18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

1288hp Porsche Monster's Motec Anti Lag System

Lukiuu • 2013-04-03, 13:36

Podtrzymanie turbiny (nazywane również ALS -Anti-Lag System) jest systemem pozwalającym zminimalizować Turbo-Lag Time czyli " turbo dziure". Turbo dziury w sporcie rajdowym nie są zjawiskiem lubianym. Czas trwania Turbo-Lag jest uzależniony od wielu czynników, do których należą: inercja, efektywny przepływ powietrza, ciśnienie zwrotne. Problem ten jest częściowo rozwiązany przez zamontowanie w układzie turbo dump valve (zawór upustowy), który wkracza do akcji, kiedy kierowca zdejmuje nogę z pedału gazu..... Wtedy słyszalny jest charakterystyczny szelest uchodzącego powietrza. W silnikach rajdowych jest bardzo powszechne "złe" dopasowanie turbosprężarki (pod względem wielkości) by wytworzyć dostatecznie dużą wartość ciśnienia (spalin) i zapewnić wystarczającą prace silnika. W dużych turbo sprężarkach "turbo dziury" rosną prawie proporcjonalnie do objetości turbo. W takich przypadkach dump valve jest niewystarczający do utrzymania turbo "na obrotach" gdy kierowca odpuszcza pedał gazu. Dodatkowo rajdowe samochody posiadają zwężke na turbinie (turbo restrictor) ze wzglądu na przepis FIA. Jednym z efektów tej restrykcji jest wydłużenie Lag Time. Dlatego też w silnikach w specyfikacjach rajdowych, gdzie moment obrotowy i osiągi silnika są istotnymi czynnikami, stosowanie podtrzymania turbo jest bardzo istotne. Podczas Turbo Lag silnik jest dużo mniej "czuly" i jego wydajność spada poniżej wartości nominalnej. Aby przeciwdzialać efektom Turbo Lag, niektórzy kierowcy stosują technikę Waltera Rohrla, polegającą na hamowaniu lewa noga z równoczesnym dociskaniem pedału gazu , aby utrzymać turbo sprężarke na obrotach. Anti Lag System było bardzo prostym pomysłem lecz w rzeczywistości bardzo trudnym do wdrożenia. W sporcie piewsze ALS zastosowała Toyota nazywając swój system Toyota Combustion Control System, podczas gdy Mitsubishi nazwalo swój system Post Combustion Control System. Ku rozwiązaniu problemu turbo lag przyszła elektronika, która opożnia moment zapłonu mieszanki tak, aby jej spalenie następowało prawie w momencie otwarcia zaworów wylotowych. Efektem tego jest zwiększenie energii strumienia spalin, wyrzucanych do kolektora wydechowego. Energia te jest już wstanie utrzymać obroty wirnika turbosprezarki. W ten oto sposób po zmianie biegu mamy do dyspozycji cala moc silnika.

Opis systemu zaj***ny z http://www.samplerwrc.republika.pl/

iceman_

2013-04-03, 14:11
k***a wkleiłeś opis a nawet go nie przeczytałeś, to nie jest ALS tylko LC - Launch Control, ALS działa tylko wtedy gdy przepustnica jest zamknięta - czyli pedał gazu nie jest wciśnięty, a LC to po prostu odcinka, z tą różnicą że przy mniejszy obrotach niż normalnie i działająca tylko podczas startu po to żeby koła się nie ślizgały

Lukiuu

2013-04-03, 15:05
ALS działa z LC, sam Launch control nie walił by tak ogniem bo jak sam napisałeś LC to tylko przesunięta odcinka a na filmiku widać że mieszanka po częsci zapala się w układzie wydechowy i napędza turbiny przez co nie ma laga przy starcie. Opis przeczytałem i wkleiłem bo jest dość łopatologiczny i nie chciało mi się rozpisywać po swojemu.

Orginnalny opis filmu
Cytat:

The Tim's 1288hp Porsche Monster Motec Anti Lag System. Check out http://www.gutterballrally.com !!! Thanx for helping with the video. This car is hand built by tim941nyc - youtube name It runs on 31 psi of boost 3.6L red sled of terror..


