grecji :)

rucek

2013-02-21, 21:45
kurde. u zabojadów 2.5 mk najwyższego wiaduktu na swiecie kosztuje tyle ile u nas 2 km zwykłej autostrady. k***A MAC GDZIE JA ŻYJE !!

Diesel9.1

2013-02-21, 21:59
nie takie cuda sie budowalo w Pontifexie

Vi...........et

2013-02-21, 22:04
Materiał zajebisty i ładnie przygotowany, dlatego wybaczam Ci to:

"pochłoną"

Chyba, że kopiowane z innego źródła bez zbytniej ingerencji w poprawność językową- ok. :)

di...........os

2013-02-21, 22:13
rucek napisał/a:

kurde. u zabojadów 2.5 mk najwyższego wiaduktu na swiecie kosztuje tyle ile u nas 2 km zwykłej autostrady. k***A MAC GDZIE JA ŻYJE !!



Średnio 36 mln zł kosztuje kilometr autostrady w Polsce. Także 72 mln zł to nie jest tyle samo, ile 1240 mln zł (niech będzie euro x 4).

Longhorn

2013-02-21, 22:14
Wiele z tych mostów to kładki dla pieszych, może to ciekawe ale konstrukcje po których poruszają się pojazdy są bardziej spektakularne jak np. most w Millau

inwalida_umysłowy

2013-02-21, 22:17
Może jeszcze most syreny dodać do zestawienia.
"Zastępczy most saperski... Zbudowany w 3 miesiące.."
Służył 15 lat.. :szofer:

DiesIrae

2013-02-21, 22:17
@dionizodoros
Co nie zmienia faktu że u nas budowaliby pięć razy dłużej za pięć razy więcej a za pięć lat by się zawalił