18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Wypadek motocyklowy na torze

InnyName • 2017-03-06, 11:16
Gdy kupujesz tarcze hamulcowe za 240zł sztuka.
Szczerze, nie mam pojęcia jak to się stało, ale jest to związane z tym, ze mu koło tylne poleciało. Może jakiś ekspert to wyjaśni.

aveyron

2017-03-06, 11:55
InnyName napisał/a:

Gdy kupujesz tarcze hamulcowe za 240zł sztuka.
Szczerze, nie mam pojęcia jak to się stało, ale jest to związane z tym, ze mu koło tylne poleciało. Może jakiś ekspert to wyjaśni.



raczej z tym że przednie się zablokowało...

ddss

2017-03-06, 11:56
Pod wpływem działania siły bocznej podczas wygięcia się osi powstał moment w którym zadziałał hamulec bądź zatrzymało się koło tylne, co zgodne z prawem dynamiki siła pędu równa masie i wybiła moc z tyłu do przodu.
I tak o to mieliśmy okazję podziwiać tą akrobację.

Dziękuję.....

InnyName

2017-03-06, 12:17
aveyron napisał/a:



raczej z tym że przednie się zablokowało...



Czytając komentarze po hiszpańsku zrozumiałem tylko tyle, że to przez tylny poślizg i to na pewno zrozumiałem, nie zrozumiałem tylko dlaczego zablokowało przednie koło. To zjawisko ma nawet swoją nazwę, ale że jestem leniwym ch*jem to nie chce mi się szukać na nowo tamtego tematu.

ro...........24

2017-03-06, 13:59
Koło ? cały motor mu poleciał :-)

kokos_123

2017-03-06, 15:04
tylne się zablokowało, moto poszedł bokiem, za mało masy z tyłu i podniosło tylne koło. A jak mu podniosło na te 20-30 cm, to już całe moto poleciało.

Gdyby zablokował przednie przy tej prędkości, to by się ześliznął w bok ( oczywiście zawodowiec by odpuścił zanim by się moto przechyliło )

Al...........go

2017-03-06, 16:48
Tak zapie**alał, że tylne koło go wyprzedziło.

P.S. Jestem ekspertem.

dumad

2017-03-06, 18:14
nic mu sie nie urwało. bokiem leciał i go wyj***ło
proste jak konstrukcja cepa :szczerbaty:

debile

2017-03-06, 20:19
Po co pie**olicie jak się nie znacie? To klasyczny high-side, uślizg tylnego koła, nagłe odzyskanie przyczepności i uwolnienie energii zmaganyzowanej w sprężynie tylnego zawieszenia.

biosone

2017-03-07, 11:41
Skarpeta my w szprychy a zebatke wlazla albo w lancuch wkrecila mialem tak.

kokos_123

2017-03-07, 14:23
debile napisał/a:

Po co pie**olicie jak się nie znacie? To klasyczny high-side, uślizg tylnego koła, nagłe odzyskanie przyczepności i uwolnienie energii zmaganyzowanej w sprężynie tylnego zawieszenia.


A ty się znasz ? przecież o nie jest pochylony, a musi być przy high-side.

JaegerMouse

2017-03-08, 19:48
W najlepszym przypadku skończy się na złamaniach. Koles miał zapewne pełno w majtach jam mu to koło mignęło centymetry od głowy.

discofreak

2017-03-09, 00:46
Jestem ekspertem.
Za mocno wcisnął przedni hamulec.
:)

maxdila0

2017-03-09, 08:24
Pomylił sprzęgło z hamulcem...

Wayas

2017-03-09, 09:06
Już wyjaśniam.
Na pewno nie zawinił mechanik. Gdyby tak było to motocyklista katapultowałby się na pierwszym dohamowaniu.

Zawinil kierujący. p*zda i dupa w laczkach.

Dziękuję.