18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Wypadek motocyklowy na torze

InnyName • 2017-03-06, 11:16
Gdy kupujesz tarcze hamulcowe za 240zł sztuka.
Szczerze, nie mam pojęcia jak to się stało, ale jest to związane z tym, ze mu koło tylne poleciało. Może jakiś ekspert to wyjaśni.

dabster

2017-03-09, 19:03
To może nie klasyczny highside w złożeniu ale wywołany przez te same siły. Puszczając motocykl w drift docisnął tylne zawieszenie, potem odpuścił i wyprostował tył i w tym momencie sprężyna tylna odbiła do góry, a jednocześnie przedni hamulec cały czas był mocno ciśnięty. No i fiknął, zdarza się.

pawelnie@

2017-03-09, 19:24
jako ekspert już wyjaśniam: za mocno zahamował i jebnął.

Tarab85

2017-03-09, 19:36
Nie zgadzam się z innymi ekspertami. Stwierdzam, że tylne koło było zbyt wysoko.

Piuriel

2017-03-09, 19:45
Popełnił parę błędów:
Hamował mając pozycję ciała jak w zakręcie stąd wyosiowanie tylnego koła
Podczas hamowania zaczął ustawiać ciało do wejścia w kolejny zakręt co spowodowało zmianę sił działających na zawieszenie
Nie poluzował garści na hamulcu zmieniając pozycję i poszedł tył w górę jak składki na zus

Heathen

2017-03-09, 20:55
Poj***ł sprzęgło z hamulcem

maly-boy

2017-03-09, 21:44
Zacytuje:
Dasz kajta ?
Okej tylko nie hamuj przednim bo przelecisz przez kierownicę.

kokos_123

2017-03-09, 21:51
dabster napisał/a:

To może nie klasyczny highside w złożeniu ale wywołany przez te same siły. Puszczając motocykl w drift docisnął tylne zawieszenie, potem odpuścił i wyprostował tył i w tym momencie sprężyna tylna odbiła do góry, a jednocześnie przedni hamulec cały czas był mocno ciśnięty. No i fiknął, zdarza się.


Na moje za wolno się tylne koło odrywa od asfaltu na to.
Oraz przy jak to nazwałeś "highside bez wychylenia" jest za mało energii do takiego koziołka. Moto waży tylko kilkaset kg ( 1G ), a styk opony z nawierzchnią jest mały. Zupełnie inaczej jak w zakręcie.

Pain1610

2017-03-09, 22:40
Jak dla mnie nagłe złapanie przyczepności tylnego koła przy wychyleniu motocykla + lekka panika i jebnięcie w hample