Hennessey Venom GT z silnikiem o mocy 1244 KM i wadze 1244 kg (jeden KM na jeden kg wagi - niesamowity współczynnik) pobił Rekord Guinnessa w przyspieszaniu od 0 do 300 km/h. Oczywiście wszystko odbyło się pod okiem przedstawiciela organizacji Guinnessa jak również ludzi z VBox. Dopuszczony do ruchu, drogowy model Hennessey Venom GT wykonał dwa przejazdy, które są wymagane do zatwierdzenia rekordu.
Oba przejazdy zostały dokładnie śledzone przez system bazujący na GPS VBox 3i na pasie startowym w Ellington Airport w Houston w stanie Teksas. Podczas pierwszego przejazdu bazujący na Lotusie Elise model napędzany potężnym i mocno wzmocnionym silnikiem z Corvetty ZR1 - V8 LS9 o pojemności 6,2-litra z dwiema turbosprężarkami - osiągnął wynik 13,18 sekundy z wiatrem wiejącym od tyłu z prędkością około 6,4 km/h.
Pamiętajmy, że cały czas mówimy o przyspieszeniu od 0 do 300 km/h. Niektóre auta osiągają takie czasy przy rozpędzaniu od 0 do 100 km/h. W drugim przejeździe Hennessey Venom GT osiągnął czas nieco gorszy - 14,08 sekundy - ale wiatr wiał od przodu z prędkością około 10 km/h. Nie przeszkodziło to jednak w ustanowieniu rekordu świata! W dwóch przejazdach Hennessey Venom GT osiągnął średni wynik przyspieszania od 0 do 300 km/h w czasie 13,63 sekundy.
Jako, że bicie rekordu odbyło się w Stanach Zjednoczonych, zanotowano rekord przyspieszania od 0 do 200 mph wynoszący 14,51 sekundy. Poprzednio rekord ten należał do modelu Koenigsegg Agera R - 17,68 sekundy. Dla porównania, obecnie najszybszy seryjny samochód na świecie, Bugatti Veyron Super Sport o mocy 1200 KM osiągnął wynik... 22 sekund. Można śmiało powiedzieć, że te 7 sekund to przepaść.
są dużo szybsze fury. choćby A.R.S. DRAG EVO prowadzone przez Dmitriy Pleshakov'a. w 8 sec robi 276 na odcinku 1/4 mili. różnica taka, że venom jest dopuszczony do ruchu a evo nie.
1. Oficjalnie najszybszym samochodem na krótkich odcinkach, jest Nissan GTR R-35 z jakimkolwiek rozszerzeniem mocy. (chciałem wkleić filmik, ale formularz jest zj***ny i pokazuje, że już gdzieś był), kiedy to zwykły Skyline z najtańszym Switzer P800 (jak sama nazwa mówi, samochód podniesiony z 530KM do 800KM) rozpędza się do prędkości maksymalnej 320km/h w czasie ok. 22 sekund. Nissan z rozszerzeniem Alpha 12 od AMS, zyskuje moc ok. 1000KM i powyżej (w zależności od użytego paliwa), osiąga prędkość 300km/h w 19 sekund.
2. Bugatti Veyron nigdy nie będzie mogło rozpędzić się tak szybko jak inne super samochody, gdyż jako jedyne ma silnik stworzony w układzie W, a nie V, a taki układ tłoków charakteryzuje się zdecydowanie większymi obrotami i mocą, ale również dużą utratą przyśpieszenia na niskich (początkowych) obrotach, co nie zmienia faktu, że 460km/h to dla tego cacka wartego 4mlnE pikuś.
3. W tym roku najszybszym super samochodem na krótkich odcinkach stanie się Proshe 918 Spyder (580KM w wersji FABRYCZNEJ, 40-50 więcej niż Skyline) z dołączonym silnikiem elektrycznym, co już zostało potwierdzone podczas testów.
4. Cena Skylina z rozszerzeniem mocy 500-600 tyś. zł, cena Porshe 800 tyś. euro, nie mówiąc już o tym, że Nissan jak na swoje osiągi ma BARDZO małe spalanie (przy spokojnej jeździe 8 litrów/100, czy wykorzystaniu mocy silnika np. na polskich autostradach (hahahah xDxDxD) 11 litrów, przy maksymalnym obciąrzeniu 15 litrów, a Porshe dzięki zastosowaniu układu hybrydowego będzie miało jeszcze mniejsze wartości spalania).
Japończycy stworzyli najwydajniejszy układ silnikowy w historii, a planowany układ hybrydowy w nowym Nissanie GTR R-36 znowu zawojuje świat, dając świetną alternatywę dla Porshe w 5x niższej cenie.