18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Dlaczego tak podcina się historię w szkołach?

AHAHAHA_NO • 2012-09-13, 11:13
To proste. Potrzeba miejsca na nową lepszą:





fragment z książki "Po prostu Historia", autorów: Rafała Doleckiego, Krzysztofa Gutowskiego, Jędrzeja Smoleńskiego. Wydawcą podręcznika są Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (WSiP)

Cytat:

Przeczytaj fragmenty przemówienia premiera Donalda Tuska, wygłoszonego Parlamencie Europejskim z okazji rozpoczęcia przez Polskę przewodnictwa w Unii Europejskiej i wykonaj polecenia.

1. Powiedz, jakie były najważniejsze cele polskiego przewodnictwa w Unii Europejskiej w 2011 r.
2. Powiedz, jakie znaczenie dla Europy, wg Donalda Tuska, miał i ma Parlament Europejski.
3. Wyjaśnij, co polski premier rozumie pod pojęciem "Europa otwarta".

i jak ładnie strona pokolorowana :lodowka:

Bo w końcu lepiej studiować donalda, niż poznawać własną historię. W końcu to niebezpieczne, bo ktoś jeszcze zacznie się nad naszą historią zastanawiać i wyciągać jakieś wnioski.

Co dalej, może jakieś zabawy integracyjne?
np według takiego schematu:

Cytat:

Przewodniczący: Chwała wielkiemu wodzowi i nauczycielowi mas pracujących i całej postępowej ludzkości, genialnemu budowniczemu europy - Donaldowi Tuskowi!

(Burzliwe, długotrwale oklaski przechodzące w owację, wszyscy wstają. )

Dopuszczalne Okrzyki:

„Hura!"

„Wielkiemu europejczykowi Donaldowi Tuskowi— hura!.




Kiedyś było już coś podobnego. Ludzie studiowali myśli "wielkich mędrców" i spijali słowa "prawdy"
z ich ust. A potem powstawały takie kwiatki:

Cytat:

Stoi Lenin, a pod nim jedna szósta świata,
dymią wokół fabryki, syczą bloki stali,
i choć śle interwencja za atak
- skrzą się lampy łukowe w eskimoskiej dali.
I patrząc wstecz w historię, widzimy nowe lata:
w epokach wichrach - Lenin - wielki jak socjalizm.


BongMan

2012-09-13, 12:21
Jak patrzę co te k***y robią z naszym krajem i z tożsamością narodową młodych Polaków to mnie k***ica bierze i zaczynam rozumieć a nawet popierać pewnego znanego ostatnimi czasy taksówkarza o imieniu Ryszard (nie ten z Klanu) - słuszna agresja, ale źle ukierunkowana.

jóźek_róra

2012-09-13, 12:26
Ja się dziwię że naród polski jest obecnie tak słaby, głupi i otępiały że jeszcze nie wyszedł na ulice albo nie wkroczył do srejmu i srenatu żeby obalić cały ten pie**olony rząd wypełniony po brzegi bandą sk***ysynów których iq nie przekracza 110 pkt zapewne. POLACY k***A ZRÓBMY COŚ Z TYM BO NAM CAŁY NARÓD WYpie**olI ZA GRANICE !!

lapsikoss

2012-09-13, 12:38
To jest tzw. "historia najnowsza", geniusze, a nie indoktrynacja.
Premier jest częścią naszej historii, tak samo jak Unia Europejska i przewodnictwo w niej. Równie dobrze mógłby być tam tekst przemówienia z okazji przystąpienia do NATO, wtedy też byłoby oburzenie?
Analiza wytartych tekstów źródłowych sprzed tysiąca lat powoduje, że uczniowie nie czują żadnej więzi z tym, co czytają i czego się uczą, przez co nauka historii staje się katorgą i bezmyślnym kuciem na pamięć. Nowoczesne "zachodnie standardy" znalazły rozwiązanie i uczniom serwuje się łatwiejszy do przyswojenia materiał, który upraszcza lekcje, czyni je bardziej zrozumiałymi i wyciąga naukę z PRLowskiego zakurzonego i zgrzybiałego systemu (który moim skromnym zdaniem był lepszy).
Czy to dobry pomysł - to już dyskusja przy zupełnie innej okazji. Wszyscy widzą, że szkolnictwo robi się coraz bardziej ch*jowe. Przykładowo, z liceum ogólnokształcącego robi się profilowane, żeby debile z humana nie musieli się uczyć matematyki, a niektórzy analfabeci z mat-fiz nie musieli czytać lektur.

