Konsekwencja użytkowania statku powietrznego niezgodnie z instrukcją. Osoba z przodu ciężko ranna, pilot lekko ranny.
Polecam przeczytać raport ze zdarzenia:
Po przeczytaniu raportu można śmiało powiedzieć, że pilot powinien zacząć wykonywać ćwiczenia rozciągania anusa. Łatwiej będzie mu się żyć w więzieniu jak się przygotuje.
Konsekwencja użytkowania statku powietrznego niezgodnie z instrukcją. Osoba z przodu ciężko ranna, pilot lekko ranny.
Polecam przeczytać raport ze zdarzenia:
Więc przeczytaj raport ze zdarzenia, tym razem ze zrozumieniem.
Z pilotami jest jak z babami, mają trzy fazy życia
1. Przed lotem
2. W czasie lotu
3. Po locie
I ch*j, nie pogadasz bo to pilot. Potem mamy co mamy.
Inną sprawą jest, że szkolenie pilotów wg. standardów UE to wychowywanie ciemnych drążkologów. Rozumiem rynek, człowiek przychodzi i płaci, ale nie rozumiem dlaczego w procesie szkolenia przykładany jest tak mały nacisk na poprawną eksploatację.
A wiecie jaka jest najczęstsza usterka i sposób jej usunięcia?
PIL: Coś nie działa
MECH: Coś włączyłem i sprawdziłem, że działa
Latałem na szybowcach w latach 1995-2010 (nalot ponad 2000 godzin) i powiem Wam, że lotnisko nauczyło mnie dyscypliny oraz bezwarunkowego przestrzegania przepisów i procedur. Niestety obecna sytuacja na lotniskach szczególnie aeroklubowych wygląda tak, że przychodzą ludzie nie z pasją, ale z grubym portfelem pieniędzy i zachcianką zostania pilotem i to jak najszybciej, cena nie gra roli, a później mamy takie skutki jak na filmie. Jeżeli ktoś kosiaczy Bocianem przy takim ukształtowaniu terenu i to pomimo wiadomych ograniczeń z powodu wieku szybowca, to moim zdaniem powinien mieć dożywotnio zabraną licencję. Taką krową jak Bocian przy tak małej prędkości ( 140 km/h) ciężko nabrać odpowiedniej wysokości do lądowania, w dodatku w zakręcie.