Z cyklu Sadistic bawi i uczy,
Przedstawiam Wam chyba dwa najmniejsze na świecie silniki Stirlinga. Chyba każdy kto interesuje się mechaniką kiedyś o tym słyszał. Sam kiedyś zbudowałem bardzo uproszczony model tego silnika ale wymiary tych maleństw imponują
Swoją drogą znajdzie się tu może jakiś ekspert który wyjaśni mi czemu silnik Stirlinga nie został upowszechniony tak jak silniki wewnętrznego spalania?! Z tego co mi wiadomo silnik ten ma sprawność dochodzącą do 40% (a nawet i więcej przy podniesieniu ciśnienia gazu roboczego). Czemu nie stosuje się tego rozwiązania np. na orbicie?! - talerz skupiający promienie słoneczne + silnik Stirlinga = darmowa energia ?!
Dlaczego? Ponieważ są za słabe aby można było ich używać powszechnie. Ilość energii oddawanej w stosunku do dostarczanej jest dużo mniejsza niż w silnikach spalinowych. Aby taki silnik mógł napędzać auto musiałby być wielkości stodoły.
Wy jesteście poj***ni? "Ilość energii oddawanej w stosunku do dostarczonej" to się czasem nie nazywa właśnie sprawność? Wyraźnie autor napisał, ze sprawność jest wyższa niż "normalnych silników". Jak się nie znasz to stul dziub łaskawie i nie pie**ol głupot jeden z drugim... Potem się dziwić, że wszystko ch*jowe. Jak am być jak wszyscy pie**olą głupoty i uważają się za ekspertów! Drugi debil. Silnik parowy ekonomiczny? k***a jak? Sprawność 10% na dzień dobrzy 3x mniejsza ad spalinowego.
Silników z artykułu nie stosuje się, ponieważ są drogie i wymagają dużych chłodnic. Co ogranicza ich zastosowania. Ale próbować warto. Jedna z dziedzin która może mieć przyszłość.
Nie są popularne bo w momencie ich powstania przegrały z silnikami spalinowymi:) przegrały z powodu braku odpowiednich materiałów. czyli dobre przewodzenie ciepła, duża wytrzymałość, mała "bezwładność cieplna". Sprawność i moc może przewyższać nawet nowoczesne diesle. Stosowane między innymi do napędu okrętów atomowych, generatorów sąd kosmicznych, nowych "green energowych" podziemnych pomp i takich tam pierdół
Silnik Stirlinga wraca do łask, co raz więcej o nim słychać w internetach i mediach zobaczymy jak to się rozwinie ;]
Mój inżynierski projekt takiego silnika w układzie alfa z użyciem podzespołów malczana
Atomowe, ciepło uzyskane w procesie wykorzystane do napędu ww silnika.
bloodwar,
Mea culpa, jestem Polakiem, brzydko wyszło, hańba mi Inż. to tytuł zawodowy, mogę być prostym chamem, ważne, że coś potrafię zrobić (dzięki za zwrócenie uwagi)