Chleb razowy

2012-09-13, 15:14
@up Płemieł nie jest częścią naszej historii, tylko elementem teraźniejszości. Częścią historii stanie się gdy jego polityka przestanie wywierać skutki na teraźniejszą. Tego typu przemówienia powinny być publikowane w podręczniku do WoSS.
Historia w szkole powinna mieć za zadanie budowę tożsamości narodowej dzieci i młodzieży oraz zrozumienie dlaczego nasze społeczeństwo jest takie, a nie inne. Członkostwo w UE nie wywarło na Polsce jeszcze takiego wpływu, aby uznać je za temat na lekcję historii. Rozdział pt. "Polska w zjednoczonej Europie" dopiero się tworzy i nie znamy jeszcze jego zakończenia.

Trololoto

2012-09-13, 20:02
to co powiedział, choćby wczoraj jest historią. Jak chcesz tworzyć tożsamość narodową? boznając agentów SB? a może lata 90 i XXIw też warte są przejrzenia i nauczania szczególnie dla tych którzy w tych latach jeszcze nie żyli, albo ich nei pamiętają.

k***a jest donald trzeba go pocisnąć, ja pie**ole. Nastała moda na jeżdzenie po Donku. Jak pocisniesz premiera jesteś fajny, jak nie to jesteś tępym lewakiem, zmanipulowanym przez GW, tvn, wp i co tam jeszcze dusza zapragnie.

!Timon

2012-09-13, 22:46
@Trololoto

To nie moda tylko smutna rzeczywistość. Zielona wyspa po ch*ju fest z inflacją wyższą niż wzrostem PKB i wywołanie wojny polsko-polskiej w 2005.

Na historii uczyć się FAKTÓW do 1990 [chociaż nigdy w szkole nie dobrnęliśmy do końca IIWŚ]. Po 1990 WOS.

1. Powiedz, jakie były najważniejsze cele polskiego przewodnictwa w Unii Europejskiej w 2011 r.
2. Powiedz, jakie znaczenie dla Europy, wg Donalda Tuska, miał i ma Parlament Europejski.
3. Wyjaśnij, co polski premier rozumie pod pojęciem "Europa otwarta".

To nie są pytania z historii tylko rozprawka na język polski jeśli już.


Pytania z historii by brzmiały:

1. Powiedz, jakie były najważniejsze SKUTKI polskiego przewodnictwa w Unii Europejskiej w 2011 r.
2. Powiedz, jakie KONSEKWENCJE dla Europy, [i nie k***a według - to nie poeta miał na myśli], miał i ma Parlament Europejski.
3. Wyjaśnij, JAK polski premier REALIZOWAŁ pojęcie "Europa otwarta".

TO są pytania o historię czyli FAKTY a nie pisanie jakiś pedalskich wypracowań żeby przypucować się POprawnemu politycznie nauczycielowi.


EDIT:
Pytanie nr 3 z tego podręcznika mnie po prostu rozj***ło na łopatki. Jeszcze parę lat temu nikt nam nie zadawał pytań [na historii!] w rodzaju 'co Jagiełło myślał ciągnąc pod Grunwald'. Właściwie [na historii] nie kojarzę żadnego pie**olenia a'la co kto miał na myśli. Od tego są inne przedmioty. Skupialiśmy się na faktach, tym co się stało i jakie miało konsekwencje.

MrPink

2012-09-14, 16:04
Nie wierzę, że to dzieje się naprawdę...

Pi...........is

2012-09-14, 16:22
Bo po pierwsze im więcej patriotów będzie wyeliminowanych, tym więcej rząd sobie będzie pozwalać.
Zaglądałem ostatnio do podręczników od Historii świeżego wydania, ewidentnie widać jak wszystko jest kolorowane, Rozbiory, Powstania, II wojna światowa to tylko przykłady, opisywane są w coraz bardziej uciskający sposób. W takim tempie za 100 lat okaże się że II wojna wybuchła z naszej winy.

Po prostu Apogeum bezczelności.
Z bólem będę patrzył jak moje dziecko będzie wracać ze szkoły z omylną wiedzą na temat historii...

...chociaż i nie tylko, może i u nas Pizza stanie się warzywem.

Sl...........nx

2012-09-14, 16:23
lapsikoss napisał/a:

To jest tzw. "historia najnowsza", geniusze, a nie indoktrynacja.



