18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Demoscene

NOVAXON • 2014-06-01, 17:26
Czym jest demoscena? Na wikipedii przeczytamy:
"Początki demosceny sięgają lat osiemdziesiątych i były związane z łamaniem zabezpieczeń w komercyjnych programach (głównie grach). Crackerzy dołączali do złamanych przez siebie programów tzw. intra – małe programiki ur*chamiane przed zasadniczym programem, informujące, kto złamał dany software. Z czasem intra ewoluowały: coraz ważniejsza stawała się ich funkcja estetyczna i wykorzystanie wymyślnych efektów. Zaczęły funkcjonować jako odrębne dzieła, zaś ich twórcy stworzyli nową subkulturę. Programiści zaczęli rywalizować na tym polu. Coraz bardziej skomplikowane dema wymusiły łączenie się scenowców w grupy, gdzie każdy z członków miał jakąś specjalizację: kod, grafika, muzyka, design. Licznie powstające grupy zaczęły się spotykać na organizowanych kilka razy do roku zlotach, tzw. demoparty."

Co jest niezwykłe w demoscenach?
Głównie to że z tekstu otrzymujemy niesamowity pokaz, który często jest totalną abstrakcją. Warto również zwrócić uwagę na rozmiar:
demoscena zwykle zajmuje 64kB (niekiedy nawet 4kB) oraz trwa około 5min,
film HD (720p) trwający 5min zajmowałby około 250MB -> 256000kB czyli 4000x więcej.

http://lodev.org/cgtutor/randomnoise.html Tutaj możecie zobaczyć jak powstaje obraz z literek i nie chodzi mi tutaj o ASCII art :mrgreen:

Pora na pokaz

Nazwa: Chaos theory
Autor: Conspiracy
Rok produkcji: 2006
Rozmiar: 64kB.


bonus: wersja Chaos theory zajmujaca zaledwie 4kB stworzona przez naszego rodaka.


Nazwa: Luma
Autor: Merkury
Rok produkcji: 2014
Rozmiar: 64kB


Nazwa: The scene is dead
Autor: Razor1911
Rok produkcji: 2012
Rozmiar: 64kB


Nazwa: The bridge
Autor: Loonies
Rok produkcji: 2014
Rozmiar: 8kB


Jeżeli temat się przyjmie to następnym razem zaprezentuje demka, które nie są ograniczone rozmiarem dzięki czemu wyglądają znacznie lepiej (chociaż nadal zajmują mało co).

NOVAXON

2014-06-02, 07:51
Janusz ale w grze masz normalnie grafike i muzyke w folderach dana i silnik gry jedynie kamera rusza, tutaj nie ma pliku z texturkami bo by jeden obrazek zajal wiecej niz cale demo :-P

werther

2014-06-02, 11:50
BPG napisał/a:

Widzę że scena baaaaardzo się rozwinęła od czasu jak się tym interesowałem, z 15 lat temu jak nie było internetów a dema oglądała się z płytek CD action ;)



Ale doj***łeś, Internet w PL ma już 24 lata...

FizzyFizzy

2014-06-02, 17:24
@werther, to ty teraz doj***łeś. Jeżeli miałeś internet 24 lata temu, to musiałeś być zajebiście bogaty. Połączenie do sieci w roku 1990 kosztowało się na 2 pensje przeciętnego Kowalskiego. Nie wspomnę o tym, że wtedy internet kulał niemiłosiernie, na kablach magistralnych, co to non-stop wypadały i urywały pół dzielnicy. U mnie internet stoi dopiero 7-8 lat, a CDA się prenumerowało chyba od kiedy zaczęło wychodzić :D (tak, wiem, miałem 3 lata, a kuzyn z Wrocławia miał 9, jak przyjeżdżał to zawsze z 2 czy 3 tytułami).

The.prophecy

2014-06-02, 19:47
OK na miniaturce robi wrażenie, ale po włączeniu na pełny ekran (17.3" 1920x1080) przestaje być tak pięknie.

werther

2014-06-09, 08:29
FizzyFizzy napisał/a:

@werther, to ty teraz doj***łeś. Jeżeli miałeś internet 24 lata temu, to musiałeś być zajebiście bogaty. Połączenie do sieci w roku 1990 kosztowało się na 2 pensje przeciętnego Kowalskiego.



Ale pierdoły walisz. Skąd masz takie bzdurne dane, że 2 pensje? Nie w '90 a od '91. Zacznij od tego, że przeciętnego Kowalskiego w tych latach w ogóle nie podłączano. Internet był na początku na uczelniach wyższych. I wystarczyło mieć tam znajomych lub rodzinę pracującą, żeby cieszyć się tą nowinką. Już wtedy (dokładnie od 1993 r.) "surfowałem" po necie za pomocą gophera i lynxa a do rozmów z innymi używałem talka. Oczywiście wszystko w trybie tekstowym ;. A pierwszy raz graficznie w roku 1995 na Politechnice warszawskiej w pracowni stacji graficznych Silicon Graphics.