18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Planowana przerwa techniczna - sobota 23:00 (ok. 2h) info
topic

Zlot ciężarówek

we...........88 • 2018-12-08, 20:52
zlot fanów letniego ogumienia


tarcer123

2018-12-08, 21:14
W samochodach ciezarowych oraz autobusach stosuje sie opony caloroczne.

Poza tym jezeli ktos jest ograniczony umyslowo to bez wzgledu na opony sie rozjebie.

OpenStreetMaps

2018-12-08, 21:29
Gdzieś ty się Óczył polskiego ? :-) Zlot to może być czarownic na miotłach. Ciężarówki nie latają :-)

mygyry

2018-12-08, 22:34
Lepiej pół metra śniegu, niż 1 cm lodu

SirMajkel

2018-12-09, 00:05
no nie dziwie się jak tam ciężarówka jedzie przez kilka stanów i w każdym ma inny "klimat" to z wymianą ogumienia nikt nie nadąży.

lysout

2018-12-09, 09:03
@up
Najpierw sprawdź - nie stosuje się zimówek do aut ciężarowych - pamiętacie film z Tirolotem -> YT?
Ciężarówki mają jedną przewagę nad osobówką - masę. Wiadomo, jak dasz idiotę za kółko, to i tak się rozjebie ;)

Volken

2018-12-09, 10:18
opony tutaj nie wiele maja do powiedzenia, nawierzchnia oblodzona i kazda opona zachowuje sie tak samo :)

solltys

2018-12-09, 10:30
OpenStreetMaps napisał/a:

Gdzieś ty się Óczył polskiego ? :-) Zlot to może być czarownic na miotłach. Ciężarówki nie latają :-)



Słaby troll, ale masz 2/10 za chęci.

~Velture

2018-12-09, 10:31
Volken napisał/a:

opony tutaj nie wiele maja do powiedzenia, nawierzchnia oblodzona i kazda opona zachowuje sie tak samo :)


Ty tylko udajesz czy jesteś głupi z zawodu?
Jest OGROMNA różnica w jeździe po lodzie między zimówkami a letnimi.

~2:10

kaluza_21

2018-12-10, 10:02
@Velture
jest różnica ale nie na lodzie a na lodzie pokrytym śniegiem. a to za sprawą adhezji i to przy wolnej jeździe a i tak to ustępuje histerezie przy większej prędkości.
tutaj nie ma znaczenia czy masz zimówki czy letnie jak masz polecieć i tak polecisz tu liczy się tylko doświadczenie kierowcy i samochód jakim poruszamy się sam jeżdżę na oponach deszczowych letnich całe życie (Goodyear Eagle F1-polecam gorąco nowe i stare wersje (dość drogie) i budżetowe np. uniroyal rainsport 3 (całkiem fajne opony w wielkim deszczu można jeździć spokojnie 140km/h bez obawy)
miałem wiele poślizgu i zawsze były spowodowane NADMIERNĄ PRĘDKOŚCIĄ! (jakimś cudem udało mi się wyjść zawsze cało i kontynuować trasę)

A ten swój filmik wsadź sobie w 4 litery nie ma pokazane blokowania koła od początku hamowania.
na drugim teście inne wychylenia konta kierownicy i inna trajektoria drogi.
test zrobiony przez Janusza dla Januszy

Najważniejsze to mieć nie łyse i w miarę młode opony a i to nie zastąpi rozsądku i doświadczenia(co jest przyczyną 90% wypadków)



Wiewór

2018-12-10, 10:14
tarcer123 napisał/a:

W samochodach ciezarowych oraz autobusach stosuje sie opony caloroczne.

Poza tym jezeli ktos jest ograniczony umyslowo to bez wzgledu na opony sie rozjebie.


Jak coś jest do wszystkiego to jest do dupy.
W Polsce stosuje się półśrodki bo jak wiadomo naszym mottem narodowym jest "taniość".

Są kraje gdzie na ciężarówki zakłada się zimówki i są takie gdzie jest to nawet obowiązkowe.
Opona zimowa robi gigantyczną różnicę.
Jeśli ktoś twierdzi inaczej to niech się przejdzie na letnich w zimie w góry. Tylko polecam spisać wcześniej testament.