A wytłumacz mi, dlaczego nie ma nic o k***ach z esbecji rozsprzedających nasz kraj, o układach i braku lustracji? Dlaczego w tego typu podręcznikach (bo widziałem już skriny z innego - kiedyś) dekomunizacja jest określeniem "wojny na teczki"? To jest podawanie wybiórcze faktów.
Poza tym, jeżeli odpowiem na pytania w taki sposób:
1. Mieliśmy po prostu ładnie wyglądać i robić, co nam każą.
2. Czasem może zrzucić na nich winę za swoje skoki na kasę.
3. Rozumie to, że jeżeli teraz sprzeda Polskę unii w jak największym wymiarze, to w przyszłości dostanie tam niezły stołek.

I dostałbym za to ZERO punktów, chociaż to jest prawda.

Rację ma !Timon. Przypatrz się, jak powinny wyglądać pytania z historii.

lapsikoss napisał/a:

Premier jest częścią naszej historii, tak samo jak Unia Europejska i przewodnictwo w niej. Równie dobrze mógłby być tam tekst przemówienia z okazji przystąpienia do NATO, wtedy też byłoby oburzenie?



Chodzi o pytania, sformułowane do tego tekstu. Zresztą, wytłumacz mi, dlaczego nie wklejono jego przemówienia w telewizji, kiedy to wzruszająco i rozczulająco opowiadał o wolnym rynku i pytań:
1. Na podstawie przemówienia, wyjaśnij które z postulatów Donalda Tuska zostały spełnione przez jego rząd w trakcie kadencji.
2. Posługując się przykładami z historii powszechnej, wytłumacz czy spełnienie tych postulatów miałoby pozytywny skutek dla polskiej gospodarki.

Czy coś w tym stylu.
To jest INDOKTRYNACJA, ponieważ po wklejeniu propagandowej gadki, nie ma dopisku pie**olENIE GŁUPOT.

lapsikoss napisał/a:

Analiza wytartych tekstów źródłowych sprzed tysiąca lat powoduje, że uczniowie nie czują żadnej więzi z tym, co czytają i czego się uczą, przez co nauka historii staje się katorgą i bezmyślnym kuciem na pamięć.



Nie. Analiza tekstów uczy kojarzenia faktów i rozumienia tego, co ktoś chce przekazać. Rozumienia tekstu.
Uczniowie pieprzą, że nie lubią historii, bo wielu nauczycieli tłucze im do głowy daty, bez słowa wyjaśnienia. A to wszystko dlatego, że zapie**alają wciąż z tym samym materiałem w szaleńczym tempie, bo jakiś debil wciąż chce ograniczać godziny historii.

lapsikoss napisał/a:

Nowoczesne "zachodnie standardy" znalazły rozwiązanie i uczniom serwuje się łatwiejszy do przyswojenia materiał, który upraszcza lekcje, czyni je bardziej zrozumiałymi i wyciąga naukę z PRLowskiego zakurzonego i zgrzybiałego systemu (który moim skromnym zdaniem był lepszy).
Czy to dobry pomysł - to już dyskusja przy zupełnie innej okazji. Wszyscy widzą, że szkolnictwo robi się coraz bardziej ch*jowe. Przykładowo, z liceum ogólnokształcącego robi się profilowane, żeby debile z humana nie musieli się uczyć matematyki, a niektórzy analfabeci z mat-fiz nie musieli czytać lektur.



Tu się zgadzam. Obecne "zachodnie standardy" sprawiają, że ludzie przestają myśleć. Po prostu szkoły hodują bezmyślnych zombi, aby myśleli tak jak chce władza i głosowali tak, jak chce władza.

Blue_Achmed

2012-09-14, 16:29
O tak zły Tusk w zmowie z żydami, masonami, niemcami, jaszczurami z kosmosu ( niepotrzebne skreślić) próbuje zniszczyć polski naród, który jako jedyny stoi na przeszkodzie do przejęcia władzy nad światem.

Mi...........an

2012-09-14, 16:45


Zamknijcie ten temat, ja jebię :roll:

straatveger

2012-09-14, 17:03
nie wiem czy tylko mnie gówno obchodzi historia polski czy też świata. Wole robić biznes a nie studiować przeszłość.

lapps

2012-09-14, 17:54
Misiekman napisał/a:

Obrazek

Zamknijcie ten temat, ja jebię :roll:



a to, ze ludzie musza polowe swoich zarobkow oddawac jako haracz, do tego sa kontrolowani czy nie robia sobie czegos niedozwolonego i zamykani jesli robia(nawet jesli nikomu nie robia krzywdy) i nawet jakby bardzo chcieli to nie moga nic z tym zrobic, bo nie ma srodkow, ktore by na to pozwolily, a mimo wszystko w swojej naiwnosci mysla, ze sa wolni i zyja w wolnym kraju. to nie jest dla ciebie czarny humor?