18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Złote czasy F1

Elmah • 2016-08-06, 11:23
W połowie lat osiemdziesiątych przepisy obowiązujące w F1 w żaden sposób nie limitowały mocy bolidów. W roku 1986 Lotus wraz z Renault skonstruował najmocniejszy bolid w historii F1. Silnik 1.5l V6 BiTurbo generował aż 1200 KM !!! co przy wadze 540 kilogramów dawało niewyobrażalne przyśpieszenie.


pakicito

2016-08-06, 11:29
pie**olą o ekologii, zakazują silników v12, wpie**alają normy emisji spalin a zamiast pozwalać na wiatraki, dalej kopcą węglem w elektrowniach :D

warka

2016-08-06, 11:35
Wiatrak można sobie w dupę wsadzić ............... jak nie ma wiatru .

józekdeluxe

2016-08-06, 11:42
Rozwala mnie to, jak przy takich prędkościach i przeciążeniach kierowca musiał puszczać kierownicę żeby zmieniać biegi.

_R...........s_

2016-08-06, 11:54
No i po ch*j wprowadzili te ograniczenia, rozumiem, jakieś k***a bezpieczeństwo, wyrównanie szans między bogatymi zespołami i tymi biednymi, i jakieś k***a inne mniej znane powody, ale to zabijanie idei sportów motorowych. W końcu dawno dawno temu chodziło o to by pojechać jak najszybciej i ewentualnie nie zabić kierowcy po drodze. Dlatego f1 jest nudne jak flaki z olejem, W sportach siłowych to ma jeszcze sens takie ograniczania, bo inaczej dziś mielibyśmy wyścigi która korporacja farmaceutyczna potrafi najlepiej naszprycować takiego mariusza czy innego sebastiana, i nie ważne że gość w wieku 30 lat będzie na poziome emeryta.

@warka
Kto co lubi :roll:

ps. energię przejętą przez wiatraki, panele słoneczne etc, można przechowywać np od akumulatorów dla rozwiązań niewielkiej mocy, zbiorniki sprzężonego powietrza aż po elektrownie szczytowo-pomowe.

powoluku

2016-08-06, 11:55
To nie był ten co miał dwie osie z przodu? I którym nic nie osiągnęli?

TT4

2016-08-06, 12:04
GoPro zanim to było modne...

Szulcu

2016-08-06, 13:27
" co przy wadze 540 kilogramów dawało niewyobrażalne przyśpieszenie."

Ja tam nie widzę jakiegoś większego przyspieszenia, porównując jadących z przodu.

Elmah

2016-08-06, 16:52
Szulcu napisał/a:

" co przy wadze 540 kilogramów dawało niewyobrażalne przyśpieszenie."

Ja tam nie widzę jakiegoś większego przyspieszenia, porównując jadących z przodu.



A nie pomyślałeś, że wszystkie bolidy miały podobną moc ?

Akki11

2016-08-06, 17:36
Ktoś wyjaśni, jak z 1.5 V6 wyciągnęli 1200KM? Bo ja rozumiem, 300, to nawet bez problemu. Jak się dobrze przyciśnie (i nie patrzy na żywotność) to i 500-600 może. Ale 1200?

Ekspertem nie jestem, więc proszę po mnie nie jechać, ale serio nie chce się wierzyć, że z 1.5 tyle się da wyciągnąć.

Elmah

2016-08-06, 17:58
Akki11 napisał/a:

Ktoś wyjaśni, jak z 1.5 V6 wyciągnęli 1200KM? Bo ja rozumiem, 300, to nawet bez problemu. Jak się dobrze przyciśnie (i nie patrzy na żywotność) to i 500-600 może. Ale 1200?

Ekspertem nie jestem, więc proszę po mnie nie jechać, ale serio nie chce się wierzyć, że z 1.5 tyle się da wyciągnąć.



Tą moc obniżali w wyścigu. 1200 KM było ustawiane na kwalifikacje bo z takim obciążeniem silnik nie wytrzymałby całego wyścigu. Zazwyczaj po kilku okrążeniach nadawał się tylko do wyrzucenia.

bloodwar

2016-08-06, 19:41
Śmiechowo wygląda to, że spece od VW potrzebowali niby kilka lat i setek milionów euro żeby okiełznać magiczną moc 1000 koni mechanicznych a tymczasem już w latach 80tych poczciwe Renault (znane głownie z produkcji ch*jowych tanich masówek a nie szerokiego zaplecza technologicznego) bez problemu taką moc osiągało

W............R.

2016-08-06, 20:15
Pamiętam z lat 80. wywiady z kierowcami, którzy narzekali, że trafił im się przydział kamery na bolidzie w losowaniu (mówili, że to ich spowalnia).

LI...........ER

2016-08-06, 21:06
Z tego co mi wiadomo najmocniejsze silniki generujące te 1200KM budowało BMW, ten silnik Renault miał ciut mniejszą moc.

Dziad_Inżynier

2016-08-06, 21:41
bloodwar napisał/a:

Śmiechowo wygląda to, że spece od VW potrzebowali niby kilka lat i setek milionów euro żeby okiełznać magiczną moc 1000 koni mechanicznych a tymczasem już w latach 80tych poczciwe Renault (znane głownie z produkcji ch*jowych tanich masówek a nie szerokiego zaplecza technologicznego) bez problemu taką moc osiągało


Jak nie masz bladego pojęcia o czym piszesz, to jest śmiechowo. 1200 KM w tym F1 wystarczało na kwalifikacje pełnym ogniem, potem silnik był do złomowania, bo dmuchali tam 4 albo 5 barów. 1000 KM w Veyronie musiało być użyteczne na co dzień i np. mieć wolne obroty i przyjazną charakterystykę.

Co do Renault jako producenta ch*jowych masówek - nie ośmieszaj się i zobacz dokonania tej marki w sportach motorowych.