18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Historia Audi 80, A4

ripman • 2012-11-03, 09:51
Ostatnio same BMW i ich hejterzy :) Czas na odmiane zagłębić się w OOOO :terror:

Pierwsza generacja modelu zadebiutowała w roku 1972. Zastępowała ona model F103. Do napędu użyto silników R4 z rozrządem typu SOHC. Samochód dostępny był jako 2- i 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi, które oferowano jedynie na rynek północnoamerykański. Tam też auto było sprzedawane pod oznaczeniem Audi Fox. Technicznie model opierał się w dużej mierze na Volkswagenie Passacie B1.

W Audi 80 B1 przednie zawieszenie oparte było na kolumnach Macphersona, natomiast tylne na belce i drążku Paharada wraz ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami.

Skutkiem udanych prac rozwojowych w zakresie designu Audi 80 w 1973 r. przyznano tytuł "European Car of the Year", pokonując min. Renault 5 czy Alfę Romeo Alfette.

Auto przeszło lifting w 1976 roku. Wprowadzono wówczas nowe, kwadratowe tylne i przednie światła w stylu nowo wprowadzonych Audi 100 C2 stosując także 1,6 zamiast 1,5 litrowych silników (jeszcze z 75/85 KM) oraz dodano nowy model - 80 GTE z silnikami 1,6 l z wtryskiem paliwa (110 KM; 81 kW) zastępując wcześniejszą wersję 80 GT.

Na niektórych rynkach oferowany był również jako wersja pięciodrzwiowa "Avant". Był to sprzedawany z sukcesem Volkswagen Passat z podmienioną atrapą chłodnicy na Audi z przodu pojazdu.

Produkcja pierwszej generacji trwała do 1978 roku kiedy to zdecydowano o zakończeniu produkcji samochodów opartych na platformie B1. Fabrykę opuściło 1 103 766 egzemplarzy[1]


ripman

2012-11-03, 10:06
Ja wole B7 jako posiadacz :) no i quattro ;D foto niżej mojej


I_T_I

2012-11-03, 10:12
A ja mam taki
(zdjęcie nie moje)
Nazistowski czołg (r92) nie do zajechania 12 lat w rodzinie i nic się nie dzieje.
Dodam ze roczniki do 1992 (lub 1993) były robione z mocno ocynkowanej blachy przez co zżarcie przez rdze jest prawie nie możliwe.

mare30ks

2012-11-03, 10:28
oho, znowu volkswagen w cenie mercedesa, coraz czesciej tutaj gosci ;-)

Dziamian

2012-11-03, 10:30
ripman napisał/a:

Ja wole B7 jako posiadacz :) no i quattro ;D foto niżej mojej

Obrazek



Lubuskie wita :banany:

a tak swoją drogą to jestem taki, że wolałbym za takie sianko wydane na taki model kupić coś starszego a konkretniejszego :mrgreen: ale to tylko moje takie mniemanie :P

straatveger

2012-11-03, 10:39
w a4 b7 2.0 siadają pompowtryski, dwumas, filtr cząstek stałych i głowica pęka nagminnie. = dno Tylko 1.9

zonk

2012-11-03, 10:40
Ostatnim prawdziwym audi było 80 B4. Chodź by ze względu na niezniszczalność tego auta.

ripman

2012-11-03, 10:44
jak to w nowszych autach :P im wiecej bajerów tym bardziej sie sypie( ta czarna perła wyżej pewno zajeździ te modele z 2012 jeszcze :) ) to wyżej narazie sie trzyma mimo chipa bo to właśnie 2.0 Tfsi :D wirus na 257 hp wszedł, jak znajde moge dac wykres z hamowni.

Dziamian

2012-11-03, 10:49
ja osobiście za to sianko wolałbym kupić A8 D2 :mrgreen: lub jakiegoś merca bądź nawet francuza :mrgreen:

Gu...........99

2012-11-03, 11:56
Miałem przyjemność jeździć Audi 80 B3 ze śmiesznym przebiegiem ~40kkm, auto niemożliwie zadbane, wychuchane, nie na sprzedaż. Nie czułem żadnej różnicy w stosunku do A4 z 2002r. którą akurat przyjechałem, oczywiście pod kątem doznań estetycznych, pracy silnika itp.
Zawsze powtarzałem, że stare auta miały dusze, Audi, BMW, Mercedesy, Volvo z lat 90-tych, kusi mnie kupno właśnie takiego starego auta, np. Mercedesa 124 lub Audi 100 i kompletne odrestaurowanie- w miarę przywrócenie do stanu fabrycznego, tak dla własnej satysfakcji.
Jak patrzę na plastikowe autko sąsiada to śmiech mnie ogarnia, teraźniejsza motoryzacja.....

jajcarzysta

2012-11-03, 13:33
audi 80 był przełomowy, ale to gówno prawda że był pierwszym seryjnym z 4x4
niemiecka propaganda :/

ripman

2012-11-03, 14:38
jajcarzysta napisał/a:

audi 80 był przełomowy, ale to gówno prawda że był pierwszym seryjnym z 4x4
niemiecka propaganda :/



to jakie niby było ?

Gurgul99 napisał/a:

Miałem przyjemność jeździć Audi 80 B3 ze śmiesznym przebiegiem ~40kkm, auto niemożliwie zadbane, wychuchane, nie na sprzedaż. Nie czułem żadnej różnicy w stosunku do A4 z 2002r. którą akurat przyjechałem, oczywiście pod kątem doznań estetycznych, pracy silnika itp.
Zawsze powtarzałem, że stare auta miały dusze, Audi, BMW, Mercedesy, Volvo z lat 90-tych, kusi mnie kupno właśnie takiego starego auta, np. Mercedesa 124 lub Audi 100 i kompletne odrestaurowanie- w miarę przywrócenie do stanu fabrycznego, tak dla własnej satysfakcji.
Jak patrzę na plastikowe autko sąsiada to śmiech mnie ogarnia, teraźniejsza motoryzacja.....



Szkoda ze tylko crash testy nie potweirdzaja tego ze te plastiki sa mniej bezpieczne :D bo kabiny maja o wiele mocniej wzmocnione co widac na testach, ESP ASR itp ratuja ch*jowych kierowców :) w tych starszych zabili by sie ( a to moze i dobrze ale to kwestia dogadania sie %-) ), w nowszysm puszcze kobiecie film na dvd to mi nie pie**oli przez 6 h jazdy :D wiec kazde ma swoje plusy i minusy, ale fakt dusze mialy te stare

1980 - Audi Quattro to samochód, który rozsławił napęd na cztery koła na drogach i na trasach rajdowych.

wedle wikipedii xD

http://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_samochodu

siwers3

2012-11-03, 21:10
Już to dzisiaj gdzieś pisałem, ale powtórzę się: za audi zawsze piwo:D

BTW: Skąd dorwałeś te video?;p

ripman

2012-11-03, 21:41
było na stronie chyba autoświata albo czegos w bardz starym temacie :)