Adolf Skurwolix

2013-04-03, 17:25
Taki ch*jowy prosiak a tyle hajsu w niego wj***ne

ha...........er

2013-04-03, 17:58
@up

Całe szczęście, że dywaniki do Twojego Golfa to był dobry zakup.

pakicito

2013-04-03, 19:38
Cytat:

Anti-Lag System)


obejrzałem i dalej nie wiem jak zniwelować lagi w CSie

donPorno

2013-04-04, 13:30
amerykańskie auta robią to lepiej

WuJot

2013-04-04, 13:39
1288 hp?? Eeee co to jest. Mój wojownik ma ponad 347 090 hp i młóci aż miło

cerastes

2013-04-04, 13:54
Lukiuu napisał/a:

Aby przeciwdzialać efektom Turbo Lag, niektórzy kierowcy stosują technikę Waltera Rohrla, polegającą na hamowaniu lewa noga z równoczesnym dociskaniem pedału gazu , aby utrzymać turbo sprężarke na obrotach./



to ja tylko dodam filmik z przelotu Rohrla z 1985r

go and hf


kucma19

2013-04-04, 13:55
@donporno

amerykanie. Zapala sie silnik, zywy ogien... co robisz? wolasz kumpla i dmuchacie az zgasnie. Boze jak mnie wk***iaja ruskie, amerykance, muslimy, zydzi, czarni, rudzi... ehhh w piec z tym calym grajdolem

Philipek

2013-04-04, 13:58
Lukiuu napisał/a:

ALS działa z LC, sam Launch control nie walił by tak ogniem bo jak sam napisałeś LC to tylko przesunięta odcinka a na filmiku widać że mieszanka po częsci zapala się w układzie wydechowy i napędza turbiny przez co nie ma laga przy starcie. Opis przeczytałem i wkleiłem bo jest dość łopatologiczny i nie chciało mi się rozpisywać po swojemu.

Orginnalny opis filmu



Lunch Control nie tylko przesowa odcinke, dodatkowo podaje mieszanke tak, zeby wlasnie wybuch rozpedzal turbo. dzieki temu na starcie ma sie pelne doladowanie. Lunch Control i Anti Lag sa ze soba scisle powiazane.
dodatkowo co do hamowania lewa noga.. jest to bardzo istnotna technika w jezdzie kazdym samochodem. poprzez lekkie przyhamowanie lewa noga przenosi sie cala mase na przod i blokuje kol ajednej osi (FWD i AWD[zazwyczaj] blokuje sie tyl, w RWD przod) co daje duzo mozliwosci w temacie kontroli pojazdu; kto zainteresowany niech sobie poczyta o left foot breaking.

Adolf Skurwolix

2013-04-04, 14:03
hajper napisał/a:

@up

Całe szczęście, że dywaniki do Twojego Golfa to był dobry zakup.



Na Twoje nieszczęście nie jeżdżę Golfem tak jak wszyscy u Ciebie na wsi ;]

Mentorstajl

2013-04-04, 14:35
Mają rozmach sk***ysyny :D

NUSSET

2013-04-04, 15:17
ahaaaaaaaaaaaaaaaaa nooo fajneeeeeeeeee

wympal

2013-04-04, 15:46
Anti-lag czyli po polsku podtrzymanie turbo to nie technologia lotów kosmicznych jak co niektórzy próbują dorabiać ideologie do bardzo prostego mechanizmu. Opóżniony zapłon co czwarty cykl pracy w każdym z cylindrów - skład mieszanki pozostaje bez zmian, meszanka dostaje zapłonu przy otwartym zaworze wydechowym i spala się w kolektorze wydechowym zamiast w cylindrze, podnosi ciśnienie spalin w kolektorze czym rozpędza sprężarkę do obrotów, które gwarantują ładowanie silnika z każych obrotów, od dołu. Warto zaznaczyć, że podtrzymanie turbo stosuje się w rajdówkach tylko w niektórych rajdach (ciasne nawroty, duża wysokośc n.p.m.) ponieważ masakrycznie obniża żywotność turbiny przez ciągłe trzymanie jej na obrotach i w wysokiej temperaturze - spalanie w kolektorze zamiast w cylindrach.